Mitä laittaisitte?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
JukkaK
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2006 21:14
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Mitä laittaisitte?

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Elikkä, mä ostin 190 -87 bensa mersun kaasarikoneella. 350 tkm. Kohta tulee eteen öljynvaihto ja samalla aattelin vaihtaa ilmansuodattimen ja tietty öljynsuodattimen. Ehkä tulpat vois vaihtaa? Vaikka kone käy hienosti ja lähtee käyntiin hyvin joten ne tulpat saattaa olla turha vaihtaa. Koneessa on nyt Mobil Synt S öljyt. Hiukan vie öljyä joten tuo on suht edullinen öljy vaan onko riittävän hyvä vanhalle mersulle?

Onko öljynsuod. ja ilmansuod. merkeillä väliä vai haenko jostakin halpiskaupasta vaan M-filterin halvat suodattimet ja vaikka sitä Synt öljyä?

Kertokaas mielipiteenne. Niin ja hyviä vinkkejä mitä kannattaa ainakin tarkistaa.

Muuten kaasarin päällä lukee "oil" en vaan käsitä mihinkä kohtaa se haluaa öljyä.

Kiitti ja jatketaan meseilyä.

t:JukkaK

jk. 8.46 l satasella vei tässä nurkissa ja muutama siinä 50 km lenkki.
JukkaK
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2006 21:14
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

vielä

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Unohdin. Mä eräässä kaupassa katoin minkäalinen ilmansuodatin tuohon menee vaan ehdotti kahta mallia ja kumpaakaan ei ollu hyllyssä. Mitähän ne koodit onkaan?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4358
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No itse olen tuon ikäisissä käyttänyt niitä suodattimia,mitä tarvikeliikkeessä on sattunut olemaan.
Öljynä kannattaa käyttää samaa mitä ennenkin,sitten on hankalampaa,jos ei tietoa mitä ex-omistaja käyttänyt.Tuosta löytyy paljonkin haulla juttua,öljyistä tuntuu olevan paljon mielipiteitä :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Vaihteisto- ja peräöljyt kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa. Ohjaustehostimen öljyn ja suodattimenkin voi vaihtaa. Siinä kaasarin päällä on ruuvattava korkki tai oikestaan ruuvi, josta voi lisätä ATF-öljyä. Vastaavaan laitteeseen vaihdettiin juuri tulpat, kun menohalut hävisivät koneesta. 8)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
JukkaK
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2006 21:14
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Huoltoa ja muuta

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Kiitti vaan vinkeistä

Vaihteisto, peräöljyt sekä ohjaustehostimen öljyt +suod. Tää on hyvä huomio. Ei niitä niin usein tartte vaihtaa jotta taidan jättää nuo vaihdettavaksi johonkin korjaamoon ja vaihtelen ite vaan niitä moottoriöljyjä.

Tässä on muuten kotisivuni linkki. Siellä on muutama kuva mesestä.

http://www.elisanet.fi/perhe.kontkanen/Jukka/mese.html

Ei muuta kun jatketaan harjootuksia. t:JukkaK
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Kuvien perusteella varsin siisti pikkumersu :) .

KL-varaosista saat suhteellisen edullisesti kaikki tarvitsemasi huolto-osat.
En epäile etteikö tarvikefiltterit kuten M-filter olisi yhtä kelpoja kuin alkuperäiset, mutta omalla kohdalla luonto ei toistaiseksi anna periksi ostaa kuin alkuperäistä tai orggista vastaavaa laatumerkkiä, kuten Hengst.

Kulutus kuulostaisi sulla olevan hyvin kurissa mikä kertoisi hyväkuntoisesta ja säädöissään olevasta moottorista :wink:
JukkaK
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2006 21:14
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Öljyistä

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Kun tarkasti katsoin edellisen omistajan tekemää hyvää huoltolistaa näin että 100tkm sitten on vaihteistoöljyt vaihdettu. ATF:fää on laitettu. Perästä eikä tehostimesta ollu merkintää.

Onko minkälainen km väli perä tehostin ja vaihteistoöljyillä?

Kiitti vastauksista.
t:JukkaK
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29098
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perän ja vaihteiston öljynvaihtoväli max 60000 km, eikä haittaa vaikka kerran vuoteen vaihdat.
Manuaalilaatikkoonkin laitetaan automaattivaihteistoöljyä, perään vaikkapa Mobil HD-A 85w90.
Peräöljyn pitää olla Mersun perää varten lisäaineistettua.
ASD-perään on eri öljy.

Aiemmin mainittujen toimenpiteiden lisäksi virranjakajan kansi kannattaa käyttää auki, puhdistaa sisukset ja rasvata kevyesti vaikkapa WD-40:llä.

Tässä on juttua 124 dieselin huoltamisesta - alusta ym. on pitkälle samanlaiset 201:ssäkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”