W 201 2,5d turbo,end of part I

Katso myös w124 moottori-osio.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Samuli H kirjoitti:Turbokoneessa ahtimen öljy otetaan lohkon kyljestä pakosarjan alta.
Mutta eikös jotkut käytä jälkiasennusturpoissa tuota jalkaa turpon öljykiertoon ilman lauhdutinta (vissiin se toinen reikä pitänee tukkia :D )?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ahaa, en ole tuollaisesta ratkaisusta koskaan kuullut.
Ite olen vaparikoneessa ottanut öljyt kannen persiistä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei tuosta öljynjäähdyttimenlähdöstä voi ottaa turbolle voitelua. Öljy ei kierrä termostaatin takia kokoaikaa ja muistaakseni jonkin sortin paineventtiilikin siellä on.

Kannenpersiistä vaan kierto, tai sitten siitä öljykellolta. Yksi vaihtoehto on porata lohkoon reikä öljykanavan kohdalle ja ottaa sieltä, kuten alkuperäinen ratkaisu on.

Henk. koht laittaisin suuremman öljypumpun.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Laita suosiolla orggis turbo kone kun autosi on muutenkin niin hyvä :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

JP74 kirjoitti:
Henk. koht laittaisin suuremman öljypumpun.
Näin on aikomus,kannattaako alkaa muualta kyselemään turpon öljypumppua kuin veholta?


Ja Mikko,koneen vaihto vois olla sitten asiaa kun löytyis vähäpäästöinen turbomylly :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla olis tuo myynissä oleva turbokone vuosimallia 92 tai 91. Tiedä sitten millä perusteella ne kelpuutetaan vähäpäästöisiksi.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..

Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Vaihtokone todistetaan vähäpäästöiseksi siten että on näyttää laput mistä (vähäpäästöisestä) autosta moottori on alunperin lähtöisin.

Mersuforumilta katosi turpopuolelta muutama juttu siihen aikaan kun netissä oli juttua AKE:n kyttääjistä jotka lähettelivät välikatsastuskutsuja rakennetuille autoille.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

kilander kirjoitti:Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..

Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Jos autosi on vähäpäästöinen,, ei siitä saa laillisesti superia mitenkään....Turboa ei voi vaihtaa, eikä cooleria lisätä.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

JP74 kirjoitti:
kilander kirjoitti:Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..

Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Jos autosi on vähäpäästöinen,, ei siitä saa laillisesti superia mitenkään....Turboa ei voi vaihtaa, eikä cooleria lisätä.
Eikös tässä voinut käyttää sitä päästö/hiukkastutkimusta á n.1800e reissu?
Jossain VTT:llä tms. tehdään.
Jos tulee samanverran/vähemmän huurua putkesta kuin org.uutena, niin saapi leiman? Korjatkaa viisaammat.
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
kilander kirjoitti:Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..

Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Jos autosi on vähäpäästöinen,, ei siitä saa laillisesti superia mitenkään....Turboa ei voi vaihtaa, eikä cooleria lisätä.
Eikös tässä voinut käyttää sitä päästö/hiukkastutkimusta á n.1800e reissu?
Jossain VTT:llä tms. tehdään.
Jos tulee samanverran/vähemmän huurua putkesta kuin org.uutena, niin saapi leiman? Korjatkaa viisaammat.
Joup,

Näin voisi tehdä ja kannattais vaikka kimpassa kokeillakin. Eli kyseessä on dieselmoottorille tehtävä pienhiukkaspäästömittaus jonka kustannus on 1900€ + ALV22% ja sen joutuu maksamaan meni läpi tai ei niinku Rässi tuossa yllä jo mainitsikin. Kannattaa säätää etukäteen mutta sekin tietenkin maksaa eikä ihan vähän jne... jne....

Jos vastaava viritys löytyy jostain saksalaiselta viripajalta niin todnäk kaikki testit on jo tehty ja sieltä ne saa kun lyö nivaskan taaloja tiskiin.

Jos kiinnostaapi enämpi niin voi sönkätä YV:nä lisääkin.... en paljon tiiä mutta...... kyllä nää vanahat on mukavia :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No nii cooleri tuli,ja ei ku "heittämään"paikalleen se.
No ei meinannu mahtua mitenkään,jokapuolelta peltiä pois,nyt menee jo paikalleen..
Mutta pakko viiä jäähytin pajalle,jos laittas putkien lähdöt vähän yläviistoon,ei kehtais enää katkaista niitä palkkeja sumuvalojen alapuolelta :evil: .
Myös tuulihakaa pitäis lyhentää,ei mene pelti kiinni.

Kaikenlaista joutavaa säätöä sitä tuleekin..

Onneks puhkes jäähytin,niin loppu nuo enimmät kiireet :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

osan otot kuulerista... sama vika meikäläisellä... tosin kuuleri vielä ehjä.. en tiä kauanko :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on 250 turbon syyläri jos on tarvetta :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mikko K kirjoitti:Mulla on 250 turbon syyläri jos on tarvetta :!:
Joo,selviää huomenna.Ensimmäinen jäähytinkorjaamo alumiinikennosta ja muovipäädyistä :nocando:

Nyt vien huomenna toiseen alan yritykseen,niillä kuulemma jotain alumiinin korjausainetta.

Coolerin vein ruokatunnilla L-Weld erikoishitsaamoon,madallusta yhen kennon verran ja tekee 2"lähdöt yläviistoon.Nyt oli 3",joutuis käyttämään silikonisupistajia,ja kun tilaa ei ole tarpeeksi muutenkaan,niin ei hyvä.

Onpahan tilaa touhuta,kun syyläri ja kuuleri on pajalla :D .

Turpoa sovitin senverran,että ahasta tulee 3"pakoputken kanssa,lämmityslaitteen paluuputken joutuu kierrättämään jostain muualta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei voi olla ahdasta mulla oli 4" putki vaihdelaatikolle asti :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mikko K kirjoitti:Ei voi olla ahdasta mulla oli 4" putki vaihdelaatikolle asti :roll:
Joo,amatööriasentajan onkelmia :oops: .Tosin kutoskoneessa turbon ja tulipellin väli vissiin vähän reilumpi kuin viitosessa,mutta on siinä varmaan rälläkkää jossain kohtaa joutunut käyttämään ennekuin 603 mylly kilkkeineen on pikkumesen pellin alla (ainii,ilmanks siulla oli "jatkettu"konepelti :D ).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Entinen jäähytin tuli kuntoon.

Viikonlopun kaljanjuonnin lomassa tuli touhuttua,cooleria vaille valmis .

Välijäähyn lupasivat viimeistään keskiviikkona,eikä tässä nyt kiire ole kun alkaa taas työhommat sotkea harrastuksia.Huonosti jos käy,niin ekat sauhut vasta ens viikonloppuna :evil:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Cooleri valmistui,nyt joutuu töihin lähtemään,asennus varmaan huomenna..

Näinköhän tuon kanssa arvais syöttöä lisätä,nyt ruuvi mynä-dieselin jäljiltä-ei savuta yhtään :shock: .
Vaparina samalla säädöllä mustaa tuli putken täydeltä.
Jotenkin pitäis savua saada,muuten luulevat pensa-autoksi :evil: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ja kerran vielä alumiinihitsaamon kautta :evil: .

Joskus tuli ihmeteltyä,miksi cooleri kannattaa teettää,kun valmiita saa kaupoista-enää ei ihmetytä yhtään.

Tiiä vaikka ensviikolla valmistuisi.. :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Sinne meni.

Nyt jos ei heti tule kanki pihalle,niin vaihtais ne turbon kk.laakerit ja öljypumpun (tai sitten vaan rattaan ja ketjun).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”