W201 ei pysy käynnissä

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kyyhky
Viestit: 4
Liittynyt: 08.5.2006 19:53
Paikkakunta: Tampere

W201 ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Kyyhky »

Moron!

Uusi tulokas sekä foorumilla että johtotähden omistajana tarvis APUVA!
-> Koitin käydä näyttää 2,0 pensa-konetta korjaajalla, jos ois säätäny syötöt ja tyhjäkäynnin kohdallee, mutta kosla jämähti siihe!

Vaihdettii siihe si uus pensa-suodatin, mutta edelleenkää ei kone käy ku start-pilotilla ja yli 4-tonnin kierroksilla - ja senki se tekee jaksottaisesti. Kipunaa iskee kyl komiasti...

Starttaa komeesti mut kuulostaa ku ei sais mehua, vaikka oon ajellu sillä vuodenvaihteesta lähtien - voisko joku auttaa ennen ku mulla on juhannuskokko aivan liian aikasin...
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Re: W201 ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Kyyhky kirjoitti:Moron!

Uusi tulokas sekä foorumilla että johtotähden omistajana tarvis APUVA!
-> Koitin käydä näyttää 2,0 pensa-konetta korjaajalla, jos ois säätäny syötöt ja tyhjäkäynnin kohdallee, mutta kosla jämähti siihe!

Vaihdettii siihe si uus pensa-suodatin, mutta edelleenkää ei kone käy ku start-pilotilla ja yli 4-tonnin kierroksilla - ja senki se tekee jaksottaisesti. Kipunaa iskee kyl komiasti...

Starttaa komeesti mut kuulostaa ku ei sais mehua, vaikka oon ajellu sillä vuodenvaihteesta lähtien - voisko joku auttaa ennen ku mulla on juhannuskokko aivan liian aikasin...
Auttaiskohan jos painais paineilmaa suorattimesta tankkiin päin jos olis putki tukossa.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Tyhjäkäynnin säätimeltä ilmamäärämittarin alle menevä letku irti tahi muu imuvuoto? Jos OK niin kannattas tarkastaa pensapumpun tuotto.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Kyyhky
Viestit: 4
Liittynyt: 08.5.2006 19:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kyyhky »

Kiitän...

imuvuoto se oli - em letku oli kyl kiinni, mut muut letkut oli niin vanhoja+kovettuneita et ne hajos irrotettaessa...

Uudet letkut maanantaina kiinni ni jos se sillä; jos ei ni tuun taas häirittemään...
Avatar
Kyyhky
Viestit: 4
Liittynyt: 08.5.2006 19:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kyyhky »

Ei prkl...

Ei se sillä mihkää lähteny! Uudet letkut on ja johdot, mut ei jaksa imasta huohottimen läppää omin voimin alas ja käynnistyä/ käydä vaan tarvii kaverin painaa vieressä läppää sentti alas. Kaikki alipaineletkut tuntuis olevan kunnossa ja kiinni; kone käy 3-tonnia tasasesti ku painaa läppää alas muuten kuulostaa ku tukehtus ja luultavasti ilman puutteeseen.

sen verran viä: syöttöruuvi tuntuu jotenki tunnottomalta ja ku painaa ruuvia ni läppä liikkuu vaivoin alas...

Osaako joku sano mikä mättää ku loppuu ymmärrys...?
Avatar
Kyyhky
Viestit: 4
Liittynyt: 08.5.2006 19:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kyyhky »

JepJep!

Löytyhän se vika ku tarpeeksi kauan soitteli pitkin Suomea. Arvon korjaajakaveri (nimeä en viitsi mainita) oli menny vääntämään ruuvia mihin ei käytännössä tarvi koskea ikinä. Luuli kai säätäneensä syöttöruuvia, mutta koski ilmamäärämittarin anturin ruuviin, johon kosketaan vain jos anturi on kulunut liikaa toiselta syrjältä. ja ruuvin maksimi säätöalue on 1/4 kierrosta laidasta laitaan... Soitin Bosh-huoltokaverille ja kone tosiaan säädetään töpselin kautta tietokoneella... ja nyt tähti pelaa kuin uutena... Oisin tietysti voinu vetää kunnon kännit noillakin rahoilla, mutta...

Tars ens kerralla miettiä kaks kertaa mille konitohtorille autonsa vie...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”