Moottorin vaihto automaatista manuaaliin?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Moottorin vaihto automaatista manuaaliin?

Viesti Kirjoittaja MB190 »

käykö suoraan kone jos vaihdan automaatti laatikossa olevan koneen manuuli laatikkoon?

jos ei käy mitä joutuisi tekemään?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

olis aina mukava kun kertois vuosimallin, koneiden koot ja polttoainekin olisi hyvä kertoa. mutta käy se sinne. kickdown-kytkimen poistat käytöstä (jos kyse diiselistä niin kikkarivaijerin napsaset katki ja poistat vivuston), ja tulppaat tietty ylimääräset alipainelähdöt jos niitä siellä on. manuaalista joudut vauhtipyörän ottamaan, vaihteisto käy muuten paikalleen heittämällä. sähkötkin pitäisi käydä sinne ihan ilman mitään ongelmia, siis jos kyse bensavehkeestä. laatikon öljyputket nappaat pois sieltä alta kuljeksimasta. :roll: ite ei oo tosin tullu ikinä bensaan tuota revohkaa tehtyä, 250 diiseli motti automaatin edestä on tullut 200D manuaalin tilalle viskattua, hyvin se onnistui.
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Roobert kirjoitti:olis aina mukava kun kertois vuosimallin, koneiden koot ja polttoainekin olisi hyvä kertoa. mutta käy se sinne. kickdown-kytkimen poistat käytöstä (jos kyse diiselistä niin kikkarivaijerin napsaset katki ja poistat vivuston), ja tulppaat tietty ylimääräset alipainelähdöt jos niitä siellä on. manuaalista joudut vauhtipyörän ottamaan, vaihteisto käy muuten paikalleen heittämällä. sähkötkin pitäisi käydä sinne ihan ilman mitään ongelmia, siis jos kyse bensavehkeestä. laatikon öljyputket nappaat pois sieltä alta kuljeksimasta. :roll: ite ei oo tosin tullu ikinä bensaan tuota revohkaa tehtyä, 250 diiseli motti automaatin edestä on tullut 200D manuaalin tilalle viskattua, hyvin se onnistui.
sori "vähän" ajatuksissa tuon laitoin. vuosi malli josta ajattelin siirtää on 89 ja johon laitan on 90. bensa mersuja kumpiki.

kiitoskia.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hyvin se siellä pelaa. -89 vuonna muistaakseni alko tulemaa 2-rivistä jakoketjua joten kannattaa katsoa onko koneessa kumpi ketju ettei tule daungreidattua konetta :) Tämä sikäli mikäli et ole jo kerenny kankkimaan konetta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sonikki kirjoitti:Hyvin se siellä pelaa. -89 vuonna muistaakseni alko tulemaa 2-rivistä jakoketjua joten kannattaa katsoa onko koneessa kumpi ketju ettei tule daungreidattua konetta :) Tämä sikäli mikäli et ole jo kerenny kankkimaan konetta.
yksirivisen ketjun voi muuttaa kaksiriviseksi jos tarve tulee :roll:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Roobert kirjoitti:yksirivisen ketjun voi muuttaa kaksiriviseksi jos tarve tulee :roll:
Eipä taida olla ainut muutos tuo pelkkä ketju ja mielummin sitä kuitenki ostaa suoraa sillä satasella kunnollisen koneen ku alkaa raapimaa auki.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

joutuuhan sinne rattaat vaihtelee kans joo. kannattaa vilkaista venttiilikopan alle ja tarkistaa nokan ja keinujen kunto ja kasata muutenkin yksi hyvökuntoinen kone. :roll:
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

joo no kone mulla jo on ku toisen 190 laitoin ja siinä olis rapiat satatuhatta vähemmän ajettu kone sillä aattelin kysyä että jos olis hurja ja vaihtas mutta pitää kattoo toi ketju homma.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Noh ei se maailma siihen ketjuun kaadu vaikka ei olisikaan 2-rivinen jos kerta kone löytyy jo valmiiksi :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

todettu on että yksirivinen ketjukin kestää. 420 tkm taulussa ja eikun mennään, viiimeisen 150 tkm jälkeen kun kantta remontoin niin käytin kiristimen pöydällä, ketju oli venynyt yli 400tkm matkalla millejä :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sonikki kirjoitti:Hyvin se siellä pelaa. -89 vuonna muistaakseni alko tulemaa 2-rivistä jakoketjua joten kannattaa katsoa onko koneessa kumpi ketju ettei tule daungreidattua konetta :) Tämä sikäli mikäli et ole jo kerenny kankkimaan konetta.
-88 oli jo ainakin 2 rivistä m102.962 koneessa. Mutta "kovat" nokat ja ketjut ei tuossa vielä ollut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”