MB 190E 2.0 bensaruiskun (vm.88) voiteluaineista??

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
oliver
Viestit: 3
Liittynyt: 01.8.2007 19:28
Paikkakunta: Turku

MB 190E 2.0 bensaruiskun (vm.88) voiteluaineista??

Viesti Kirjoittaja oliver »

Tervens!


voisko joku ystävällisesti kertoa mitä öljyjä tossa pitäisi käyttää? :roll: :?:
Eli ensinnäkin mitä moottoriöljyä suositellaan? Entäs perä ja vaihteisto?
oliver
Viestit: 3
Liittynyt: 01.8.2007 19:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja oliver »

Kiitos runsaista vastauksista ja itse itselleni vastaten: ;)

Veholta suosittelivat moottoriöljyksi Mobil synt s,

Peräöljyn pitäisi olla HD85W90

Vaihteistoöljy tais olla joku ATF200 jos oikein muistan? Ilmeisesti voi pistää myös Esson Gearoil 317.

Itsellä on 5-vaihteinen manuaali ja perä on ihan karvalakki.

Mitäs sitten tehään jos perä vuotaa? Kannattaako niitä stefoja enää vaihdella vai ajaa vaan kunnes losahtaa. Mitä tollasten stefojen vaihto kustantaa? Vaihteistossa näytti kanssa olevan jotain vuodon jälkiä. Muuten auto on pelittänyt hienosti eikä mitään ongelmia ole ollut.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

oliver kirjoitti:Kiitos runsaista vastauksista ja itse itselleni vastaten: ;)

Peräöljyn pitäisi olla HD85W90

Itsellä on 5-vaihteinen manuaali ja perä on ihan karvalakki.

Mitäs sitten tehään jos perä vuotaa? Kannattaako niitä stefoja enää vaihdella vai ajaa vaan kunnes losahtaa. Mitä tollasten stefojen vaihto kustantaa? Vaihteistossa näytti kanssa olevan jotain vuodon jälkiä. Muuten auto on pelittänyt hienosti eikä mitään ongelmia ole ollut.
Tuo peräöljy pitäisi olla HD ööliä -A lisäaineistuksella, jos mobilubesta puhutaan. Muuten saattaapi ruveta ulisemaan, ei taieta enään myydä alle 20l pöntöissä liikkeissä. Kannattaa ostaa mersun omaa öljyä siis. 8)

Perässä on siellä takana semmoinen savupiipun näköinen huohotin, se tukkeutuu ja monesti sen takia nuo stefat vuotaa, kun vaihtaa öljyjä niin kannattaa jollain ilmeella saada paineilmaa tupsautettua vaikka täyttöropusta perään jotta huohotin alkaa hengittämään, saattaa vuoto toeta sillä :D

Semmonen varoituksen sana, en halua pelotella tai mitään. Mutta jos on moottorissa käytetty ennen mineraaliöljyjä (jos ei ole tietoa mitä on käytetty) niin saattaa synteettiset öljyt puhistavalla vaikutuksellaan päästää mömmöt moottorin sisältä liikkeelle ja tuo bensakoneen öljysuodatin on varsin pieni joten se saattaapi tukkeutua (huomaa sitten öljypaineista). Aika harvinainen ilmiö mutta aina välillä täällä saa lukea niin tapahtuneen, kannattaa ottaa toinen suodatin takakonttiin mukaan jotta saa tarvittaessa vaihdettua äkkiä :wink:

Nöyrästi pyydämme anteeksi jotta ei kukaan meistä ollut vastannut aikaisemmin :cry: Yleensä vastaus tulee asiaan kuin asiaan täällä varsin äkkiä :wink: :)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
oliver
Viestit: 3
Liittynyt: 01.8.2007 19:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja oliver »

OURAIT! Kiitos vastauksesta!!


Mitäköhän ne Veholla kiskoo noista perä- ja vaihteistoöljyjen vaihdoista...onko jollain kokemuksia? Ei ainakaan sieltä suostuneet myymään mersun omia öljyjä, mutta vaihtamaan suostuvat :roll:

Siellä sanoivat, että ainakin puolen päivän projekti olisi vaihtaa kaikki kolme stefaa perään. Eli toinen auton hinta rupeisi tulemaan siinä hyvin pian :P

Harmi sinänsä, kun muuten rakkine on toiminut loistavasti, mutta noi öljyvuodot...

Vaihteiston öljyvuodon taltuttamisesta ei ole hajuakaan onko se yksinkertaisempi/halvempi korjata?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”