mercedes benz 190 2.6e ---> 2.5dt

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
jjaakko97
Viestit: 18
Liittynyt: 21.8.2014 8:53

mercedes benz 190 2.6e ---> 2.5dt

Viesti Kirjoittaja jjaakko97 »

Elikäs mitäs kaikkea joutus vaihtamaan kun tuon m103 tilalle laittas om602 2.5turbo moottorin. Auto on ei vähäpäästönen eli ainakin sen puolesta koneen vaihto onnistuu. Viisaammat kertokaa ja jos jollain on om602 dt koneit myydä, tai 7mm pumppu, pakosarjaa yms ottakkaa yhteyttä nmr 0445531307
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: mercedes benz 190 2.6e ---> 2.5dt

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jjaakko97 kirjoitti:Elikäs mitäs kaikkea joutus vaihtamaan kun tuon m103 tilalle laittas om602 2.5turbo moottorin. Auto on ei vähäpäästönen eli ainakin sen puolesta koneen vaihto onnistuu. Viisaammat kertokaa ja jos jollain on om602 dt koneit myydä, tai 7mm pumppu, pakosarjaa yms ottakkaa yhteyttä nmr 0445531307
Ensinnäkin se vähäpäästöisyys näkyy nykyään vain konttorin papereissa, mutta tämänhän varmaan tiedätkin.

7mm elementeistä päätellen meinaat haluta jonkin verran tehoakin. Jos meinaat ottaa enempi kun 166hp tehoa, niin tarviit sitten alustaan päivitystä. Noin 246hp on maksimi minkä tenavaan on saanut laillisesti laittaa, vertailuautona silloin 2.5-16v. Jos on alunperin 2.6 niin painokin riittää hyvin.

Onko autossa abs? Jos ei ole niin 166hp maksimi. Seuraava vertailuauto on 2.3 / 2.5-16 venaset joissa 185 ja 205 tehot, jonka voit kertoa 1.2x tähän tarvii laittaa jarrut, vakaajat, etunavat vähintään 16 venasista tai 124 320-24v tai tehokkaammista.

Sellainen muistikuva nyt muuten pamahti mieleen että jotain muutosta on tullut/tulossa tohon tehoihin ja painoihin liittyen... Täytyypä muuten kuuklettaa.... Että toi edellinen saattoi ollakin vanhentunutta tietoa...

Itse dieselöintihän ei ole muuta kun vanha bensapata pois ja munkkirasvapata tilalle. Nuitahan on tehty vaikka kuinka.

Se onkin sitten se mielenkiintoisin juttu millaista välijäähyä, pakosarjaa ja turboa niille 7mm elementeille kaveriksi. Ja toki vaihdelaatikkoasiat oma juttunsa.

Laitappa toki etenemisestä tarinaa ja etenkin kuvia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
jjaakko97
Viestit: 18
Liittynyt: 21.8.2014 8:53

Viesti Kirjoittaja jjaakko97 »

Joo autossa on abs ja ei vähäpäästönen :) yks 722.3 löytys mut ihan alkuun laatikon puolest sinne jäis 5v mersun oma ja sprintterin kytkin.

Joo ja eihän papereissa tarvii ollaku se 166hp teho esim. Tarkotus ois saada maltilliset tehot. 250-300hp. Ahtimeks vois aatell ihan hx35 12#pesällä tai sit masterpowerilta. Pitää miettiä... Hx40 ehkä turhan iso noitte tehojen puolesta javarsinkin heräävyyden kannalta.

Pumppu tulee joko ppd tai mynädieseliltä. Ehdotuksii toho pumpun valintaaki saa antaa.Kuvia tulee sittenn kun sais vaan yhen 320cdi väykän haettua käyttöautoks niin vois tälle autolle tehäkkin jotain.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jjaakko97 kirjoitti:Joo autossa on abs ja ei vähäpäästönen :) yks 722.3 löytys mut ihan alkuun laatikon puolest sinne jäis 5v mersun oma ja sprintterin kytkin.

Joo ja eihän papereissa tarvii ollaku se 166hp teho esim. Tarkotus ois saada maltilliset tehot. 250-300hp. Ahtimeks vois aatell ihan hx35 12#pesällä tai sit masterpowerilta. Pitää miettiä... Hx40 ehkä turhan iso noitte tehojen puolesta javarsinkin heräävyyden kannalta.

Pumppu tulee joko ppd tai mynädieseliltä. Ehdotuksii toho pumpun valintaaki saa antaa.Kuvia tulee sittenn kun sais vaan yhen 320cdi väykän haettua käyttöautoks niin vois tälle autolle tehäkkin jotain.
Mikäli ymmärsin uudet määräykset oikein niin vanhan mukaan sai 246hp noin 1270kg painoiseen ja nyt olisi nousemassa noin 292hp asti :D

Miksipä ei laittaisi laillisesti sen noin 300hp kun se nyt on mahdollista. 2.3/2.5 cossun alusta tai parempi ja se 300hp penkissä niin ei hullumpi laite.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
jjaakko97
Viestit: 18
Liittynyt: 21.8.2014 8:53

Viesti Kirjoittaja jjaakko97 »

Mitäs kaikkee eroo esim 2.5 cossu alustas on tähän 2.6bensaa. Ja tosiaan tässä on täl hetkel alustana bilsteinin iskarit ja jokku madallus jouset.

Ja tähän saan siis laittaa myöa kutosdiisselin

Takapäähän aattelin vm 89-91 pajeron iskarei niin ois ainaki jämäkkä :)

Tässähän on jo vakiona paksumpi kallistuksen vakaaja. Jarrujako tässää joutuu viel muuttelee vai mitä?

Ja vielä lisäyksenä tähän saa ilmoittaa jos itseltä tai jollain muulla on om602/603 st osaa myynnissä
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Euro 2 muuttu ei vähäpäästösen säännöille nii eihän tuolla vähäpäästösyydellä oo enää mitään merkitystä
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
jjaakko97
Viestit: 18
Liittynyt: 21.8.2014 8:53

Viesti Kirjoittaja jjaakko97 »

Mikä ikäluokka kuuluu euro2?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin kaikki nämä vanhat...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jjaakko97 kirjoitti:Mitäs kaikkee eroo esim 2.5 cossu alustas on tähän 2.6bensaa. Ja tosiaan tässä on täl hetkel alustana bilsteinin iskarit ja jokku madallus jouset.

Ja tähän saan siis laittaa myöa kutosdiisselin

Takapäähän aattelin vm 89-91 pajeron iskarei niin ois ainaki jämäkkä :)

Tässähän on jo vakiona paksumpi kallistuksen vakaaja. Jarrujako tässää joutuu viel muuttelee vai mitä?

Ja vielä lisäyksenä tähän saa ilmoittaa jos itseltä tai jollain muulla on om602/603 st osaa myynnissä
Etujarrut, etunavat, etuvakaaja, etuolka-akseli, takavakaaja, jousitus matalampi, tolpista en muista varmaksi oliko cossussa matalammiksi passaavat.

2.6b etuvakaaja on keskeltä paksumpi kuin cossussa, mutta se on päistä ohuempi, mahtaisko kelvata katsurille?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”