"Oktaanivalitsin" ja tyhjäkäynti

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Krapula
Viestit: 22
Liittynyt: 06.5.2007 18:15

"Oktaanivalitsin" ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Krapula »

Heippa vaan kaikki. Olisi muutama kysymys kun mulla on tommonen 190E 1.8 -90 ja huomasin mersukirjasta, että konepellin alla on joku ruuvi mistä pitäis ns. sytytyksen ennakkoa saada säädettyä hiukan. Osaako joku neuvoa, että mitä ne pykälät oikein tarkoittaa kun nyt se on kohdassa S. Missä sen pitäisi olla jos käyttää esim. 98 bensiiniä?

Toinen jutska koskee sitä iki-ihanaa tyhjäkäyntiventtiiliä kun auto on nyt muutamia kuukausia tehnyt sitä, että kylmänä kävi ihan kivasti, mutta kun viisari näytti noin 80 astetta niin liikennevaloissa kun vaihtoi pienemmälle tai painoi kytkimen pohjaan auto saattoi sammua ja muutenkin kierrokset seilasi paljon. No nyppäsin sitten virtajohdon siitä mötikästä irti ja tämän jälkeen auto ei ole enää kertaakaan sammunut. Mitä nyt kierrokset ei laske enää yhtä alas kuin ennen. Yritin putsailla sitä mötikkää, muttei se suostunut sen paremmin toimia. Onkos se nyt varmana rikki ja mistä tommosen edullisemmin saisi? Asun Turun seudulla.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Re: "Oktaanivalitsin" ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja dry »

Krapula kirjoitti:Heippa vaan kaikki. Olisi muutama kysymys kun mulla on tommonen 190E 1.8 -90 ja huomasin mersukirjasta, että konepellin alla on joku ruuvi mistä pitäis ns. sytytyksen ennakkoa saada säädettyä hiukan. Osaako joku neuvoa, että mitä ne pykälät oikein tarkoittaa kun nyt se on kohdassa S. Missä sen pitäisi olla jos käyttää esim. 98 bensiiniä?
Tervetuloa foorumille, Krapula :D :shock:
95, 98 ja korkeampioktaanista bensaa käyttäessä asento S on oikea. Valitsimessahan on myös väliasentoja jos oikein tarkkaan haluaa ennakkoa säädellä. N-asento on muistaakseni alle 92-oktaanisille.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle, krapula. :shock:

Olikos ne oktaanivalitsimen asennot "E" ja "S"? S haiskahtaa 98E:lle.

Tuohon tyhjäkäyntiin voi vaikuttaa noin miljoona asiaa, tässä niistä muutama:

-Alipainevuoto.

-Se putsaamasi lisäilmaluisti.

-Tulpanjohdot.

-Tulpat.

-Virranjakajan kansi ja pyörrin.

Itse aloittaisin suihkimalla eetteriä imusarjan seutuville. Tyhjäkäynti kovenee kun alipainevuoto paikka löytyy. Eetteriä myydään tuotekuvausella "start pilot" jne.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

S = 95E ja 98E polttoaineille, näin lukee käyttöohjekirjassa, noilla laaduilla jos valitsin on asennossa N, niin ei hyvä moottorin kannalta :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Benzo kirjoitti:S = 95E ja 98E polttoaineille, näin lukee käyttöohjekirjassa, noilla laaduilla jos valitsin on asennossa N, niin ei hyvä moottorin kannalta :roll:
Taitaa kuitenkin tulla enemmän hallaa, jos ajelee alle 92 oktaavisella bentsiinillä S-asennossa. Tuommoista lirua ei onneksi Suomesta löydy. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Krapula
Viestit: 22
Liittynyt: 06.5.2007 18:15

Viesti Kirjoittaja Krapula »

Kiitoksia vastauksista.

Täytyy varmaan lähtee kyselemään uutta osaa. Olishan tossa paljon muutakin laitettavaa. Esim. oikea etujousi on poikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”