Etujarru löi jumiin

Vastaa Viestiin
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Etujarru löi jumiin

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Aamulla töihin ajaessa otti ja nappasi toinen etujarru liukkaalla tiellä jumiin ja töistä kotiin lähtiessä tuntui että ei ota lainkaan edestä toisen puolen jarrut kiinni. Pamahtiko sieltä sitten sylinteri ihan yhtäkkiä paskaksi vaiko kannattaisko etsiä vikaa jostain muualta?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siellä taitaa olla jarrupalat loppu tai sylinterin männät olla jumissa :roll:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mites nuo sylinterit saa toimiviksi kotikonstein? Osiksi ja öljyyn uiskentelemaan pariksi viikoksi?
Saako sen purettua siten että menee vanhoilla hiluilla kasata uudestaan? Vai tartteeko uudet tiivisteet ja männän?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Saahan nuo luultavasti kasattua vanhoillakin osilla, mutta hio se mäntä hienolla vesihiomapaperilla käyttäen jarrunestettä. Putsaa hyvin myös sylinteripuoli ja käytä ehdottomasti jarrurasvaa asennuksessa.

Tiiviste(et) olisi hyvä kuitenkin uusia, sillä levyjarruissa se männänvarren tiiviste säätää jarrupalan ja levyn välin (löysä, ylikuumentunut tiiviste saattaa jättää jarrut laahaamaan).
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tiivistesarjan hinta etusatulaan ei muistaakseni paljoa yli kymppiä maksanut joten uudet tiivisteet vaan niin tulee hyvä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Uudesta sylinteristä varaosaliike tahtoi 110 euroa ja vanhan satulan vielä lisäksi joten erittäin houkutteleva vaihtoehto tuo vanhan ehjäys...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

JaniH kirjoitti:Uudesta sylinteristä varaosaliike tahtoi 110 euroa ja vanhan satulan vielä lisäksi joten erittäin houkutteleva vaihtoehto tuo vanhan ehjäys...
korjaa jani se vanha satula,se on helevetin heleppo korjata,jos suojakumit on ehjät niin ei tartte etes uusia kumeja :idea: sitten jos männät on ruostuneet niin että kromaus on irronnu niin kattele jostakin vanha satula :roll:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Tarttee katella tässä ko ilmat paranee ellei joku osta tuota tuomosenaan...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos on männät männynnä niin jumiin ettei oikein tahdo tulla satuloista ulos, niin sopivalla adapterilla rasvanippa putken tilalle ja rasvaprässillä tuuppaa ulos ne liottelujen jälkeen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Easy Rider kirjoitti:Jos on männät männynnä niin jumiin ettei oikein tahdo tulla satuloista ulos, niin sopivalla adapterilla rasvanippa putken tilalle ja rasvaprässillä tuuppaa ulos ne liottelujen jälkeen.
Tai sitten kuuluu kiva "kirskahdus" ja satula halki... :lol: Mutta hyvä keino kyllä tosiaankin tuo!
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Heavy kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Jos on männät männynnä niin jumiin ettei oikein tahdo tulla satuloista ulos, niin sopivalla adapterilla rasvanippa putken tilalle ja rasvaprässillä tuuppaa ulos ne liottelujen jälkeen.
Tai sitten kuuluu kiva "kirskahdus" ja satula halki... :lol: Mutta hyvä keino kyllä tosiaankin tuo!
Jos satula halkeaa paineesta, on ruostetta jo liikaa, että siitä satulasta enää muutenkaan mitään elvyttäisi. Tietysti kairaamalla milliä isommaksi ja uutta sopivaa mäntää, mutta hintoihin sekin tulee jos ei satu olemaan ainoa satula sillä kohden maailmaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Vinkiksi kaikille jumiutuneiden jarrusatuloiden kimpussa painijoille:
Jumiutunut mäntä lähtee nätisti ulos, kun irroittaa satulan pitäen jarruletkun kiinni ja tämän jälkeen pumppaa jarrupoljinta, kunnes mäntä pumpsahtaa ulos. Halutessaan voi jopa käynnistää moottorin.

Uusia mäntiä voi ostaa erikseen, eikä hinta ole niissäkään paha.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Enins kirjoitti:Vinkiksi kaikille jumiutuneiden jarrusatuloiden kimpussa painijoille:
Jumiutunut mäntä lähtee nätisti ulos, kun irroittaa satulan pitäen jarruletkun kiinni ja tämän jälkeen pumppaa jarrupoljinta, kunnes mäntä pumpsahtaa ulos. Halutessaan voi jopa käynnistää moottorin.

Uusia mäntiä voi ostaa erikseen, eikä hinta ole niissäkään paha.
Ei se aina irtoa edes niin. Rasvaprässi on paaaaljon tehokkaampi tuohon hommaan. :D Sillä tosin voi ssaada tuhoakin sen verran että koko satulan runko halkeaa. :D
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Enins kirjoitti:Vinkiksi kaikille jumiutuneiden jarrusatuloiden kimpussa painijoille:
Jumiutunut mäntä lähtee nätisti ulos, kun irroittaa satulan pitäen jarruletkun kiinni ja tämän jälkeen pumppaa jarrupoljinta, kunnes mäntä pumpsahtaa ulos. Halutessaan voi jopa käynnistää moottorin.

Uusia mäntiä voi ostaa erikseen, eikä hinta ole niissäkään paha.
Tuollalailla suunnittelinkin irroitusta...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

entäs sitten kun tarttee saaha molemmat männät irti,koska ne tarvii laittaa molemmat aina samalla kertaa kuntoon :?:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Eikös net molemmat plumpsaha ulos kerrala? Viimeksi ko purin W123:n jarrusatulan niin ei ollu mitään paineita tahi muita apuvälineitä ko papukaijapihit ja meisseli...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

JaniH kirjoitti:Eikös net molemmat plumpsaha ulos kerrala? Viimeksi ko purin W123:n jarrusatulan niin ei ollu mitään paineita tahi muita apuvälineitä ko papukaijapihit ja meisseli...
no se mäntä mikä liikkuu herkemmin tulee ulos ja se mikä jumissa jää sisään :idea:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

touhottaja kirjoitti:
JaniH kirjoitti:Eikös net molemmat plumpsaha ulos kerrala? Viimeksi ko purin W123:n jarrusatulan niin ei ollu mitään paineita tahi muita apuvälineitä ko papukaijapihit ja meisseli...
no se mäntä mikä liikkuu herkemmin tulee ulos ja se mikä jumissa jää sisään :idea:
Jotahi raovan kappalta siihev välliin ko toenen kiirehtii, niin kerkijjääp toenenniim matkaan. (Tai menee satula pas*aks. :roll: )
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 jarrut”