abs ongelma

Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

abs ongelma

Viesti Kirjoittaja ke70 »

elikkä mikähän VOISI olla vikana meikän 300Dssä kun abs valo syttyy pienen ajon jälkeen ja sillo toppaa jarrujen peluukin(eli siis ei potki takasin) sen jarrujen säätrimen/katkaisijan/tunnistimen mikä on polkimen päällä vetäsin pidemmälle ja siitä kuuluu se tarvittava ´´naks´´ kun polinta painaa eli se ok ja ylkkykin antoi ymmärtää että siinä tarvittava data kulkee. vai voisiko johtua antureista? sokia vaan ei löydä mistään antureita eli missähän ne mahtaa olla
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sieltähän sen absin anturit löytyvät renkaan vierestä, otat nakin pois ja katsot mihin sähköjohto menee. Sinne se päätyy anturiin.

Vika voi olla myös absin ohjauspurkissa, multa saat sen ilmaiseksi ja läjän muuta romua samaan kauppaan.

viewtopic.php?t=30371&highlight=
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

juu pitääpä yrittää tutkailla mihi mänee johto ku eileen en huomannu et mukama takana olis ollu ollenkaa :D taitaa johtua vaa siis korjaajasta kun ei johtoa näkynyt :D eli kokeilen putsailla ny eka anturoiden päät ja jos ei helepota nii sit voisi kokeilla vaihtaa sen potiakan sinne polokimen ylle? vai meinaisikko vaa kylymästi et se o se ihe isoboksi mikä reistaa noilla oireilla?
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Akkujännite, YJ-rele, abs:n ohjauspoksi, eri profiililla olevat renkaat, likaiset anturit, siinä taitaa olla yleisisimmät syyt valon syttymiselle.

Kyllä tuo näytti ihan absin anturille, noita tarviii todella harvoin vaihtaa. Johto voi olla poikki tuosta anturista, se on yksi syy. Selviää mittailemalla vastusta.
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

akkujänö ok rengasrofiilit ok. mutta tuota ohjainboksia vosi mittailla ja anturitki löyty mut en keksi mite ne perkele lähtee muka irti kun ei sokia nähny kantaa tms et sais päätä näkyviin :/
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ei taida anturi pelkästään irrota ihan johdon tyvestä? Johdossa lienee liitinkohta jossain metrin parin päässä anturista. Toisaalta eihän anturia tarvi mittailua varten irrottaa, ei muuta kuin ohmimittari kiinni ja katsomaan mitä anturi työntää. En kyllä kuollaksenikaan muista mitä sieltä pitäisi tulla.

Huomasin muuten nyt vasta, että propleemihan oli 123-korisessa, nämä tähän mennessä jakamani tipit ovat koskeneet 124-mallia. Toisaalta lienee suht samat kuviot tuossa 123:ssa.
Viimeksi muokannut Sampo N., 26.7.2011 8:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

juu kuulenma samallaaset on. eli siis nyt otin yhen 15kantasen pienen mutterin irti joka oli jsatulan likellä ja anturissa pitäskö sen nyt pään lähtee irti ku nytkyttelee vai onko vielä otettava satula irti ja levy et saa vastapuolelta jotain auki ja pääsee putsaamaan??
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ei ainakaan lankussa tarvinnut irrottaa satulaa, sen verran muistan absin anturan irrotuksesta. :D Saattashan tuo nyt irrotakin?

Laita kuvaa?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Nyt pitäisi lähteä irti, vaan monesti on niin jumissa ettei meinaa ehjänä irrota :roll:

Irrotusöljyä ja odottelua ja nitkuttelua ja lisää öljyä :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

taidan tehedä nii et otan satulan ja levyn irti ja sitäkautta? kuulostaako typerälle idealle?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

En muista miten se oli 123:ssa, mutta saattaa joutua irrottamaan myös navan, että pääsee takaapäin käsiksi :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ja mittaa ny ensin ne anturit, niin näät onko niistä joku rikki :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

W123:ssa anturi samassa paikkaa kun W126:ssa ja tais vielä sopia sama ABS-anturi :wink:
kannattas ensin koittaa putsata anturi navan puolelta ja samalla myös pyörän navassa oleva hammastus :wink:
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

touhottaja kirjoitti:W123:ssa anturi samassa paikkaa kun W126:ssa ja tais vielä sopia sama ABS-anturi :wink:
kannattas ensin koittaa putsata anturi navan puolelta ja samalla myös pyörän navassa oleva hammastus :wink:
elieli bonjasko sokia ny oikein eli se anturinpää on pyörän navassa( Kuva

Uploaded with ImageShack.us )

eli tuolta 13mm pultti uki ja sitte irtoo kun ottaa 15millisen kannan auki ( Kuva

Uploaded with ImageShack.us ) ? ja elekee hermostuko sokian asentajan o vaa pakko kysyvä :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no eise anturi takapyörän navoissa ole vaan edessä, takana se anturi on perän kupeessa, perän oikealla puolella likellä pinjon etupäätä :wink:
jos tätä ei ole eikä ole etes anturille reikää perässä sillon sinne vaihettu apsittoman perä ja apseja et saa ennen toimii kun siellon abs:lle tarkotettu perä :shock:
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

touhottaja kirjoitti:no eise anturi takapyörän navoissa ole vaan edessä, takana se anturi on perän kupeessa, perän oikealla puolella likellä pinjon etupäätä :wink:
jos tätä ei ole eikä ole etes anturille reikää perässä sillon sinne vaihettu apsittoman perä ja apseja et saa ennen toimii kun siellon abs:lle tarkotettu perä :shock:
kah ja taas opimma uutta :D:D:D hän kiittää väärä pää eli tarkataampa onko perässä edes paikkaa piuhalle :D
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

nonni murikka ok eli anturi löytyi MUTTA eikös tämä ole joku abseihin liittyvä johto Kuva

Uploaded with ImageShack.us


on meinaan juur samallaanen mikä lähtee murikalta? mihin tuon kuuluu mennä???? siis abs boksille mutta mihin plugia en löydä ?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Juu ei tuolta vetarin vierestä anturia löydä. :D Etupyöriltä löydät sieltä mihin se sähköjohto päätyy, enpä usko 123:ssa muuta sähköä menevän etupyörälle. Jarruletku menee, mutta elä sitä katkaise. :D

Erittäin harvoin on sitten vikaa ainakaan lankussa tuossa perän anturissa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Absin poksi taitaa olla tuolla akun takana piilossa? Vähän nostelet suojamuoveja pois, niin sieltä vois löytyä, näin ainakin lankussa. Sen liittimessä on varmaan 20 pinniä jos on yhtään samanlainen kuin 124:ssä. Eli sinne tuo ei mene?

Voihan tuo olla ihan joku muukin juttu? Koitapa vähän seurailla missä toinen pää on.
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

juu olis kova kyy tietää mihi tuo mennee ku o samallaane johto(ulkokuoreltaan ainaki) kun mikä mennee murikkaan ja sama paksuus jne? no pitää tutkia kyy absipoksi löytyy mut sokkhee ei näje et missä olis moiselle reikä :D
Avatar
giisseli
Viestit: 94
Liittynyt: 31.8.2007 23:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

W123:sta se abs-poksi löytyy vänkärin jalkatilasta, heti siitä oven vierestä. Tommosta johtoa en oo kyllä nähny. :shock:
W123 300TDT
W123 300D
w126 300SDL Turbo
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

kyll se absi poksi o tuol konehuoneessa kuskinpuolella? en ainakaa vänkärinpuolelta löydä poksia tms absiin liittyvää...
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Siinä taitaaa lukea bosch ja joku pitkä numerosarja? Sen varaosanumeron perusteella googlettamalla ainakin selviää mikä purkki se on.
Avatar
giisseli
Viestit: 94
Liittynyt: 31.8.2007 23:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

ke70 kirjoitti:kyll se absi poksi o tuol konehuoneessa kuskinpuolella? en ainakaa vänkärinpuolelta löydä poksia tms absiin liittyvää...
No piru vie! :D Joku iso poksi iteltä löytyy sieltä ja siihen menee melkonen nippu johtoja. Semmonen muistikuva siitä jäi, et olis se abs-poksi..
W123 300TDT
W123 300D
w126 300SDL Turbo
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

ke70:lle, ja muillekin Boschin boksin kanssa touhuaville, löytyi kuva josta saattaa olla jotain apua vikojen paikallistamiseen:

http://heinola.org/~juhani/ABS/149987598.htm
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

juu toivotaan et jeleppaa. mut minä alan epäileen et multa uupuu prkl anturi edestä :D kuten eilen tuli turistua kannulla.... noh kohta se seleviää ja kuvasta vielä kerran kiitokset :D
Avatar
ke70
Viestit: 187
Liittynyt: 20.10.2010 17:41
Paikkakunta: lievestuore/laukaa

Viesti Kirjoittaja ke70 »

dodii ja nyt löytyvänkärin puolen 3mas johto OLETETTAVASTI abs anturi elikkä kuva1 Kuva

Uploaded with ImageShack.us
näkyy tuo mutteri siihen päättyy anturin tie ja kuten näkyy jarrukilpi irti/ruostunut

kuva2
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
näkyy antura joka menee ko kohtaan jarrukilpeen

eli olenko nyt hajulla että voisi valonsyttyminen johtua tuosta kun autollaajaa ja vähänkin liikkuu kilpi niin valosyttyy bas katoaa? napaan menevää anturia en löytänyt kyllä emt onko sitten joku ihme iraq/maanantai mallin abs
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossa kohtaa se anturi pitää olla, alapallon etupuolella ja yhellä ruuvilla kiinnitetty :wink:

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 jarrut”