190E 2.0 kannen irroitus

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

190E 2.0 kannen irroitus

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Kone syö nestettä ja savuttaa jonkun verran valkosta savua(mielestäni tavallista enemmän), eli kannentiiviste mennyt(?) Kannesta kuulu myös kovaa nakutusta. Yleensä kylmänä käynnistäessä ei kuulu, mutta vähän lämmetessä alkaa kuulumaan ja kuuluu myös kierroksilla. Johtuisiko nostimista vai voiko tuo kannentiivisteen vuotaminen olla riittävä syy? Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu. Nakutus alkoi yhtäkkiä kuulumaan ja on pahentunut kokoajan.

Olen saanut nokka-akselin irrotettua ja laittanut nippareilla nokkaketjun rattaaseen kiinni ettei pääse pyörähtämään, mutta mahtuuko kansi nousemaan ilman että joutuu irrottamaan ratasta?

Sitten vielä loppuun että missä järjetyksessä kannattaisi edetä kantta irrottaessa? Ensimmäistä kertaa olen sitä irrottamassa. Kiitos jos joku jaksais vähä jeesii, alottelija kyseessä! :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nokkarattaan voi ottaa pois kunhan on katsonut merkit kohdalleen että osaa kasata. En tiedä sopiiko se olemaan paikallaan remontin ajan kun olen aina ottanut pois edestä.
wiimax.fi
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Pitääkö imukaula ottaa kokonaan irti, näyttäs olevan vielä siitä kiinni?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1275
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä minä lkosson avustamana otin imusarjan irti kannesta kun kansi lähti koneistamoon.
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Joo imusarja on nyt kannesta irti. Pitäs vielä saada ketjunlaahaimen tappi jollain keinoin ulos. Hitsiä ei ole niin vaikea tehdä ulosvetäjää. Miten ootte saanu irti?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1275
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Selviskö jo? tähän löytyy ohje haulla. Ei tarvi hitsiä. Pultti ja muttereita lähinnä. Lämmittää kannattaa ensin.
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Kansi on saatu irti. Tapit sain irti ite tehdyllä massavasaralla, eli hitsasin pulttii jatkovartta, päähän paino joka liukuu vartta pitkin ja viimeseksi iso prikka. Sillä hakkasin ni lähti. Alempi oli tiukemmassa, mutta lämmitys autto. Onkos tuossa joku säädettävä nokkarattaan ketjun kiristin kun ei enää nouse ratas tarpeeks korkeelle että sais nokka-akseliin kiinni?
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Vastaan itelleni, eli on siinä ja sainkin jo ketjun paikalleen. Laturi piti irrottaa myös ja hihna löysätä. Miten kireelle ketju pitää kiristää?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se kiristin on automaattikiristin :idea:

Eli pitää purkaa ennen paikalleen laittoa :!:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ja tälläisen ohjeen löysin aikojen takaa:
tiileri kirjoitti:Kiristimen koppa oli tässä -90 M102 2,3:ssa 32 mm ja sisällä on 17 mm kuusiokolo.
Pelkän tulpan irrottaminen ei yleensä onnistu, koska sisäosa irtoaa samalla - sitähän ei voi mitenkään pitää kiinni.

Kasattaessa on helpointa kiristää ensin se pelkkä sisäholkki paikalleen, sitten laittaa tiivisterengas. mäntä, jousi ja lopuksi se "hattu".
Aikaa on kulunut kun itse tein k.o. operaation, niin en muista rakennetta tarkalleen, mutta kun osa on kädessä niin muistaakseni selvisi ihan pähkäilemällä.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, se on moottorivaurio käsillä ellei pura kiristintä ja kasaa osina paikalleen. Säätöä ei ole eikä tarvitse.
wiimax.fi
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Siellä sisällä oli semmone "mäntä" ja siinä lukkoprikka. Sen otin irti ja laitoin takasi. Sitä vaan mietin että miten tiukkaan ruuvaan sen koko holkin sylinteriin kiinni, koska ketju kiristyy samalla kun sitä ruuvaa sisään. Eli siis se, mikä kiristetään 17mm kuusiokololla. Saa jo sormilla pyörittämällä niin kireelle että ketju on tiukalla.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eieiei. Se holkki laitetaan & kiristetään sinne ensimmäiseksi (15 Nm). Sitten työnnetään se mäntä ja jousi sisään. Lopuksi hattu päälle (70 Nm).

Ota tämä dokkari talteen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Kiitos! Nyt selkis
Köntti
Viestit: 8
Liittynyt: 19.2.2014 20:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Köntti »

Laitetaa nyt tänne vielä että auto kunnossa ja on hiljane :!: Vinkiks seuraaville kansirempan tekijöille, että tehkää kunnon massavasara niin saatte ketjunlaahaimen holkit irti. Ite yritin aluks ite tehdyllä ulosvetäjällä mutta oli nii tiukassa että pultti katkes sisää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”