w201:een valmista 2litraista turbodieseliä
w201:een valmista 2litraista turbodieseliä
Löytyykö mistään uudemmasta mersusta valmista pikkuturbodieseliä jonka saisi sovitettua w201:een om601 vaparin tilalle?
Tavoitteena olisi ison huipputehon sijaista luotettavuus ja taloudellisuus...
Ja vääntömomentin lisäys (mieluiten ilman suurta painonlisäystä)
Luulenpa ettei CDI-koneen sovittaminen tule kyseeseen, saattaisi mennä sormi suuhun tai johonkin muuhun ruumiinaukkoon noitten sähkökytkentöjen takia.
Voisiko vitosta tai sprintteristä kammeta konetta tenavatähteen??
Onko viton 110td lohkossa paikat koneen korville jotka sopisi takavetoiseen konehuoneeseen?
Muita vaihtoehtoja?
Mistä löytyisi vertailupainot eri moottoreille?
(0M601, 602, 603, 604, etc...)
T: Pystisharrastaja, tenavatähden suurkuluttaja
Tavoitteena olisi ison huipputehon sijaista luotettavuus ja taloudellisuus...
Ja vääntömomentin lisäys (mieluiten ilman suurta painonlisäystä)
Luulenpa ettei CDI-koneen sovittaminen tule kyseeseen, saattaisi mennä sormi suuhun tai johonkin muuhun ruumiinaukkoon noitten sähkökytkentöjen takia.
Voisiko vitosta tai sprintteristä kammeta konetta tenavatähteen??
Onko viton 110td lohkossa paikat koneen korville jotka sopisi takavetoiseen konehuoneeseen?
Muita vaihtoehtoja?
Mistä löytyisi vertailupainot eri moottoreille?
(0M601, 602, 603, 604, etc...)
T: Pystisharrastaja, tenavatähden suurkuluttaja
Eikö kukaan ole turbottanut muka om604:sta ??
Mitäs kaikkea tossa on muutettu om601:een nähden??
Eikös sellainen ole kuitenkin moniventtiilinen ja öljyruiskut sisällä?
Moniventtiiliin tartteis siten pakosarja säveltää ite, mutta ei kai se mikään ongelma oo, kun on tilaakin niin ruhtinaallisesti (verrattuna mun w114+sbc-kenkälusikointiin)
Niin eikös se sun pesussa kutistunut jouten oleva kone ole 220d? (0m604.915 vai om604.910)?
Mitäs kaikkea tossa on muutettu om601:een nähden??
Eikös sellainen ole kuitenkin moniventtiilinen ja öljyruiskut sisällä?
Moniventtiiliin tartteis siten pakosarja säveltää ite, mutta ei kai se mikään ongelma oo, kun on tilaakin niin ruhtinaallisesti (verrattuna mun w114+sbc-kenkälusikointiin)

Niin eikös se sun pesussa kutistunut jouten oleva kone ole 220d? (0m604.915 vai om604.910)?
Ääh, pelkkä säätökin tekee jo aika paljon.
Ei maha kannattaa isot tapit vaparikoneessa, ei riitä ilma välttämätä.
Soittele Pasille, niin sieltähän se tieto löytyy.
Irtopumpunhan se käpälöi ihan tunneissa.
Askista voi joutua nostaan paineita.
Putkistoa voi avartaa jos tykkää, farkun takavaimennin on aikas tukkonen.
Ei maha kannattaa isot tapit vaparikoneessa, ei riitä ilma välttämätä.
Soittele Pasille, niin sieltähän se tieto löytyy.
Irtopumpunhan se käpälöi ihan tunneissa.
Askista voi joutua nostaan paineita.
Putkistoa voi avartaa jos tykkää, farkun takavaimennin on aikas tukkonen.
Pro HVM
Pystyykö Pasi laittamaan hinnan ihan foorumillekin kun samanlainen toimenpide olisi haaveissa. Eli vapari 250D piristys. Toki osaan puhelintakin käyttää ettei se ole ongelma.
Monta kopukkaa tai newtonia tuollaisesta toimenpiteestä voi olettaa saavan? Haku ei osannut antaa tähän vastausta. Kulutus ei ainakaan ole muilla näköjään noussut.

Monta kopukkaa tai newtonia tuollaisesta toimenpiteestä voi olettaa saavan? Haku ei osannut antaa tähän vastausta. Kulutus ei ainakaan ole muilla näköjään noussut.
En tiä sanoa nuista tehoista/väännöistä, mutta tuomosta kompinaatiota saapii vaikka tulla kokkeihleen, sittehän sen tietää.
Elikäkä: 250 vapari varkku, automaatti, 7 mm elementit pumpussa, kierroksia ei ole juurikhaan nostettu.
Sehän on juurivarmasti tosi ettei niistä 7 mm elementistä saa täyttä hyötyä vaparissa, mutta aina mie olen laittanu jos asiakas on halunu.
Muutama on viimistään sitte käskeny laittaa ko on käyny koeajola tuola minun röntälä.
Hintoja tiä mennä laithaan tänne, äkäset moteraattorit kuiten poistaa koko jutun

Elikäkä: 250 vapari varkku, automaatti, 7 mm elementit pumpussa, kierroksia ei ole juurikhaan nostettu.
Sehän on juurivarmasti tosi ettei niistä 7 mm elementistä saa täyttä hyötyä vaparissa, mutta aina mie olen laittanu jos asiakas on halunu.
Muutama on viimistään sitte käskeny laittaa ko on käyny koeajola tuola minun röntälä.
Hintoja tiä mennä laithaan tänne, äkäset moteraattorit kuiten poistaa koko jutun


No Merc at the moment
Laita tonne sun viewtopic.php?t=1895 yritysesittelyyn jotain hinnaston tynkää.Sulle olis kyllä täällä pohjois-karjalassa hommia joten eikun sivupistettä pystyyn..ja joo mullakin on 250D vapari joka odottaa inspiraatio em. kaltaisiin pumppusulkeisiin.pp d kirjoitti: Hintoja tiä mennä laithaan tänne, äkäset moteraattorit kuiten poistaa koko jutun![]()
Kyllä se yhen valosan aikana onnistuu, ei mene montaa päivää.pystyvalo kirjoitti:Tarttee tulla koeajolle...Jos teen positiivisen päätöksen pumpun päivityksestä koeajon jälkeen niin onnistuuko laitto kokonaisuudessaan sulla ? Samalla kertaa?
Kun ei tointaisi montaa päivää ilman autoa olla.
Pirhautappa niin suunitelhaan lissää.
No Merc at the moment
PP_D :
Piru kun meinaa olla kalenteri täynnä ettei taida tässä kuussa ehtiä Ylivieskaan päivän vierailulle. On pieni mahdollisuus että 23.2 voisi ehtiä.
Rässi66:
Onko kukaan tutkinut että sopiiko tuollaiseen 250d takavaimentimen tilalle esim. 300tdt vaimennin ja onko se avarampi?
Tuo rässin tekemä takapöntön tyhjennys voisi olla yksi vaihtoehto tai sitten vaimentimen korvaaminen 82- nuoremman Camaron vaimentimella, siinä olisi yksi 3" sisään ja kaksi 2 1/4" ulos (tai kaksi 2,5" ulos), näitä camaron vaimentimia myy esim. martelius (#120 004)
Piru kun meinaa olla kalenteri täynnä ettei taida tässä kuussa ehtiä Ylivieskaan päivän vierailulle. On pieni mahdollisuus että 23.2 voisi ehtiä.
Rässi66:
Onko kukaan tutkinut että sopiiko tuollaiseen 250d takavaimentimen tilalle esim. 300tdt vaimennin ja onko se avarampi?
Tuo rässin tekemä takapöntön tyhjennys voisi olla yksi vaihtoehto tai sitten vaimentimen korvaaminen 82- nuoremman Camaron vaimentimella, siinä olisi yksi 3" sisään ja kaksi 2 1/4" ulos (tai kaksi 2,5" ulos), näitä camaron vaimentimia myy esim. martelius (#120 004)
Kuinka paljon sisälle kuuluva möly kasvoi tuosta sisämutkan poistosta?
Tulee vaan aika paljon ajettua matka-ajoa, jota ei viittisi peltorit päässä suorittaa. Toisaalta mullahan on toi väliseinä joka syö osan noista mölyistä...
Mistähän varmistaisi saisiko tuon 300tdt pöntön sopimaan paikoilleen ilman hitsailuja? Tartteis jostain saada 300tdt takavaimennin lainaan, sovittamallahan tuo luonnistaisi.
Bosalin-katalogin mukaan 300tdt ja 250tdt:ssä sama vaimennin.
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... search.php
Tulee vaan aika paljon ajettua matka-ajoa, jota ei viittisi peltorit päässä suorittaa. Toisaalta mullahan on toi väliseinä joka syö osan noista mölyistä...
Mistähän varmistaisi saisiko tuon 300tdt pöntön sopimaan paikoilleen ilman hitsailuja? Tartteis jostain saada 300tdt takavaimennin lainaan, sovittamallahan tuo luonnistaisi.
Bosalin-katalogin mukaan 300tdt ja 250tdt:ssä sama vaimennin.
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... search.php
Joo, jos luin motonetin listaa oikein, niin näyttäs olevan 1 vaimennin TDT-malleihin.
Taitaa olla paksumpaa putkea nuo turbo-vaimentimet, liitos vaparin putkeen vaatinee seppäystä.
Siitä perkauksesta:
Mulla ei äänet juuri voimistuneet, tuli vaan semmonen ovela murina.
Tosin turbo vaimentaa ääntä aikalailla.
Ajelin jonkin aikaa takapönttö 2,5" suoralla putkella ohitettuna.
Sekään ei möykännyt kovaa kuin paineita nostaessa. Pikkukiekoilla mörisi hauskasti.
Suoralla putkella ääntä tuli kuitenkin senverran, et laitoin sen tyhjän pöntön takaisin.
Taitaa olla paksumpaa putkea nuo turbo-vaimentimet, liitos vaparin putkeen vaatinee seppäystä.
Siitä perkauksesta:
Mulla ei äänet juuri voimistuneet, tuli vaan semmonen ovela murina.
Tosin turbo vaimentaa ääntä aikalailla.
Ajelin jonkin aikaa takapönttö 2,5" suoralla putkella ohitettuna.
Sekään ei möykännyt kovaa kuin paineita nostaessa. Pikkukiekoilla mörisi hauskasti.
Suoralla putkella ääntä tuli kuitenkin senverran, et laitoin sen tyhjän pöntön takaisin.
Pro HVM
Höpö höpöPK kirjoitti:Olikos se niin että 7mm elementtien kanssa voi olla jotain nykimistä jos manuaali?


Mulla ei nyki sen enempää kuin ennen elementtien vaihtoa.
Ja tuosta hepojen lisäyksestä lisää täällä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sc&start=0[/url]
180 heppaa....



hups
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD