ahdot ei nouse

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja Terho P »

2,5 turbodiesel -92. kaverilla tosiaan tommonen ongelma. eka kiihdytyksessä nousee n 1bar mut sitte ku yrittää toisen kerran niin ei millää?? auto ostettiin eilen ja vika kuului hintaan. tänään sit lyötiin imusarjasta "morkooliin" letku suorana siinä toivees että olis apuja. sit mittari kiinni ja koittamaan.. ei nouse ahdot!!

noh kyl se bleedaamalla... ei apua (v** sielä oli niitä letkuja nii maan paljo että tiedä edes mikä on oikea letku?)

sit myöhemmin huomattiin et nousee ekalla kiihdytyksellä.

koitettiin raottaa ilmanputsariaki. mut ei..

AUTTAKAA MIESTÄ MÄES ENNEKU MENÖÖ USKOTTAVUUS!! :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Olisko hukkaportti jumissa?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pitääskö tuo koko solmu pemistää!! vai piisaasko että antais sille hukkaportin varrelle liikuntaa käsin?

onneksi on tulon päällä jo ISOOMPI sekootin mutta olis kiva oppia, tietää ,korjata ja vaikka viisastua samalla reissulla. vanha ensi tietysti toimimaan ennenku uutta osaa latetaan.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Voihan sen hukkaportin herkkyyden todeta käsin kitkuttelemalla... Pitäisi olla ihan kevyt käännellä sen hukkiksen vivun kun ottaa kellon irti.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pitääpä koittaa kattoa se hukkis.

tosin varmaan vasta viikonloppuna pääsen kunnolla perehtymään ja saan raportin täännekkin sittemmin.

muita vaihtoehtoja?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ja se morkoolin letkuko ei varmasti ole tukossa? Kokkeileppa vuotaako morkoolin kalvo. Käsikäyttönen mittarilla varustettu ali/ylipainepumppu on näpsäkkä diagnostiikkalaitos.

Kuva
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

morkoolin letku ei oo tukossa. itse hain henk koht uuden palan letkua ja laitoin imusarjasta suoraa morkooliin kulkematta lähtöruudun kautta. en puhaltanut letkuun että kulkeeko ilma läpi mut uskoisin et kulkee.

nuita mittareita saa vissiin autotarvike yms liikkeistä vai onko joku erikoisempi paikka josta pitää hakee?

morkooli tietysti epäilytti itseäkin mutta eikö se todella jaksa nostaa ahtoja ilman morkoolia?? oikein ku revitti niin noin0,15 nousi ahdot.

liekö kallis mittari?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jos alasyöttöä on edes jonkun verran niin ahdot pitäis nousta likemmäs kiloa ilman morkooliakin. Viitaten aiempii kommentteihin - ettei vaan hukkis vuotaisi - ota hukkiksen letku irti painekotelosta ja säädä kompura sopivaan kilomäärään ja eikun tarkastelemaan että vuotaako ja jos niin miten ja missä kilomäärässä jää jumiin. Sitten se hauskuus alkaakin kun sitä hukkista alat rukkaamaan :lol: Onko kiintee vai ulkoinen tapaus ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

alakuperäänen elikkä kiintee... onneksi löytyy nurkista joitain "korvaus" ahtimia. pääsee kaveri töissä kulkeen jos oikeen venähtää korjaus
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

juu vikaa on selvinny jonkin verran: morkooli oli ruuvattu kiinni (pumpun päältä :arrow: se avattiin täysin ja auto alkoi jo hiukan näyttämään kulkemisen merkkejä.

pumppu oli ruuvattu pienemmälle :arrow: nyt kulkee ja tulee mustaakin.

ahdot nousi jopa 0.4 ään :!: :!: silti kiihtyvyys alle 11 sek 0-100km/h (ei mielestäni huono?)

seuraavaksi taitaa olla hukkiksen jalan kiristys.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

ettei olis pakopesä halki turbosta...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

päivitystä: hukkaportin jalkaa tosiaan kiristettiin mutta ahdot pysyi alhaisena edelleen.. kierrätys systeemit poistettiin käytöstä ja kovaa ajoa N 10tkm ja ahdot alkoi nousta pikkuhiljaa ja 10 tkm kohdalla ahtoja jo 1.7 eli äkkiä hukkista säätämään. no kilolla ajeltiin kunnes taas alkoi hiipua ahdot ja vihellys kuulua, vikaa etsittiin ja lopuuksi huomas vasta kattoa että turbon siivet oli saanu selkäänsä ja nyt to3 garretti t2 sen tilalle saa nähdä kuinka käy :twisted:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”