Eipä ole tuollaista ongelmaa tullut koettua.. epäilemättä veikkaisin myöskin bensapuolen ongelmaa. lambdan ei pitäisi viallisenakaan vaikuttaa noin kovasti ja en käsitä miten sytkäpuolikaan voisi tuollaista temppuilua tehdä
Jos mahdollista niin yritä saada mitattua bensajärjestelmän paine. Polttoainepumppukin kait tuon voisi tehdä jos se on "hidas syttymään"
Mutta suosittelen vaihtamaan sen bensansuodattimen heti kun kerkeät! Se on kuitenki halpa kulutusosa joka suojelee koko bensajärjestelmää...
Muutamat osat jotka vaikuttaa bensajärjestelmässä oleellisesti ovat:
1. Ilmamäärämittarin lautanen (kannattaa kokeilla ettei se lautanen hankaa painettaessa mistään reunasta) sen pitää olla herkkä!
2. Bensapaineen varaaja.. sijaitsee siellä bensapumpun vieressä ja pitää paineet yllä kun pumppu sammuu.
3. Järjestelmän paineentasaaja. Jos tämä on rikki ei bensajärjestelmän paine pysy vakiona ja suuttimien virtaus on epämääräistä. Se säätelee bensapaineen tolla imusarjan alipaineen avulla.
4. Pieni bensansuodin määräjakajalle tulevassa letkussa. Eli kun irrotat sen letkun joka tulee pumpulta määräjakajaan ni siinä on pieni sihti. Jossain oli täällä ohjeetki sen putsaukseen
5. Fuel Pressure Control Solenoid (eli vissiin ohjauspaineensäädin), on siinä määräjakajassa kiinni, sellainen musta mötikkä joka säätelee suuttimille menevää painetta ECU:n tahdissa.. kaksi napainen liitin
6. Alipaineviat on aika yleisiä näissä ruiskuissa ja vaikuttaa seoksiin, tutki kaikki imusarjalta lähtevät alipaineletkut ja kumiosat ettei oo vuotoja.
7. Mikrokytkin siinä kaasuvaijerin koneistossa voi olla sökö ja voi sotkea järjestelmää. helppo kokeilla toiminta vaikka ottamalla se liitin irti ja ajella testiajoa. Tai sitte yleismittarilla mittaa.
Tossa nyt alkuun jotain.. lonkalta arvauksia nämä kaikki, mutta toivotaan että osuis joku kohalleen
