liian isot päästöt kierroksilla.lambda-anturi rikki?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
aikakone
Viestit: 15
Liittynyt: 19.6.2006 23:41
Paikkakunta: virrat

liian isot päästöt kierroksilla.lambda-anturi rikki?

Viesti Kirjoittaja aikakone »

ikävähkö ongelma....190 e-89 ei meene katsastuksesta läpi koska kierroksilla tulee liikaa päästöjä. hc ja hd arvot aivan liian korkealla,mutta ei tyhjäkäynnillä,silloin normaalit.
autossa on ilmeisesti saksassa jälkiasennettu katalysaattori.
auttakaa pliis...2 viikkoo aikaa katsastaa.... :roll:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Laita kaikki muutkin arvot näkösälle? hd-arvot? :shock:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Siellä ruiskun kyljessä on semmonen "russakka" josta menee kontakti pinnat huonoksi.... Huono selittää näin linjoilla. Ja vielä huonompi miten se korjataan.
aikakone
Viestit: 15
Liittynyt: 19.6.2006 23:41
Paikkakunta: virrat

ne mesen pakokaasuarvot

Viesti Kirjoittaja aikakone »

joo,katsoin papereista:
co-pitoisuus:6.37
hc-pitoisuus:211
lambda-arvo:0.83
co2-pitoisuus:11.23
o2-1.84-pitoisuus:0.24
aikakone
Viestit: 15
Liittynyt: 19.6.2006 23:41
Paikkakunta: virrat

leima tuli...kiitos

Viesti Kirjoittaja aikakone »

leiman ja kivet sain..psss.älkää ostako halpaa mesee saksasta.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ohhoh, kävipä rikkaalla... Ei ihme että päästöt mättää. :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
aikakone
Viestit: 15
Liittynyt: 19.6.2006 23:41
Paikkakunta: virrat

milläköhän nuo päästöt sais kuriin....

Viesti Kirjoittaja aikakone »

taitaa vieläkin olla sama vika, kun ei käynti ole muuttunut miksikään.tais korjaamon setä kirjoittaaa pelkät paperit....
mitäköhän tuolle vois tehdä kun ei huvittais kuljettaa tota autoa korjaamosta toiseen ja maksaa siitä ittensä vielä kipiäksi?
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No tuo lienee k-jetronicillä, enpä ainakaan minä pysty sanomaan suorilta mikä siinä mättää. Oisko rikastuspiiri koko ajan päällä tai sitten ohjauspaineet on mitä sattuu?
Tuo mekaaninen ruisku on melko työllistävä tutkittava, varsinkin kun alkaa olemaan jo kohtuu harvinainen.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

No kyllä mikä tahansa korjaamo pitäisi pystyä mittaamaan lambdan kunnon. Siitä kannattaa lähteä ensimmäisenä. Sen jälkeen jos lambda-anturi on ok niin vikaa pitää hakea ruiskusta.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”