mesen moottorissa olevat releet

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Mikko31
Viestit: 26
Liittynyt: 04.3.2008 8:08
Paikkakunta: Oulu

mesen moottorissa olevat releet

Viesti Kirjoittaja Mikko31 »

Thermos!
Mitäs releitä löytyy kaiken kaikkiaan pikkumesen 2.0bensiiniä syövän konepellin alta?
Jos jollakin ois tietää ihan osanumeroista lähtien niin kiitoksia!
Koitan parantaa KYLMÄKÄYNNISTYSTÄ!
Oireet kun on seuraavan laiset:
-Startatessa kylmänä lähtee kyllä heti käyntiin mutta ihan kuin rikastin ei pelittäisi tarpeeksi kauan jolloin kierrokset tippuu liian aikaisin ja kone sammuu. Startata pitää siinä 2-3 kertaa jolloin saa kiekkoja annettua jonkin verran koneelle ja alkaa pysymään käynnissä omillaan. kun sen saa käymään niin silloin kyllä kierroksia säätää sinne 1500 kieoille ihan oikein tarvittaessa.
-Ja lämpimänä esiintyy sitä että ykkösellä kun lähtee ajelemaan niin tahtoo röpötellä eli ei vastaa kaasuun heti vaan nykii himpun verran!

Kylmäkäynnistys relettähän täällä voorumeilla on vaihdeltu mutta herrat romuttamolla eivät ole oikein tietosia releistä mesessä niin käännyn tänne voorumin tietäjien pakeille. Ja veholla kun maksaa penkinlämmittimen katkaisinkin 68 eskoa jonka saa romuttamolta kympillä niin en uskalla arvatakkaan vehon relehintoja..... Eli HELP!
Mese on 190E vm 1989 2l bensalla. Ja ei ole köröteltykkään kuin himppua vajaat 160tkm
8)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tervetuloa meselle!

Ihan äkkiä en nyt osaa auttaa, mutta kylmäkäynnistykseen vaikuttaa käsittääkseni monikin asia.

Kannattaa kuitenkin muokata viestiä sen verran, että muokkaa otsikon muotoon "kylmäkäynnistys on huono" tms. Näin mesen gurut ja tietäjät huomaavat viestisi paremmin ja asia etenee.
Krapula
Viestit: 22
Liittynyt: 06.5.2007 18:15

Viesti Kirjoittaja Krapula »

Tervehdys.

No itse oon perillä kahdesta releestä, jotka sijaitsevat akun takana piilossa muoviseinämän takana. Siellä pitäis lymytä ylijännitesuojarele ja polttoainepumpunrele sekä ecu. Ylijännitesuojarele on se metallinen jossa sulakkeita päällä ja pa-rele on se musta aski, jossa kirjaimet KPR. Tossa ketjua paria alempana Easy Rider osasi sanoa, että pa-rele ohjaa myös kylmäkäynnistyssuutinta. Foorumin gurut voivat tarkentaa...
Mikko31
Viestit: 26
Liittynyt: 04.3.2008 8:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mikko31 »

siis...malli on 89 ja akun takana on muovinen seinämä joka lähtee irti?
Pitääpä alkaa romehtimaan nuita!
Tiedättäkö muuten mistä saisi kattavampia tietoja 190e mesestä kuin ne haynesin oppaat?
Olihan tuo virranjakajan kansikin siinä kunnossa että ihme kun kävi pannu enää. Vaihoin ja nykiminen hellitti, vielä oireina se kylmäkäynnistys!
Krapula
Viestit: 22
Liittynyt: 06.5.2007 18:15

Viesti Kirjoittaja Krapula »

Mikko31 kirjoitti:siis...malli on 89 ja akun takana on muovinen seinämä joka lähtee irti?
Juurikin näin. Ainakin mulla tossa 190E 1.8 -90 moinen muovinen härpäke löytyy. Luulisi nyt vuotta vanhemmassa samanlainen olevan. Lähtee irti kun vähän tönäisee. Tosin konepelti kannattaa avata ylös asti yli normaalin rajan, että saapi vähän enemmän tilaa.
Mikko31
Viestit: 26
Liittynyt: 04.3.2008 8:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mikko31 »

Jes!
Nyt löyty nuokin ja kirkas on nyt vissiin se kylmäkäyn. rele ja musta isompi palikka pa-pumpun rele!
Pitää irrottaa se kylmäk. rele ja aukasta ja kattoo onko hapettumaa tai muuta sellasta!
Kytkyttimen painelaaker menee kanssa vaihtoon.... :cry:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: mesen moottorissa olevat releet

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mikko31 kirjoitti: Oireet kun on seuraavan laiset:
-Startatessa kylmänä lähtee kyllä heti käyntiin mutta ihan kuin rikastin ei pelittäisi tarpeeksi kauan jolloin kierrokset tippuu liian aikaisin ja kone sammuu. Startata pitää siinä 2-3 kertaa jolloin saa kiekkoja annettua jonkin verran koneelle ja alkaa pysymään käynnissä omillaan.
Se rikastus pelaa juuri niin kauan kuin avain on starttiasennossa, ei pidempään.

Koskas siihen on pa-suodatin vaihdettu viimeksi?

Kannattaa ne releet aukaista, ja juotella uudelleen piirilevyn nastat.
Onnistuu ihan kotioloissakin jos vain kolvi löytyy.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Se pa-pumpun rele todellakin ohjaapi myös kylmäkäynnistystä ja automaatissa ilmeisesti myös kickdownia, hinta paikallisella mercedes jälleenmyyjällä Autotalo Hartikaisella 252 egeä ilman palautusoikeutta eikä tarvikkeenna ainakaan koivuselta löytynyt, Olis itserlläkin moiselle palikalle käyttöä.
Once you get fat you never come back.
Mikko31
Viestit: 26
Liittynyt: 04.3.2008 8:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mikko31 »

PA rele oli sisältä kuin uusi! Sitä alumiini kuorista kymäk. relette en aukassa mutta kaikkien liitimien pinnit putsasin ja asettu kylmäkäynnistys parempaan suuntaan mutta vieläkin tarvii toisen tartin kylmänä.
Oiskohan siinä kaasuvivuston mikrokytkyttiomessä jotain häiriötä...
Bensansuodattimen ajattelin vaihtaa tässä pikapuolin.
Ongelmaa ajossa on sillon kun koneen lämmöt nousee sinne 80 tienoille niin tahtoo jossain tilanteessa nykiä vähäsen. Termostaatti pitää vaihtaa kun muuten koneen lämmöt huhkii siellä 40 tienoilla... :lol:
EZ potikan asennon kun tietäs vielä että missä asennossa sen kuuluu olla ajattaessa 95:lla. Sen kun väärään asentoon laittamalla alkaa vissiin polttoaine maistua...Asentoja siinä on 1-5,S ja N asento. mikä nuista sitten on se 95 asento niin en osaa sanua!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”