190E ja tyhjäkäynti

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

190E ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Roobert »

mersussa ilmaantui sellainen vika että lämmetessään tyhjäkäynti huononee ja rupeaa rytkyttelemään ikäänkuin ei kävisi kuin kolmella. kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti oikea ja todella tasainen, kunnes kone saavuttaa 40 asteen lämpötilan ja rupee pikkuhiljaa huononemaan. rytkyttää n.500 rpm. ihan huonoin käynti on n. 60 asteen lämmöissä. 87 asteessa käy oikeaa tyhjäkäyntinopeutta jotenkuten mutta röpöttää oudosti vielä silloinkin. voisiko viallinen vj-kansi aiheuttaa kyseistä oiretta? muut osat pitäisi olla kunnossa. ja sitten vielä kyssäri että minkälaisia arvoja pitäisi lisäilmaventtiilin liitimeltä tulla milloinkin että voisi testata sen ohjauksen toiminnan.

EDIT: ja autohan on vm. 84 ja k-jetistä kyse
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Huohotin järjestelmässä paljon paskaa ja tyhjäkäynti moottori takkuaa
Puhdista
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Laittelin vaan tk-moottorille menemään bräkleeniä ja paineilmaa ja voitelua perään ja auto tulille, taas pelaa kuin ajatus. kiitos vinkistä!
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Silleen minäkin puhistin emännän entisessä sen järjestelmän
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

vieläkin on nyt havaittavissa epätasaisuutta käynnissä välilämpösenä sekä aivan olematonta koneen nytkähtelyä normaalissa käyntilämmössä. voisiko virranjakajan kansi tai pyörijäinen aiheuttaa noita oireita? liipaisupinnat olivat hieman hapettuneet mutta palaa niissä näyttäisi olevan vielä ihan reilusti. Bremin kannella on kuitenkin ajettu jo 40 tkm?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

eikö keltään löydy mitään apuja tähän mystiseen vaivaan?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Sahauttaako lämpimänä, käykö kylmänä tarpeeksi korkeaa tyhjäkäyntiä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Mulqvist kirjoitti:Sahauttaako lämpimänä, käykö kylmänä tarpeeksi korkeaa tyhjäkäyntiä.
ei sahauta ollenkaan, hyvin pärähtää käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänä. kylmänä käy n. 1000rpm ja tosi tasaisesti kunnes alkaa lämmetä ja pudottaa t-käynnin sinne 800 paikkeille ja rupeaa oikuttelemaan. 87 asteisena tuon pienen koneen nytkähtelyn kestää jotenkuten kun bassot soipi mutta n.30-87 asteen väli on semmoista rytkytystä että sitä ei jaksa katella yhtään, ikään kuin ei kävisi kuin kolmella ja välillä neljällä sitten kunnes taas putoaisi kolmelle. oikein automiehen sielua riipii kun paljon uutta osaa laitettu ja sitten tuommoisia vikoja ilmaantuu... kele! :D
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

nyt kun testasin silleen että otin ecun lämpötilaanturin irti kun kone oli normaalilämpöinen ja laitoin sen maihin kylmään rautaan konetilassa niin nosti kierrokset 1000rpm ja kävi tosi tasaisesti ja kun laittoi taas vesikanavaan sen niin rupes pätkimään. eli joku osa mitä ecu ohjaa lämpötilan perusteella ei toimi oikein, luulen että lisäilmaluisti siellä jumittaa edelleen putsauksesta huolimatta. ja se on ihmeellistä että kun sille luistille syöttää + 12 volttia niin ei reagoi mitenkään mutta se kuitenkin tuntuu sitten ecun virralla toimivan? miten tuo bi-metallihässäkkä siellä luistin sisällä oikein käytännössä pelittää?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

mikä tuossa voisi tyhjäkäynnillä kenkkuilla?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ettei anturi karkaa alueelta. Ei nyt muuta tähän hätään tuu mieleen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

anturin uusin eri ongelmaa selvittäessäni n. 200 km sitten ja nyt testattu sekä vanhalla että uudella anturilla, eculle oikea tieto menee kyllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”