mesemies83 kirjoitti:eikö kukaa ossaa sanoa miten sen kiristäjän saa suosiolla irti,mä sitä tän päivän funtsasin,mut nii monta pulttia joka paikassa sen mekanismin ympärillä,ni ei tiiä mitkä ne siinä on

kiitos jo etukätee jos joku tietäs neuvoo
Ulkomuistista miten itse sen tein:
Tarkista onko osoitin missä kohtaa. Voi arvioida sitten kasatessa jos joutuu vanhat osat laittamaan takas vaikka väärin tulleiden osien takia = saa suunnilleen toimivaksi. Toinen tapa on arvioida kireyttä niin että 90 astetta saa hihnaa käännettyä sivusuunnassa.
Poistelin muoviset tuuliohjaimet syylärin ja myllyn välistä.
Tehostajan öljysäiliön rungon vasemmassa reunassa ja kiristäjän oikeimmanpuoleisessa reunassa yhteinen pultti. Se löysälle, ei irti.
Kiristysmutteri/holkki siinä tehostajan öljysäiliön takana/vasemmalla löysätään. Holkista ei saisi tulla pulttiosa näkyviin, muutoin kiristäjän kumiosa alkaa olla kaput.
Nyt kiristin liikkuu ja löystyy. Hihnan saattaisi saada pois nyt jo.
Itse taisin vaihtaa samalla sen iskunvaimentajan sinne hihnankiristäjän mekanismin alapuolelle (vaihtuu alakautta helpoiten). Tämä löysäsi hihnaa kunnolla.
Hihnaksi alkuperäinen tai contin hihna, niin ei tarvi vaihdella sitten heti kitinä takia.
Itse ostaisin purkoperaatiota varten kiristimen vivun varaosana, koska se on helposti murtuvaa valua jos sattuu kiristelemään hieman liikaa.
Korjausoppaassa (kirjastoissa) paremmat ohjeet, etenkin viisarin nollaukseen. Itse taisin nollata viisarin niin että kun hihna oli sen verran kireällä että se ei yhtään roikkunut/ollut kupuralla ja tuntui pitävän, laitoin viisarin nollaan. Sitten kiristin asteikon puolenvälin yli ja siinäpä se.
Itsellä oli w201 m102.962 imastoinnilla ja automaatilla (iso syyläri)
Ohjeen soveltuvuudesta yhtään mihinkään en ota mitään vastuuta