tenavan kansi

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Attee
Viestit: 104
Liittynyt: 03.11.2010 0:43
Paikkakunta: Ylivieska

tenavan kansi

Viesti Kirjoittaja Attee »

Niihä siinä sitte kävi, että mersu koki taas kovia ja kansipahvi 'räjähti'...
Kauhea posahdus ja veet tuli pihalle ja peltitiivisteenpalasia sylki ulos :D
Kantta pitäisi rueta irrottamaan, niin mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon, ettei sitte kasausvaiheessa kaduta? Ajotukset?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hmm.. Alfamerin kirjassa on hyvät ohjeet. Jakoketju kiinni nokkapyörään vaikka nippusiteillä niin ei pääse pyörähtämään. Eipä siinä mitään kummempaa oo, kannattaa varmaan laittaa samantien 605:en turbon pahvi (onko näissä samalla tavalla ku 603:en ja 606:en pahvin kanssa?). Alfamerin kirjasta löytyy ohjeet kiristysjärjestyksistä sun muista. Pääpiirteittäin niin että venttiilikoppa pois, imusarja pois, pakosarja pois, jakoketjun laahaimen tapit pois, nokkapyörä irti, nokka-akseli irti, kannenpultit irti ja kansi pois :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laita ennen irrotusta nokan ja kampiakselin merkit kohdalleen.
Nokkapyörän voit ottaa pois ja tiputtaa ketjun alas, jako ei mene sillä sekaisin, ketju ei pääse hyppäämään kampiakselilla tai pumpulla.

Kansipulttien reiät muistat puhaltaa puhtaiksi ennen kasausta.

Semmonen neljän tunnin homma kaikkineen :whistle:
Avatar
Attee
Viestit: 104
Liittynyt: 03.11.2010 0:43
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Attee »

Onko kellään varmuutta, että käykö 605 kansipahvi?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ihan pakko kysyä nyt pöljiä... :oops: Millä koneella tuo nyt on ku ei aloitus viestissä ollu sitä, muut vastanneet vissiin tietää... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kymppiventtiilinen 250D se on :roll:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Attee kirjoitti:Onko kellään varmuutta, että käykö 605 kansipahvi?
käy kun porailet muutaman reijän siihen. eli otat vanhasta mallia :wink: mutta pinnat täytyy sitte olla suorassa että sen saa pitämään :wink: taisit saada ahtovian korjattua kun kasnipaffin sait rikki :lol: :?:

se mua kummastuttaa kun alotusviestissä puhuit että pelliä tuli pihalle :shock: no kai se vaa on näyttäny siltä. ihan massatiivari siellä on vakiona.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Attee
Viestit: 104
Liittynyt: 03.11.2010 0:43
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Attee »

Terho P kirjoitti:
Attee kirjoitti:Onko kellään varmuutta, että käykö 605 kansipahvi?
käy kun porailet muutaman reijän siihen. eli otat vanhasta mallia :wink: mutta pinnat täytyy sitte olla suorassa että sen saa pitämään :wink: taisit saada ahtovian korjattua kun kasnipaffin sait rikki :lol: :?:

se mua kummastuttaa kun alotusviestissä puhuit että pelliä tuli pihalle :shock: no kai se vaa on näyttäny siltä. ihan massatiivari siellä on vakiona.
Kyllä ahtamaan alko ku vähä imuvuotoja ja hukkaporttia fiksaili, tosiaaa noitte korjailuje jälkee loppu tuo 2bari mittari aika nopiasti keske, mutta samantien laskin 1bar. Pitäs kai sen senverra kestää ? :? Ja peltitiiviste se kyllä varmasti oli :D
Avatar
Attee
Viestit: 104
Liittynyt: 03.11.2010 0:43
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Attee »

onko om602 turbolle oma tiivisite, jos sellaisen laittaisi, kun ei viitti alkaa porailee 605 tiivistettä ? :)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Laita suoraan se 605:en, ei siihen montaa reikää tarvi porailla ja se kestää ;) Siihen väliin sitten semmosta spraypullossa myytävää kuparin väristä tököttiä, olikohan nimeltään copper gasket :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Attee
Viestit: 104
Liittynyt: 03.11.2010 0:43
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Attee »

hmm.. pitääkö tuolle 605 tiivisteelle mikä momentti ?
Ja jos nyt kumminki laittaisin om 602 turbo tiivisteen... Kumminkin ahtopaineet on melkein samat kuin vakiona. Luulisi kestävän ?
Avatar
Attee
Viestit: 104
Liittynyt: 03.11.2010 0:43
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Attee »

eikö kukaan osaa auttaa ? :o
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

massatiiviste kestää sen vajaa 2 paaria :wink: ja jos on sopivasti vanha tiiviste,eli ollu kiinni jo kauan ja sopevasti jo tartuksissa kanteen\lohkoon niin kestää ainakin hetken yli 2 kilon painetta 8) .itellä karkaili joskus paineet 602 koneessa :roll: mut tuskin jatkuvaa käyttöä.mut 1.8 oli jatkuvana ittellä ja kasassa pysyi.
mihinä kuhuna mies
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”