Kampiakselin takatiiviste

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
TimoW201
Viestit: 24
Liittynyt: 15.4.2006 17:09

Kampiakselin takatiiviste

Viesti Kirjoittaja TimoW201 »

Nyt tarttis saada tietoa. Kone on 250 D -92. Ostin kampiakselin takapään tiivisteen (ns. stefan) mutta en ole vielä purkanut osia edestä pois. Kysymys kuuluu että kumpi osa on tiivistettä vasten akseli vai vauhtipyörä. Nimittäin ihan turhaa vaihtaa tiivistettä jos vastapuolessa on ura, kuten oli etupäässä johon piti ostaa uusi värinänvaimennin. Siispä onko vastapinta sorvattu vauhtipyörään vai onko kampiakseli tiivistettä vasten?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa meselle, TimoW201. :D

Stefa vastaa kampiakseliin.
wiimax.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Etu päähän olis saanut korjaus stefan , siinä on huullosta siiretty niin että se tulee ehjälle kohdalle. Ei tarvitse värinän vaimenninta sen takia uusia :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

W123 dieselin kampiakselissa on irroitettava liukurengas etupäässä joten se on helppo vaihtaa stefan vaihdon yhteydessä.Ilmeisesti nämä uudemmat koneet on tehty erilailla ja säästetty tuossa kohdin.Onneksesi ei kampiakselin takatiiviste ole ns koiranpaska tiiviste niinkuin näissä vanhoissa jolloin kampiakseli on irroitettava tiivisteen vaihtoa varten.Kyllä uusi tiiviste jonkin aikaa pitää vaikka siinä ura olisikin hyvin usein tiivisteen voi lyödä myös hieman syvemmälle kuin vanha oli jolloin tiivistehuuli siirtyy kulumattomalle pinnalle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”