Isoon perään lukkoa
Isoon perään lukkoa
Saako mistään kitkalukkoja isoon perään
Kaveri tarvis lukon ku ei kuulemma kestä perä ku 4-5 lähtöä
Kaveri tarvis lukon ku ei kuulemma kestä perä ku 4-5 lähtöä
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
ASD oli kyllä tiedossa mut nyt tarvis tietää et mistä sais kitkalukon tuohon perään vai pitääkö ostaa semmonen perä missä se on jo valmiiksi
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Taitaa olla helpointa ettiä ASD-perä. Siihen on tosin pakko rakentaa joko alkuperäinen paineenvarausyksikkö tai vastaava patentti joka pitää jatkuvan 33 barin paineen ja lukittaessa perä isomman, muistaakseni noin 100barin paineen. Eli ASD-perässä ei ole lukkoa ilman hydrauliikan painetta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nonnii,ja tuota tietoa olet sitten pantannut etkä kertonut minulle No en kyllä kysynytkään mutta kuitenkin Eli tuota olen miettinyt onko asd:ssä tuo 30% lukko toiminnassa ilman paineita...eli ei näköjään.
Mites olisi ASD perä ja kojetauluun paineensäätöventtiili ja mittari Saisi säädellä lukkoa millaiseksi haluaa
Mites olisi ASD perä ja kojetauluun paineensäätöventtiili ja mittari Saisi säädellä lukkoa millaiseksi haluaa
Tuon tapaista ratkaisua oon kans miettinyt mutta yhdessä hydr.putiikissa asiaa esiteltyäni en saanut mitään apuja että minkälaisia venttiileitä heiltä löytyisi niin jäi sillä kertaa vaiheeseenAM kirjoitti:Mites olisi ASD perä ja kojetauluun paineensäätöventtiili ja mittari Saisi säädellä lukkoa millaiseksi haluaa
Siihen pitäis laittaa paineenrajaaja joka pitäis sen 33baria koko ajan. Sitten sen ohitus cabiinista säädettävällä kytkimellä jolla sais täyden paineen. Lisäksi vielä joku vaikka sekunnin em kytkimen irrottamisen jälkeen päällä oleva paluulinja joka päästää paineen nollaan ja sitten rajaaja antaa taas sen 33baria. Näin oon miettinyt vaikka parempi olis että sinne jäis ainka tuo 33baria mutta en oo keksinyt miten sen toteuttais. Tuon kytkimen vois tehdä myös mikrokytkimellä niin että lukko olis päällä aina 1-2 asennossa liikkeellelähtiessä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eipä luulisi olevan mahdoton homma ainakaan näin maallikon silmin.Laiskuutta vai ammattitaidottomuutta hydr.firmassa
Kai siihen löytyisi joku sähköohjattu paineensäätöventtiili,mittari vielä lisäksi.En tiedä miten sitten tuo ohjaus esim. pakkovaihteiden kautta,pitääkö tehdä oma linja paineensäätöventtiilin ohi johon sitten solenoidi täräyttämään kunnon paineet perään.Paineenrajoitin vain lisäksi ettei mene kuin 100bar..vai lykkääkö pumppu edes enempää.Ei pitäisi olla ihme homma toteuttaa,jos vaan löytyy joku joka noista ymmärtää/viitsii suunnitella.Voin kyllä kysellä veljeltä jos tuollaista vielä suunnittelet?
Mites se ASR,eli luistonesto perä?Siinähän kans 30% lukko,toimiiko hydraulikalla vaiko ihan mekaanisesti?Sellainenhan olisi helppo laittaa jos on mekaaninen lukko...
Kai siihen löytyisi joku sähköohjattu paineensäätöventtiili,mittari vielä lisäksi.En tiedä miten sitten tuo ohjaus esim. pakkovaihteiden kautta,pitääkö tehdä oma linja paineensäätöventtiilin ohi johon sitten solenoidi täräyttämään kunnon paineet perään.Paineenrajoitin vain lisäksi ettei mene kuin 100bar..vai lykkääkö pumppu edes enempää.Ei pitäisi olla ihme homma toteuttaa,jos vaan löytyy joku joka noista ymmärtää/viitsii suunnitella.Voin kyllä kysellä veljeltä jos tuollaista vielä suunnittelet?
Mites se ASR,eli luistonesto perä?Siinähän kans 30% lukko,toimiiko hydraulikalla vaiko ihan mekaanisesti?Sellainenhan olisi helppo laittaa jos on mekaaninen lukko...
Onko lukkoperässä ja ASD perässä minkälaiset hinta erot, onko nuo normi lukot niin harvassa ja kalliita ettei semmosta kannata laittaaXUX63 kirjoitti:Taitaa olla helpointa ettiä ASD-perä.
Onko 2.3-16v tai 2.5-16v ASD onko sitä muissa malleissa
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Laiskuutta ja haluttomuutta kun ei saisi myytyä suunnittelemisen ja vääntämisen jälkeen kuin muutamalla kympillä sälääAM kirjoitti:Eipä luulisi olevan mahdoton homma ainakaan näin maallikon silmin.Laiskuutta vai ammattitaidottomuutta hydr.firmassa
Ajattelin että mikrokytkimen laittaisin ihan siihen vaihdevivustoon ja se ohjaa nimenomaan tuota paineensäätöventtiilin ohittavaa linjaa magn venttiilillä. Ja siinä vaiheessa perälle menis täydet paineet = 100% lukko.AM kirjoitti:En tiedä miten sitten tuo ohjaus esim. pakkovaihteiden kautta,pitääkö tehdä oma linja paineensäätöventtiilin ohi johon sitten solenoidi täräyttämään kunnon paineet perään.
Joo, jos kokemusta ja tietoa on tarjolla niin kaikki otetaan ilolla vastaan. Vois nuita mennä useampaankin autoon...AM kirjoitti:Voin kyllä kysellä veljeltä jos tuollaista vielä suunnittelet?
Minun mielestä ASR ainoastaan jarrutteleeAM kirjoitti:Mites se ASR,eli luistonesto perä?Siinähän kans 30% lukko,toimiiko hydraulikalla vaiko ihan mekaanisesti?Sellainenhan olisi helppo laittaa jos on mekaaninen lukko...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu... Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Jos meinaatte alkuperäisen kaltaisen järjestelmän rakentaa niin juuri noin. Mulla on ollut ajatuksena käyttää tuota hiukan eri tavalla niin siitä syystä omintakeinen lähestymistapa aiheeseenMika.S kirjoitti:Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu... Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minä ainakin laittaisin ensin tuon alkuperäisen kaltaisen systeemin niin silloin ei pitäis olla ongelmia, sen jälkeen sit ruveta värkkään niitä sääjettäviä ja 100%sia lukkojaXUX63 kirjoitti:Jos meinaatte alkuperäisen kaltaisen järjestelmän rakentaa niin juuri noin. Mulla on ollut ajatuksena käyttää tuota hiukan eri tavalla niin siitä syystä omintakeinen lähestymistapa aiheeseenMika.S kirjoitti:Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu... Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Tuokin vielä Se on semmonen puolen tunnin hommaAM kirjoitti:Ja sitten tietenkin ABS systeemi jos sellaista ei jo ennestään ole,niistä antureitahan se tunnistus tapahtuu..eli kokonainen auto purkuun niin voi onnistua
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Muistaakseni autossa on jo ABS nii ei tarvi sen kanssa ruveta vehtaamaanXUX63 kirjoitti:Tuokin vielä Se on semmonen puolen tunnin hommaAM kirjoitti:Ja sitten tietenkin ABS systeemi jos sellaista ei jo ennestään ole,niistä antureitahan se tunnistus tapahtuu..eli kokonainen auto purkuun niin voi onnistua
Pitääpä välittää terveiset et hommaa ASD
Mitenkäs onko nuissa ASD vai normi lukkoMelitos kirjoitti:Eikös siihen käy 2.3-16:n lukko? Vai onko niissä ASD?
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Asiaan pikkasen liittyen olisi tälläinen pieni muotoinen kysymys herroille jotka asiasta tietää toivottavasti enempi kun minä eli kun mulla on nyt tuosta 2,3 cossusta poistettu käytöstä tuo peränkorkeudensäätö kokonaan niin voisiko moista valmista pakettia käyttää ohjaamaan asd perää koska autossani ei moista ole??Eli riittääkö paineet sun muut vai tarviiko sinne lisätä/poistaa jotain että homma toimisi niinkuin pitääkin??
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 280CE-83
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 280CE-83
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Mulla ainaki oli tuommonen patentti, ja hyvin toimi. Paitsi että mulla oli tasonsäätöiskaritki paikoillaan. Eli: iskarille menevä putki poikki, haarotuksella letku asd:lle ei muutako kovaa suttailuaLB 500 kirjoitti:Asiaan pikkasen liittyen olisi tälläinen pieni muotoinen kysymys herroille jotka asiasta tietää toivottavasti enempi kun minä eli kun mulla on nyt tuosta 2,3 cossusta poistettu käytöstä tuo peränkorkeudensäätö kokonaan niin voisiko moista valmista pakettia käyttää ohjaamaan asd perää koska autossani ei moista ole??Eli riittääkö paineet sun muut vai tarviiko sinne lisätä/poistaa jotain että homma toimisi niinkuin pitääkin??