kiristinmekanismi

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

kiristinmekanismi

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

elikkäs ois 1.8 ruisku tenavassa 1990 luvun vuosimallia ni sellanen juttu että miten tuo hihnankiristäjä on kiinnitetty tuonne? eli mitä kaikkee siitä pitää ympäriltä purkaa jotta sen sais kokonaan pois?? :shock: uus tuttavuus mulle toi koko mekanismi,ni siks pakko kysyy :lol: ..laittakee vaikka kuvia siitä miten se sinne rakenneltu on :lol:
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

eikö kukaa ossaa sanoa miten sen kiristäjän saa suosiolla irti,mä sitä tän päivän funtsasin,mut nii monta pulttia joka paikassa sen mekanismin ympärillä,ni ei tiiä mitkä ne siinä on :shock: kiitos jo etukätee jos joku tietäs neuvoo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5999
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mesemies83 kirjoitti:eikö kukaa ossaa sanoa miten sen kiristäjän saa suosiolla irti,mä sitä tän päivän funtsasin,mut nii monta pulttia joka paikassa sen mekanismin ympärillä,ni ei tiiä mitkä ne siinä on :shock: kiitos jo etukätee jos joku tietäs neuvoo
Ulkomuistista miten itse sen tein:

Tarkista onko osoitin missä kohtaa. Voi arvioida sitten kasatessa jos joutuu vanhat osat laittamaan takas vaikka väärin tulleiden osien takia = saa suunnilleen toimivaksi. Toinen tapa on arvioida kireyttä niin että 90 astetta saa hihnaa käännettyä sivusuunnassa.

Poistelin muoviset tuuliohjaimet syylärin ja myllyn välistä.

Tehostajan öljysäiliön rungon vasemmassa reunassa ja kiristäjän oikeimmanpuoleisessa reunassa yhteinen pultti. Se löysälle, ei irti.

Kiristysmutteri/holkki siinä tehostajan öljysäiliön takana/vasemmalla löysätään. Holkista ei saisi tulla pulttiosa näkyviin, muutoin kiristäjän kumiosa alkaa olla kaput.

Nyt kiristin liikkuu ja löystyy. Hihnan saattaisi saada pois nyt jo.

Itse taisin vaihtaa samalla sen iskunvaimentajan sinne hihnankiristäjän mekanismin alapuolelle (vaihtuu alakautta helpoiten). Tämä löysäsi hihnaa kunnolla.

Hihnaksi alkuperäinen tai contin hihna, niin ei tarvi vaihdella sitten heti kitinä takia.

Itse ostaisin purkoperaatiota varten kiristimen vivun varaosana, koska se on helposti murtuvaa valua jos sattuu kiristelemään hieman liikaa.

Korjausoppaassa (kirjastoissa) paremmat ohjeet, etenkin viisarin nollaukseen. Itse taisin nollata viisarin niin että kun hihna oli sen verran kireällä että se ei yhtään roikkunut/ollut kupuralla ja tuntui pitävän, laitoin viisarin nollaan. Sitten kiristin asteikon puolenvälin yli ja siinäpä se.

Itsellä oli w201 m102.962 imastoinnilla ja automaatilla (iso syyläri)

Ohjeen soveltuvuudesta yhtään mihinkään en ota mitään vastuuta ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”