polkastava käsijarru

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

polkastava käsijarru

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

tuota. kysäsen tällästä, mulla on tuossa 124.ssa jalalla polkastava käsijarru..

se ei palauta ja on sellasella lenksulla nyt yläaennossa ettei valo pala mittaristossa.. en ole vielä purkanut mitään elikäs millanen hässäkkä siellä verhoilumuovin takana oikeen on.. siis lähinnä onko siellä jousi vai mikä pitää polkimen ylhäällä kun sen vapauttaa..

jos sais jotakin vinkkiä enenkuin alkaa verhoilua irroittelemaan :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Älä irrota verhoilua vielä, vaan tiukkaa seisontajarrun vaijeri ensin kunnolla. Oikein kiristetty jarru antaa myöten max. 3-4 polkimen naksausta ja tuollon myös poljin pysyy automaattisesti yläasennossa.
Kiristysohjeita löytyy haulla. Ensiapua saa suoraan takapyöristä tiukkaamalla, mutta paras tulos tulee alakautta vaijeria säätämällä (jos on tosi löysä) joka taas on varttitunnin homma montulla tai nosturilla.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: polkastava käsijarru

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dollarihymy kirjoitti:se ei palauta ja on sellasella lenksulla nyt yläaennossa ettei valo pala mittaristossa.. en ole vielä purkanut mitään elikäs millanen hässäkkä siellä verhoilumuovin takana oikeen on.. siis lähinnä onko siellä jousi vai mikä pitää polkimen ylhäällä kun sen vapauttaa..
Siis sen saa kuitenkin yläasentoon, kun vetää siitä vapautusnapista ja käsin nostaa ylös?

Siinä polkimen juuressa ei ole palautusjousta. Se on auton alla siinä linkussa, jossa etuvaijeri "yhdistyy" niihin pyörille meneviin vaijereihin. Polkimen pitää ylhäällä justiinsa tuo jousi.

Itselläkin on se etummainen vaijeri sen verran jäykkä, että poljin palautuu vasta noin 10 minuutin jälkeen niin paljon, että valo sammuu.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

kiitokset vinkeistä.. taas on hyvä mieli ja täytyy ajaa nosturille rassaamaan... josko olisi löysää tai jumissa..

kyllä taas kannatti kysästä ennenkuin alkaa purkamaan..

ootte avuliaita.. kiitti :D

kyselen taas jos ei homma selvii :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Viittaisi etummaisen vaijerin jumittumiseen :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kuva selittää enemmän kuin minä osaan. Tämä löytyy siitä CD:stä.
Kuva
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

jep.. mainio cd.. katselin samaa kuvaa eilen illalla jo.. KIITOKSET SINULLE :D

tänään olen taas mersulla liikenteessä.. oli ilma sellanen että uskalsi lähtee.. kun nuo jarrut on vähän jännät.. hyvin pysähtyy mutta noihin abs .siin on vaan niin tottunut ja tuo tuntuu menevän heti lukkoon jos on lunta tai jäätä.. EI HYVÄ :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Oletko muuten ajatellut, että jospa se vika ei olekaan ABS:ssä vaan jarrusylinterien männät takkuaa pahasti eli ei liiku taaksepäin enää vaan pelkästään eteenpäin. Tuli vaan tälläinen ajatus mieleen.
Viimeksi muokannut mjo33400, 30.3.2006 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

eipä tuo ole mieleen tullut.. mutta alotan siitä mittariston valosta.. kun noita kesärenkaita laittelee alle.. täytyy katsella noita jarruja ja abs juttuja samalla.. ON siinä puhdetta..

no pysyy välit emännän kanssa hyvänä kun pysyy iltasin mersua räpläämässä :lol:

tai sitten ei :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

jarruissa nytkähdetty eteenpäin ja reilusti.. kiitos upeiden ilmojen.. HIKI virtaa taivasalla :D

edessä uudet jarrupalat.. takana uudet jarrupalat, käsijarrukengät ja levyt..

muovi poistettu jalkatilasta polkastavan käsijarrin täkaata jotta sai näkyviin mekanismin.. vaijeri ei ole jumissa ja yläpään linkku johon vaijeri tulee liikkuu ok.. mutta en vaan tajunnut mitenkä tuota käsijarrua säätäisin jotta poljin nousisi ylös asti.. siis valo sammuisi mittaristossa..

auton alla on nyt se säätö johon vaiherit yhdistyy molemmin puolen vaijereihin..säätö on nollissa.. koska uudet hihnat laitettu samoin jarru kengissä oleva säätö ratas nollissa..

ajan niin sanotusti sisälle tai että hihnat hakeutuu oikeisiin kohtiin..

jotenkin ihmeellinen se linkku siellä polkimen luona niinkuin olis löysä mutta varmaan ok..

vinkkejä :wink: :roll:

mitenkäs nytten tästä aloiitaisin eteenpäin
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Mulla on sama vika. Jarrukengät on säädetty aivan "iholle" ja auton alta
säätö on tapissa. Käsjarru pitää hyvin ja tasasesti (vime viikolla leimattu)
mutta silti valo jää palamaan kun jarrun vapauttaa. Kun poljinta nostaa
jalalla niin valo sammuu, mutta yleensä poljin tipahtaa itsestään taas
"alas" ja valo syttyy. :? inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ahonen v kirjoitti:inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
Mulla oli kans yksi W124 200D johon tuntui että olin vaihtanut jo kaiken mitä keksin (eli osan) mutta valo jäi silti palamaan... sijoitin autotallista löytämäni 5cm pitkän jousen sekä pari NIPPUSIDETTÄ ja noin 5min asennusaikaa - ei häirinnyt lamppu kojetaulussa enään :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

XUX63 kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
Mulla oli kans yksi W124 200D johon tuntui että olin vaihtanut jo kaiken mitä keksin (eli osan) mutta valo jäi silti palamaan... sijoitin autotallista löytämäni 5cm pitkän jousen sekä pari NIPPUSIDETTÄ ja noin 5min asennusaikaa - ei häirinnyt lamppu kojetaulussa enään :lol:
Laitoitko sen jousen siis auton alle vai sinne jalkatilaan?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ahonen v kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
Mulla oli kans yksi W124 200D johon tuntui että olin vaihtanut jo kaiken mitä keksin (eli osan) mutta valo jäi silti palamaan... sijoitin autotallista löytämäni 5cm pitkän jousen sekä pari NIPPUSIDETTÄ ja noin 5min asennusaikaa - ei häirinnyt lamppu kojetaulussa enään :lol:
Laitoitko sen jousen siis auton alle vai sinne jalkatilaan?
Jalkatilaan polkimesta sinne sivuverhoilun taakse - siellä oli joku sopiva kiinnityskohta rungossa :roll: en muista ihan tarkkaan kun siitä on niin paljon aikaa :cry:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

jep kiitokset taas jelpistä.. ilmeisesti sen lisä jousen laittoa täytyy alkaa puuhastelemaan.. kun tosiaan tarvitsisi vaan saada se poljin ylös jäämään valon takia :wink:

mitenkäs muuten sieltä auton alta kun säätää niin kiristyykö siinä myös etummainen vaijeri vai kiristääkö se vaan niitä kahta takimmaista :roll: :?:

kun katselin sieltä polkimen luota että siellä on niinkuin väljää 1 - 1½ sentin verran.. sen väljän kun tahtois pois :D :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

nonniin nyt on säädetty uudet kengät iholle ja auton alta säädetty vähän vaijereita tiukemmalle.. käsijarrupoljin nousi ylöspäin ja valo sammui.. MUTTA kun autolla ajeli niin aina poljin tärinästä ja jopa jarruttaessa syttyi valo kojelautaan.. asensin lisäjousen juuri säsäpuolelle polkimeen ja siitä ylös.. siististi sai ja homma toimii.. jousta tuskin näkee..

mun variaatio olisi se että se etummainen vaijeri on liian pitkä tai vähän venynyt koska siihen jäi 5mm rako vaijerin ja linkun väliin ja siksi jä'i klappia notta valo disco show välkkyi.. :kasijarru:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

CD:stä

Viesti Kirjoittaja jps »

Mainitsitte tuon CD:n onko se kaikille Mersu tyypeille? Ja oletteko olleet tyytyväisiä sen antiin ja tietysti mitä tuollainen kustantaa?
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Re: CD:stä

Viesti Kirjoittaja luokyio »

jens kirjoitti:Mainitsitte tuon CD:n onko se kaikille Mersu tyypeille? Ja oletteko olleet tyytyväisiä sen antiin ja tietysti mitä tuollainen kustantaa?
Tällä pääsee jo pitkälle: http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Kiitoksia, juuri tuollaista sivua kaipailin.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Tämä löytyy siitä CD:stä.
Mistä ihmeen cd,stä on puhe?Haluu semmosen kans.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kyse on 124:sen räjäytyskuvakirjasta joka on poltettu CD:lle. Minulla on kyseisiä kiekkoja. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Heitin Yv.n
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Tuo valon palaminen johtuu lähes kaikilla jumittuvasta etuvaijerista, niinkuin lucky-dog tuolla aiemmin jo mainitsi. Isäukon edelliseen 124:seen vaihdettiin se vaijeri kun ei meinannut poljin nousta tarpeeksi ylös, sen jälkeen toimi todella hyvin!
S210 220 CDI -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”