Jarrupoljin kova + paljo muuta.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Jarrupoljin kova + paljo muuta.

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Tuohon omaan w124 250d tuli semmone vika että väliin kun jarruttaa ni poljin menee kovaksi. Ihanko auto ei ois käynnisä ja saa voimalla polkasta että alkaa jarruttaan. Kyllä ne jarrut lukkoon kuitenki saa. Väliin taas pelaa ko unelma ja on kevyt polkea.
Mikäköhän sille tuli? Pääsylinteri vuotaa ilmaa vai alipainepumppu paskana? Ajovalojen korkeussäätö kyllä pelaa ja hyvin sammuu..

Onko absillisen ja absittoman pääsylintereisä eroa, ko en oo hoksannu tutkia? Itellä ei oo ABS, mutta tiejosa ois absillisen pääsylinteri.

Sitte minkämoinen homma on vaihtaa etummainen käsijarruvaijeri? Vattumainen ja työläs? :lol: pitikö sisustaa irrottaa vai riittikö raottaminen, vai oonko aivan mehtäsä? Sillähän se selviää ku menee ja kokeilee mutta kysynpä kuitenki.

Joo ja oli vielä semmosta että alko kiekkamittari temppuileen. Ennen pelas vaan nyt näyttää liian vähä, tyhjäkäynnillä näyttää oikeen mutta mittari nousee vaan n. 4000 kierrokseen. Jouhevasti neula nousee sinne, eli ei toppaa. Kyllä se kiertää enemmän. Tuliko mittarilla mitta täyteen vai sanooko anturi sopimustaan irti? :shock:

En oo käyttäny mittaria irti eli ei oo sitä mahollisuutta että ois neula tökätty väärään kohtaan tms.
Mutta tästä tuliki mieleen että toisesa aut.. kulkupelisä Fordisa oli edellinen omistaja tehny "remonttia" mittaristolle ja tökänny ilmeisesti neulan väärään asentoon tjms. Kun siinä on samat oireet kun täsä mersusa mistä ylempänä kirjotin. Mutta täsä oli neulaa käytetty irti. Mutta miten löyän sille oikean kohan?

Koittakaa saaja selvää :roll:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jarruongelmaan vois auttaa takaiskuventtiilin vaihto, tai koko letkun varmaan joutuu vaihtaan... Itellä sama ongelma ja pitäs jaksaa vaihtaa se... Löytyy siitä kirkkaasta letkusta joka mene tehostajalle... :roll: Siinä pitäs vissiin olla joku nuoliki kyljessä... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Onkohan uus letku kuin tyyris, ookko kahtellu? kl-varaosille soittamallahan se selviää, mut kysynpä kuitenki. Onko se takaisku venttiili siinä letkusa vai misä kohtaa? Ei vihtis millään lähtä kaivaan autua hangesta ja tutkiin :lol: meinaakko että siinä ois vika?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

letkussa on venttiili ja se on alipaineletkua, metrihinta varmaan 8€ :lol:
siinä melko varmasti vika.
toinen on tietenkin että tehostin rikki, mutta letku ja venttiili halvempia ja helpompia kokeilla...
® Mesen linttaklubi
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

niinpä tietenki, tottakai siihen käy melkee mikätahansa letku :lol: Jos huomena kokeilis. Mites nuo muut viat (ominaisuudet) sitte?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuohon kiekkamittari ongelmaan vois auttaa yj releen tinaus/vaihto? :roll:
C250TDT -98
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Kun täsä ei taia olla ollenkaa sitä yj-relettä.. Tai sitte sen on joku konna piillottanu :evil: ei ainakaan tuossa vakiopaikalla tai lähiympäristössä ollut. Kuva todistakoon!

Kuva
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

sata kirjoitti:Kun täsä ei taia olla ollenkaa sitä yj-relettä..
Ei sitä kaikissa olekaan. Isällä on 200D vuodelta -85 ja siinäkin on akuntausta aivan tyhjä, ei minkäänlaista sähkölaitetta ole laitettu.

Jarruissa oli siinäkin joskus samanlaista ominaisuutta, poljin oli kivikova mutta hetken ajon jälkeen oli normaali. Siinä oli alipainepumppu hajallla. Ei ollut vuoristorataa seuraava laakeri hajalla vaan oli ihan pumppu osa hajonnut. Tuo on kohtuulllinen tarkistaakin kun ottaa alipainepumpun irti niin sen jo näkee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”