ABS-valo palaa heti kun autoa liikuttaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Sandells
Viestit: 14
Liittynyt: 16.3.2008 11:11

ABS-valo palaa heti kun autoa liikuttaa

Viesti Kirjoittaja Sandells »

Eli otsikon mukainen ongelma olisi. Autona w124 300tdt.
Kun auton käynnistää valo ei pala, mutta heti kun autoa liikuttaa valo alkaa palamaan. Ylijänniterele se tuskin on, kun kiekkamittari toimii ja ne sulakkeetkin oli ehjiä.
Antureita en ole vielä katsonut. Mitenkä perän anturin pystyy mittaamaan, kun tuohon on ilmeisesti vaihdettu joskus perä?
Mitä veikkaatte ongelman aiheuttajaksi?
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Vaikia sanoa, mutta aloita helpoimmasta päästä eli aukase se yj releen eessä oleva mustan mötikän päällä oleva monipinnien liitin ja putsaile sen alta liat pois, siinä samallaha putsaantuu se yj releen pohjakin, sitte otat irki sen muovikuoren siittä abs yksiköstä missä ne releet on ja putsailet ne, sitte jos vielä syttyy ja vilkku abs valo ni jossaki renkaan anterossa on vikaa, se abs yksikköhän sijaitseen kuskinpuolella etulampun läheisyydessä ja sinne menee niitä jarruputkia.

Minä hölmönä vaihdoin yj releen ja tein vaikka ja mitä temppuja ja sitte viimoseks putsasin ne liittimet kaikista releistä, loppu se lampun palaminen ku sai kosketuksia.

Meinasin yhteen vaiheeseen jotta jos mikään muu ei auta ni pussaan vaikka anoppia, mutta onneks ei tarvinnu :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Etupyörien antureista melkein kannattaa alottaa jos absit toiminu tolla nykysellä perällä. Kun mittailet niitä arvoja niin koita samalla käännellä ja väännellä niitä antureiden johtoja... Ite tappelin samanmoisen ongelman kans syksyllä, kävin muka kaikki läpi ja johdotki tuli useaan otteeseen mitattua ja heiluteltua. Yllätysyllätys vika viimein löyty anturin johdosta, en tiiä miten monesti se tosiaan oli ennemmin mitattu.

Perän anturi on takapenkin alla, hanttari puolella. Samanmoiset liittimet sinne tulee ku eteenkin.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Nii kaikki mullekki sano aj kehoitti tekemään, vaan mulla oli vikaa kosketuksessa, ja ne on helpoin tehä..ennen mitään mittauksia.

Nii ja mulla oli jonku sulakeen kanssa kosketushäikkää..muistais vaan minkä ja mitä, mutta seki loppu ku vaihto kaikki sulakkeet uudempiin.
Mulla sulakkeetki NÄYTTI hyviltä mutta kun irrotin niitä ni kosketuspinta oli julmetun hapettunu samaten se väli missä sulake oli, niinko ihan kaikki abs:iin kuuluvat liittimet ja releet, ne ku putsas..aikaa siihe meni noin 30min ni johan alko vörkkimään ja absitki toiminu sen jälkeen moitteetta, eikä sille ku halus.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sandells
Viestit: 14
Liittynyt: 16.3.2008 11:11

Viesti Kirjoittaja Sandells »

Kiitos hyvistä vinkeistä täytyy noista aloittaa. Ei oo vaan nuo absit oman omistushistorian aikana toimineet, niin sillä meinasin tuota peränanturia.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Jos sulla ei absit toimi ja absivalo villkkuu ni viittais yj releen toimintaan..tai sen toimimattomuuteen, mutta ensin kattoisin ne liitokset releistä ja siitä akun vieressä olevasta boxista, ite meinaan vaihdoin yj releen turhaan ku oli huonoa kostetusta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”