Öljypohja

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
trimmi2
Viestit: 3
Liittynyt: 23.10.2005 14:35
Paikkakunta: Espoo

Öljypohja

Viesti Kirjoittaja trimmi2 »

Edellinen omistaja on kolhinut kiveen öljypohjan ja koittanut paikata syntynyttä halkeamaa jollakin paikkaus aineella.Paikka on alkanut vuotamaan ja kysyisinkin nyt viisailta,että pitääkö biltemasta saatava nestemäinen metalli alumiinisessa öljypohjassa,vai onko ostettava uusi ja kallis öljypohja?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Puhtaat karkeat pinnat niin pitää. En tosin itse uskaltaisi luottaa kovin paljoa. :roll:

Tervetuloa. :D
trimmi2
Viestit: 3
Liittynyt: 23.10.2005 14:35
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja trimmi2 »

Yrittää pitää,eli huomenna biltemaan ja onnella eteenpäin :D Kiitti kannustuksesta :lol:
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Ota sitä brakekliineriä kans, alumiini on sen verran huokosta.
Jos ei pidä , laita viestiä ,josko vaikka hitsattaisiin kiinni.
trimmi2
Viestit: 3
Liittynyt: 23.10.2005 14:35
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja trimmi2 »

ok
max
Viestit: 80
Liittynyt: 30.9.2005 14:34

Re: Öljypohja

Viesti Kirjoittaja max »

trimmi2 kirjoitti:Edellinen omistaja on kolhinut kiveen öljypohjan ja koittanut paikata syntynyttä halkeamaa jollakin paikkaus aineella.Paikka on alkanut vuotamaan ja kysyisinkin nyt viisailta,että pitääkö biltemasta saatava nestemäinen metalli alumiinisessa öljypohjassa,vai onko ostettava uusi ja kallis öljypohja?

Uusi öjypohja titenkin, turha tekohengittää milläin paikkausaineella. Taitaa nyttenkin olla Mersuforumilla öljypohja myynnissä 20 kympillä.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Tiggi-liimalla luulis pitävän.. Tätä vaan ei taia biltemasta löytyä :shock:
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jännä, että hitsaus maksaa käytännössä enemmän, kuin käytetynpohjan vaihtaminen hajonneen tilalle.

Omassani olen korjannut menestyksekkäästi öljypohjan liimalla :!: Homma meni näin: Irtoöljypohja mahd. puhtaaksi painepesurilla ja sen jälkeen kaikki öljy poltettiin pois halkeamasta kaasupillillä. Sitten kevyt hionta rälläkällä ja eikun superepoksia kehiin.

On kestänyt yli vuoden ja välillä ollut kuumanakin. Tiedän pieniä halkeamia korjatun paikallaankin samalla menetelmällä muuten, mutta koneeseen on laitettava imu, jotta öljy ei valu halkeamaan. Tietysti öljyt lasketaan ensin pois moottorista, mutta pohjallehan jää aina hiukan.
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

JP74 kirjoitti:Jännä, että hitsaus maksaa käytännössä enemmän, kuin käytetynpohjan vaihtaminen hajonneen tilalle.

Omassani olen korjannut menestyksekkäästi öljypohjan liimalla :!: Homma meni näin: Irtoöljypohja mahd. puhtaaksi painepesurilla ja sen jälkeen kaikki öljy poltettiin pois halkeamasta kaasupillillä. Sitten kevyt hionta rälläkällä ja eikun superepoksia kehiin.

On kestänyt yli vuoden ja välillä ollut kuumanakin. Tiedän pieniä halkeamia korjatun paikallaankin samalla menetelmällä muuten, mutta koneeseen on laitettava imu, jotta öljy ei valu halkeamaan. Tietysti öljyt lasketaan ensin pois moottorista, mutta pohjallehan jää aina hiukan.
Työ on Suomessa kallista. (Olikohan EU:n 2. tai 3. kalleinta) Jos työntekijän laskutushinta on vaikkapa 40-60€, niin laskee siitä. Jos sen meinaa teettää jossain, niin äkkiä tulee mieleen koko osan vaihto. Ja varmasti on varmempi. Sauma on AINA vierestä heikompi kuin alkuperäinen, hitsaamaton. Ja lisäksi vetelyvaara (tiivistepinta)
Korjattu ei ole koskaan parempi kuin korjaamaton. Eikä yleensä yhtä hyvä!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

öljypohja

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Hitsasin tossa viimeviikolla oman .300d öljypohjan kuntoon,ihan varalle
uusi laitettiin kesällä alle.Ja uuden hinta jotain 480€,että kyllä kannattaa korjatakin jos on mahdollista.
Mitä hitsaukseen tulee alumiini PITÄÄ PUHDISTAA aivan älyttömän hyvin.
Silti kuumennettaessa tuppaa sitä öljy pa..kaa.
Aikaa meni puhdistus +hitsaus varmaan päivä.

Terveisin Jamppa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”