m103 tehot häviää

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
merssu
Viestit: 21
Liittynyt: 25.12.2007 19:29

m103 tehot häviää

Viesti Kirjoittaja merssu »

joo eli kesken ajon häviää tehot kuin seinään,kun kaasua painaa niin ei reagoi mitenkää ja tuntuu vaan hyytyvän. vika kuitenki häviää heti kun käyttää virrat pois ja laittaa takas käyntiin. välillä tekee tätä vähän väliä ja välillä ei moneen päivään :roll: sitte vielä semmosta että tyhjäkäynti on siinä tonnin paikkeilla vähän ylikin,välillä saattaa käyä n700 mut enimmäkseen heiluvaa tyhjäkäynti. kun koskee lambdan piuhoihin niin välillä tasottuu käynti normaaliin et oisko lambda paskana? tarkotus mitata sen kunto kuha armeijasta lomille pääsis :oops: kierroksiakin ottaa laiskasti kun paikallaan polettaa ja kulutuskin on suhtkorkea van saapiko näitä vähällä menemäänkään...
yj-releen kunto ok

auto w201 2.6 -88
merssu
Viestit: 21
Liittynyt: 25.12.2007 19:29

Viesti Kirjoittaja merssu »

vielä ginestä armeijassa vietellään ni ei oo päässy tutkimaan autoa mut foorumia luettu sitäkin enemmän :lol: eli voesko p-pumpun rele vaikuttaa tuohon et tehot häviää jne? mites tuota EHA,mitä vaikutusta sen ruuvin säädöllä on? kuha täs lomille pääsee niin syyniin menee releet,tyhjäkäyntimoottori,v-jakaja,lambda ja määräjakajan alta se kumikaukalo ja letkut/putket :roll: oisko vielä jotae mitä katella? ja vielä tuohon tyhjäkäyntiin et kun kierrokset oli n1200 tyhjäkäynnillä ja sit puotin konepellin alas niin ne laski normaaliin :? oisko jossae kosketus häikkää vae?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bensapumpun rele ensimmäisenä tarkistuksen alle.
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Re: m103 tehot häviää

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

merssu kirjoitti:joo eli kesken ajon häviää tehot kuin seinään,kun kaasua painaa niin ei reagoi mitenkää ja tuntuu vaan hyytyvän. vika kuitenki häviää heti kun käyttää virrat pois ja laittaa takas käyntiin. välillä tekee tätä vähän väliä ja välillä ei moneen päivään :roll: sitte vielä semmosta että tyhjäkäynti on siinä tonnin paikkeilla vähän ylikin,välillä saattaa käyä n700 mut enimmäkseen heiluvaa tyhjäkäynti. kun koskee lambdan piuhoihin niin välillä tasottuu käynti normaaliin et oisko lambda paskana? tarkotus mitata sen kunto kuha armeijasta lomille pääsis :oops: kierroksiakin ottaa laiskasti kun paikallaan polettaa ja kulutuskin on suhtkorkea van saapiko näitä vähällä menemäänkään...
yj-releen kunto ok

auto w201 2.6 -88
Minulla M102 koneessa teki vähän tuohon malliin kun lambda oli p-kana.
merssu
Viestit: 21
Liittynyt: 25.12.2007 19:29

Viesti Kirjoittaja merssu »

tuli mitattua tuota pulssisuhdetta niin pari sekunttia on 50 lukema ja pomppaa muutamaksi sekunniksi 13-14 :? eli mitäs sviddua tuo tarkottaa? eikös sen pitäs olla 45-55 välissä koko ajan?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Rykäsiskös siellä kone jostain syystä, esim. huono kipuna, ja sentähen lambaada huutais vähemmän soppaa :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
merssu
Viestit: 21
Liittynyt: 25.12.2007 19:29

Viesti Kirjoittaja merssu »

tyhjäkäyntiä käy sillee "tuputtamalla" ja käyntiin lähtö on vähän sitkasta ja joskus tekee et lähtee käyntiin mut sammuu heti..ajossa kans tuntuu välillä et puutuu vaan et pitää ylämäkiin pykältää pienempää ku ei vaan jaksa mennä vaikka kyllä pitäs :roll: :)
merssu
Viestit: 21
Liittynyt: 25.12.2007 19:29

Viesti Kirjoittaja merssu »

Nostellaan vanhaa juttua. Eli sytkä osat vaihettu, pelaa tosi hyvin..kylmänä. lämpimänä ottaa kierroksia huonosti ja kulku tahmeaa. Bensapumpun rele näyttää ottaneen lämpöä. Minkälaisia oireita tuo rele voi aiheuttaa kun ei toimi niinku pitäs??
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

merssu kirjoitti:tuli mitattua tuota pulssisuhdetta niin pari sekunttia on 50 lukema ja pomppaa muutamaksi sekunniksi 13-14 :? eli mitäs sviddua tuo tarkottaa? eikös sen pitäs olla 45-55 välissä koko ajan?
Ohessa lontoon murteella X11 pinnijärjestys ja "vikakoodit".

Pin Function

1 RPM signal, 0 to 12 V, 4 pulses per revolution. A frequency of 43.3 pulses per second corresponds to the desired idle speed of 650 RPM. (To check your tachometer you could measure the frequency at this pin and multiply by 15 to get RPM.) This signal is derived from the ignition amplifier and is synchronized with the low side of the ignition coil.

2 GROUND

3 Lambda on/off ratio, 0 to 13.6 V, 100 Hz. This is not a replica of the output of the oxygen sensor. The "duty cycle" in Mercedes literature refers to the percentage of time this signal is low. Longer duty cycle (lower average voltage) = lean, shorter = rich.

4 Low (negative) side of the ignition coil. This is where to monitor the dwell angle of the electronic ignition amplifier, and is also a good place to view a reflected and attenuated image of the spark. This is about 50 VPP, safe for an ordinary oscilloscope.

5 Hot (battery voltage) in Run or Start, NOT FUSED! This is actually the positive side of the ignition coil.

6 Hot at all times, through fuse 2

7 Shielded cable from TDC sensor. This is not the same sensor which triggers the spark control unit, but it could be used in a clever circuit with pin 1 to measure spark advance.

8 Shielded cable from TDC sensor.

9 Shield for pins 7 and 8.


(DWELL) - on/off fault codes for KE JETRONIC 3.1 control unit.

The control unit displays faults currently present via the on/off ratio .
The on/off fault codes are listed below:

On/off fault codes with ignition on:
0% Unused
10% Idle speed contact at throttle switch not opening
20% Full load contact at throttle switch not opening
30% Coolant temperature below 70°C
40% Air flow sensor potentiometer malfunction
50% All input signals are OK. No faults
60% Vehicle speed limitation signal active
70% Start signal active
80% Selector lever in “DRIVE“ position
90% Electro-hydraulic actuator current implausible
100% Unused

On/off fault codes with engine running:
0% Control unit receives no voltage or is defective
10% Air flow sensor defective or polarity reversed.
20% Full load contact defective or incorrectly connected.
30% Short or open circuit between coolant temperature sensor and control unit or the temperature sensor is defective.
40% Short or open circuit between air flow sensor and
control unit or the air flow sensor is defective.
50% Oxygen sensor not at operating temperature, open circuit or defective.
60% Vehicle speed signal to the control unit implausible
70% Control unit receives no RPM signal.
80% Interrupted data exchange between ECU and ignition control unit (EZL).
90% Current at electro-hydraulic actuator out of range.
95% Deceleration fuel shut-off active.
Values Oscillates: All signals are OK. No fault in monitored signals.

Oisko tosta apua?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”