Pakopaineet..1.6-1.2

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Pakopaineet..1.6-1.2

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tieto lisää tuskaa,mutta kuitenkin piti mennä mittaamaan pakopaineita tuosta 2,5 turposta :evil: .
Onko syytä huolestua,enimmillään nousee 1,5 bar.,normaalia vähän reippaampaa ajoa,siinä kilossa pysyy?
KKK 26 ahdin,tais olla 3" downpipe,perässä 2,5:sen vakio putki.Ahtopaineet 0,9.

Pitäiskö mennä putkikauppaan,ja laittais vaikka 2,5" putkea yhellä vaimentimella,olisko tuolla mitä vaikutusta asiaan?

Vai onko ihan siedettävissä rajoissa pakopaineet,kovaa ajoa vaan?
Viimeksi muokannut kilander, 07.1.2007 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Niiin mittasit pakopaineet :?: pakoputken paine onkin sitten eri asia :!:

-Mut kestää se pakopaine käydä jotain 0,5bar ahtoja edellä mut onko se koko ajan vai hetkellisesti....ja onko sulla vakio tapeilla oleva pumppu... kyllä se vakio tapeilla välijäähyn kanssa kestää... seiskoilla isolla savulla onkin eri asia :lol:

Eikä siitä korkeammasta ahdosta ole hyötyä jos on liikaa pakopainetta...laske ahtoja :lol:

Itte olen ajellut joskus niin että pakopaineet on käynyt maksimissaan 0.7bar ahtojen edellä mut hetkellisesti kun portti aukeaa niin pakopaineetkin putoaa...

Pakoputken painekin jonkun verran vaikuttaa pakopaineisiin ei muuta kun kolmituumainen rööri vajaa syliteriseen...2.5 tuumainen ahdistaa...jos tarvit niin löytyy mehupilli ylimääräisenä...(2.5 kahdella simonssin vaimentajalla ) :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ei tuo ihan terveeltä vaikuta kun sulla taisi olla vaparimallin mottikin.

Voithan mitata paineet turpon jälkeenkin niin näet ahdistaako pakoputki vaiko turpo. Minä veikkaan että se tulppa on turpo. Eli isompaa solmua vaan. Voihan toki putkeakin kasvattaa.

Taisi olla HSD-voorumilla kun oli vääntöä pakoputken koosta ja sen vaikutuksesta pakosarjan paineisiin.

Noniin tästähän se vääntö alkoikin ->

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 0875#10875
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

toi pakopaine juttu onkin vähän jännä kun volkkari miehillä on hieman korkeimmat pakopaineet...mut olen kyllä ite ollut siinä luulos sa et maksimi on 0.5bar ahtoja edellä...ja mitäpä niitä ahtoja nostaa liikaa kun tehot ei kasva.... :lol:

suosittelen sopivan isoa turboa niin kestää paremmin...kohtuu käytöllä riippuu sitten mitä se on :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nii on 7mm.tapit ja cooleri.
Pitää kuitenkin isontaa aluksi sitä putkea,aika ohutta tuo vakio.
Vaikuttaakohan tuokin ,kun syöttöä melko paljon ,vois vähän pienentää kyllä :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti: Vaikuttaakohan tuokin ,kun syöttöä melko paljon ,vois vähän pienentää kyllä :roll: .
Vaikuttaa se. Varsinkaan vapari ei hirveitä pakopaineita kestä.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

ei se kestä orkkis turbokaan tulee ruma mäntä :lol: ....soppa niin pienelle kun saa...ja heti isompaa ahdinta kehiin
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Jos asia on viimeisen päälle kunnossa pysyvät pakopaineet alle ahtopaineen, tai ovat enimmillään samat. Siloin on tehopuolikin yleensä kunnossa ja kone kestää. Sitten on kokonaan eri asia, miten tuohon tavoitteesee päästään - hitaasti ja ylhäältä heräävä ampäriturbokaan ei ole kunnollinen ratkaisu. Samaa luokkaa pakopaineiden olisi kuitenkin hyvä olla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Perttu K kirjoitti:Jos asia on viimeisen päälle kunnossa pysyvät pakopaineet alle ahtopaineen, tai ovat enimmillään samat. Siloin on tehopuolikin yleensä kunnossa ja kone kestää. Sitten on kokonaan eri asia, miten tuohon tavoitteesee päästään - hitaasti ja ylhäältä heräävä ampäriturbokaan ei ole kunnollinen ratkaisu. Samaa luokkaa pakopaineiden olisi kuitenkin hyvä olla.
mitäs haitaa on jos ämpäreistä tykkää?? :?: :roll: en tiä sit kuka tykkää mut jos vaikka tykkää :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nonii,vakioputken tilalle vaihtui tuo ,syöttöä ruuvasin pienemmälle ,samaan kohtaan kuin oli Mynältä lähtiessä.
Nyt pysyy normaaliajossa alle kilon.Silleen sai 1,2 bar nousemaan,kun liukkaalla tiellä veti lämä pohjassa ylikierroksille.
Voisihan tuo ahdin olla suurempikin,paljonkohan on siipikoot tuossa KKK26:sessa.
Jos kohalle sattuu,vois isompaakin kokeilla :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”