w201 käynnistys ongelma

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

w201 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

elikkäs olis 190e 2.0 ruisku vm. 89 ajettu 208tkm

sellanen ongelma et ei meinaa millään käynnistyy saa sahata ja sahata .. tuntuu kuin ei sais pensaa.. mut roikkas ku pitää puol tuntii niii lähtee hyvin käyntii ... sama vika pakkasella ja lämpimällä ilmalla .. ei mitään ongelmaa ajossa tai käynnistyksessä hiljattaisen ajon jälkeen .. missä vika .. hermo alkaa menee joka päiväiseen sahaukseen... APUA
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Onko kaikki perus asiat kunnossa eli missään ei ole polttoainevuotoja ja bensafiltteri on juuri vaihdettu?Toinen on sytytyslaitteisto onko se tarkistettu ja kuluvat osat uusittu?Minkähän tyyppinen sytytysjärjestelmä tuossa sinun autossa on esim Hall vai induktioanturi virranjakaja sinnekkin voi tulla katkos ja juuri tietyssä lämpötilassa saattaa anturi toimia ja auto lähtee käyntiin.Kipinän voit kokeilla vanhalla tulpalla kun auto ei lähde käyntiin.Otat jonkun sylinterin tulpanjohdon irti ja laitat vanhan tulpan siihen.Sitten maadoitat tulpan hyvin esim.Apukäynnistys kaapelilla ja starttaat ja katsot tuleeko kipinää.Tässä olis ensiavuks jotain tarkistettavia kohteita.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

nonii nyt on tulpat uudet . lisäruiskutus anturi uusi. virranjakajan kansi uusi / pyörijä uusi... ja ongelma jatkuu... ei saa pensaa... pensa pumppu kyl hurisee ku vääntää avaimesta.. imusarja ei vuoda.. .. saa starttailla... ja ei oo sytykses mitään vikaa ku auton on saanut käyntii lähtee uudestaanki ja hyvin ku kone lämmin ..
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Pitääkö bensanpaineet järjestelmässä sen jälkeen kun sammutat koneen? Paineakun vuoto aiheuttaa ainakin tollasen vian. On siellä bensapumpun vieressä telineessä. Tietenkin vika voi olla missä vain ja tämä on vaan villi arvaus, eihän mikään oo niin varmaa ku epävarma...
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

just tos kattelin läpi sitä mötikkää eikä siel mitään vuotoja näkyny olevan... kattelen just osaa mikä on konehuonees sellanen kytkin tos kaasuvaijerin telinees ... en tiä tietääkö kukaan mitä meinaan.. sellanen johon menee ruskee ja musta piuha :) ..jousel oleva kytkin ... oikeen pieni ..
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Jos se paineakku vuotaa (sisäisesti) niin järjestelmän paine laskee ja muodostuu kaasukuplia suuttimille koska suuttimet on kuumat ajon jälkeen ja tämä taas aiheuttaa että joutuu starttaamaan niin kauon että kaasukuplat (=ilmat) on poistunut systeemistä ennen kuin lähtee käyntiin. Eli paineakun tehtävä on estää kaasukulpien muodostuminen lämpimille suuttimille ja siten helpottaa lämpimän koneen käyntiinlähtöä. Tämä on teoria ja käytännössä "vikakoodit" on sitten mitä on...
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

no siis autolähtee käyntii kun on ollu roikas tai ajon jälkeenki ..
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Kun ajat moottorin kunnolla lämpimäksi ja sammutat ja ootat puoli tuntia niin lähteekö sitten kuin palmun alta? Jos joudut tuolloin sahaamaan niin paineakku vuotaa järjestelmän painee pois.
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

pari tuntii saa seisoo ja lähtee ihan ok käyntii ... nii ja ku kylmänä laittaa nii käyntii nii ei oikee kaasuun kärsi koskea sillee nätisti lähtee kierroksii nostaan ..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Toimiiko se "Start Valve", se lisäpolttoainesuutin siinä imusarjan puolivälin kohdalla (sininen johtopistoke) ?
wiimax.fi
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

oiskos tarkempaa kuvausta missä se sijaitsee kuvaa tjsp
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

hmm pitääkös ilmanputsari ottaa kokonaan pois et löytyy ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla ei ole kuvaa, mutta suutin on kannen puolivälin kohdilla ylhäältäpäin pystyssä imusarjan päällä ja siinä on kirkkaansininen kahden johdon liitin.

Johtojen väreistä muistaakseni näkee heti kumpi on maa ja kumpi virta - kokeile käynnistää niin että starttaat ja kaverisi kytkee suuttimeen suoraan akusta virran ja maan; jos lähtee paremmin käyntiin niin vikaa on suuttimen ohjauksessa.

Ellei lähde joudut vielä jotenkin tutkimaan toimiiko itse suutin...

Huon. ÄLÄ räjäytä itseäsi, kokeile vain jos osaat ja sittenkin varovasti / omalla vastuullasi eli ei niin että bensaa on siellätäällä valuneena ja isket johdolla kipinää !
wiimax.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

dealer kirjoitti:Minulla ei ole kuvaa, mutta suutin on kannen puolivälin kohdilla ylhäältäpäin pystyssä imusarjan päällä ja siinä on kirkkaansininen kahden johdon liitin.

Johtojen väreistä muistaakseni näkee heti kumpi on maa ja kumpi virta - kokeile käynnistää niin että starttaat ja kaverisi kytkee suuttimeen suoraan akusta virran ja maan; jos lähtee paremmin käyntiin niin vikaa on suuttimen ohjauksessa.

Ellei lähde joudut vielä jotenkin tutkimaan toimiiko itse suutin...

Huon. ÄLÄ räjäytä itseäsi, kokeile vain jos osaat ja sittenkin varovasti / omalla vastuullasi eli ei niin että bensaa on siellätäällä valuneena ja isket johdolla kipinää !
No johan nyt, onneksi on nuita asiantuntijoita mukana ettei tarvitse itseään räjäyttää ohimennen... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Näyttää menevän sähköhommiksi. Lisäilmaluistin toiminnan voit kans ite helposti todeta eli se venttiili joka päästää ilmaa ohi kaasuläpän kylmässä moottorissa. Sen jälkeen menee vaikeammaksi, mutta lämmityskäytönsäädin ja sitä ohjaava lämpöaikakatkaisin kannattaisi tsekata. Luemme sitten iltapäivälehdestä miten kävi...
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

mb300sd kirjoitti:Näyttää menevän sähköhommiksi. Lisäilmaluistin toiminnan voit kans ite helposti todeta eli se venttiili joka päästää ilmaa ohi kaasuläpän kylmässä moottorissa. Sen jälkeen menee vaikeammaksi, mutta lämmityskäytönsäädin ja sitä ohjaava lämpöaikakatkaisin kannattaisi tsekata. Luemme sitten iltapäivälehdestä miten kävi...
Noita viimeksi mainittuja ei tuosta ajokista taida löytyä, kun on KE-jetillä varustettu :roll:
Sähköisesti toteutettu tuo säätösysteemi noissa.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Joo, ite tuli aikoinaan roplattua noita K-jetronikkeja ja KE-mallissa tuo lämmitysajakäynti on eri systeemillä eli siirretty siihen yksikköön, joka hoitaa sen seoksen hienosäädön kattia varten. Muuten KE-malli on ns. mekaaninen ruisku johon on vain lisätty katalysaattorin vaatima takaisinkytkentä seoksensäätöä varten. Lisäilmaluisti sieltä löytyy, joka muuten on melko yleinen vikakohta, samoin lämpöaikakatkaisin löytyy. Elektroniset ruiskut oli niitä L-malleja, tosin KE-mallistakin löytyy muistaakseni ainakin kolme eri versiota, jotka oli jo melko "sähköisiä".
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

nyt selvis sen verran et saapi liikaa pensoilia ...
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

oiskohan tuossa sytytyksen ohajain yksikössä mahdollisesti jotain vikaa... 2 isoa 4 napasta liitintä ja 1 pieni 4 napanen ja 1 paineletku menee kii ..
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

graz_jsw kirjoitti:oiskohan tuossa sytytyksen ohajain yksikössä mahdollisesti jotain vikaa... 2 isoa 4 napasta liitintä ja 1 pieni 4 napanen ja 1 paineletku menee kii ..
Kuulostaa hyvin pitkälle siltä. :D Tuossa omassa se pieni pyöreä on vaan semmoinen kaksinapainen koaksiaaliliitin (kampiakselin asentoanturi).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

käytin autoo tos paikallisel autosähkö korjaajal.. sano ettei oikeen voi mitenkään koneel kattoo tota boxii... ja uus vastaavaa maksaa 250 egee.. turhan kallis .. :?
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

heh

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

nonii nyt se vikaki löyty. kylmäkäynnistys rele oli paskana makso 68 egee =)
ja taas auto käynnistyy niin nätisti :P
JMM
Viestit: 7
Liittynyt: 19.3.2007 21:10

Viesti Kirjoittaja JMM »

missäpäin toi rele sijaitsee?? vai oliko kyseessä ylijännitesuojarele?? ilmeisesti kirkaskantinen rele akun takana jossa on sulake päällä.

ku on ihan samantapaset ongelmat meikäläisellä...
Avatar
graz_jsw
Viestit: 12
Liittynyt: 18.4.2006 21:10

moi

Viesti Kirjoittaja graz_jsw »

joo seon sellanen jos on sulake päällä ei oo kovin iso osa .. eikä kallis
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”