W123 300D ja 300tdt eroa jarruissa?

Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

W123 300D ja 300tdt eroa jarruissa?

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Onko 123:sen vaparin ja turbon jarruosissa eroja? Korjausoppaassa ei ollut mitään mainintaa asiasta. Joten voimmeko olettaa että jarruosat ovat samat?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Molemmissa samat jarrut. Sen sijaan farkun takasatuloissa on mäntien halkaisijat isommat kuin sedaneissa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ajankuluksi vois vaihtaa 126sen etujarrut :D Ovat samankokoiset mutta jäähdytetyt. :D

Onkos vaparissa ja turbossa jarrutehostin samankokoinen?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Ajankuluks 380:nen kasi keulille... W123:seen. :shock:
No jos kuitenkin vaan se mutka...
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mika.T kirjoitti:Ajankuluksi vois vaihtaa 126sen etujarrut :D Ovat samankokoiset mutta jäähdytetyt. :D

Onkos vaparissa ja turbossa jarrutehostin samankokoinen?
Käsittääkseni ne ovat juuri samat. Langeissa ja ambulansseissa on sitten se iso mehevän kokoinen tehostaja. On heti reilusti suurempi normaalia. Tosin jokin aika sitten purkaamolla tuli vastaan farmari, jossa oli iso jarrutehostin. Saattoi olla jälkeenpäin laitettu. Se oli vapari koneella. Oli vaan tosi huonossa hapessa se tehostaja.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

HUGE iso jarrutehostin taisi tulla ns. heavyduty paketin mukana. Eli 912 - springs for increased payload (from 01.07.1980 up to 31.07.1997)

Ainakin minun röntässä on tuo kyseinen paketti, sen mukana tulee 15" pyörät ja vissiin tuo tehostin. Melkonen mötikkä 8)
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jep, mallit pidennetyllä akselivälillä ja farkut "suuren kantavuuden jousituksella" (SA 912) sisältävät tuon saman jööti-tehostimen. Paketti sisältää tehostimen, jäykemmät jouset, 15"-pyörät ja lyhyemmän perän. Heavyduty-paketti on mm. Ruotsi- ja Norja-farkuissa vakiona.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Leka kirjoitti:Jep, mallit pidennetyllä akselivälillä ja farkut "suuren kantavuuden jousituksella" (SA 912) sisältävät tuon saman jööti-tehostimen. Paketti sisältää tehostimen, jäykemmät jouset, 15"-pyörät ja lyhyemmän perän. Heavyduty-paketti on mm. Ruotsi- ja Norja-farkuissa vakiona.
Tuo kyseinen farmari taisi muuten olla juuri Ruotsin malli tai ainakin sieltä löytyi ruotsinkielinen ohjekirja ja muita papereita. Sehän selittääkin tuon suuren tehostajan olemassaolon.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Hmm en usko että ruottinmalli tämä minun farkku, ei edes persgrillejä löydy.
Niin joo tosiaan tiuhempiperävälityskin tässä on eli 3.92 koska kyseessä 250T. Kattokaiteetkin on hävinnyt jo tehtaalla :shock:

"Dealer fahrzeug-werke Lueg, Bochum (362)"
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ei kai sitä sedania kannata turpovarkkuun verrata. Vertaa ameriikanmallin 300 turposedaniin.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 jarrut”