koneen vaihto 190
- 
				goodman_fin
 - Viestit: 16
 - Liittynyt: 23.10.2006 16:05
 
koneen vaihto 190
mitä muutoksia täytyy tehdä pikkumeseeen jos on vaihtamassa konetta 2litrasesta 3:seen? Jarrut, akselimassat ym...?
			
			
									
									
						Re: koneen vaihto 190
Kolmoseen?goodman_fin kirjoitti:mitä muutoksia täytyy tehdä pikkumeseeen jos on vaihtamassa konetta 2litrasesta 3:seen? Jarrut, akselimassat ym...?
Kolmilitraseen vai 2.3:seen?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
						Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- 
				goodman_fin
 - Viestit: 16
 - Liittynyt: 23.10.2006 16:05
 
Vertailuautona käytät tuolloin varmaankin 190 2.6e:tä, jolloinka alusta, jarrut ym. täytyy olla vastaavan laiset kuin 2.6:ssa.
Esim. jostain varaosaluettelosta voit katsoa mitä tarttee vaihtaa ja mitä ei.
			
			
									
									Esim. jostain varaosaluettelosta voit katsoa mitä tarttee vaihtaa ja mitä ei.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
						Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jos 12-venttiilisen 3-litrasen pensakoneen meinaa asentaa niin vertailuauto lie kuitenkin 2.5-16 koska tehot ovat 3-litrasessa sen verran kovat. Muutosprosentteja tulee varmaan reilusti. Hommassa ei lie järkeä, mutta tarviiko harrasteissa ollakaan.
Mitkä lie ulkoiset erot 2.6 M103 ja 3.0 M103? En kehota laittomuuksiin mutta 3-litrainen pata olisi varmaankin helpompi asentaa 2.6:na.
Kannattaa kysyä palvelevalta katsastuskonttorilta asioita tarkemmin. Sehän tuossa 3-litraisessa ja vertailumallissa on hankalaa kun sitä ei ole saanut tehtaalta 190-kopassa.
			
			
									
									Mitkä lie ulkoiset erot 2.6 M103 ja 3.0 M103? En kehota laittomuuksiin mutta 3-litrainen pata olisi varmaankin helpompi asentaa 2.6:na.
Kannattaa kysyä palvelevalta katsastuskonttorilta asioita tarkemmin. Sehän tuossa 3-litraisessa ja vertailumallissa on hankalaa kun sitä ei ole saanut tehtaalta 190-kopassa.
I drive an Opel. What's your excuse?
						Itselläni oli aikoinani mielessä tehdä tuosta vaimon autosta 3.2 litrainen M104:lla varustettu laite. Kaatui kuitenkin sellaiseen pikku seikkaan että auto ei ole minun 
 . Sellainen samanlainen oli nettiautossakin myynnissä, mutta vain 3.0-24v koneella. Sen auton prosentit olisi ollut kiva tietää ja sekin teki mieli ostaa. Ostin kuitenkin tuon w124:sen ja jätin nämä tekniikan vaihdot tulevaisuuksien haveiksi 
  
 .
Jos joku kuitenkin tekee sellaisen M104 3.2-24v laitteen, pisteet siitä. Kelpaisi tännekkin tuon vaimon auton tilalle.
			
			
									
									
						Jos joku kuitenkin tekee sellaisen M104 3.2-24v laitteen, pisteet siitä. Kelpaisi tännekkin tuon vaimon auton tilalle.