Automaattilaatikko luistaa!?!? ( 2.6 sportline )

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
tatu90830
Viestit: 6
Liittynyt: 25.8.2011 16:18

Automaattilaatikko luistaa!?!? ( 2.6 sportline )

Viesti Kirjoittaja tatu90830 »

Auttakaa kokematonta!
Eli alko luistamaan kun vähän enempi polkasee kaasua hitaassa vauhissa. Onko mahollisuutta säätä tjms? Minkälainen homma vaihella osia jos tarttee?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Automaattilaatikko luistaa!?!? ( 2.6 sportline )

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tatu90830 kirjoitti:Auttakaa kokematonta!
Eli alko luistamaan kun vähän enempi polkasee kaasua hitaassa vauhissa. Onko mahollisuutta säätä tjms? Minkälainen homma vaihella osia jos tarttee?
Luistaako kylmänä enempi?

Nosta painetta. Paineensäätö laatikon sivussa olevasta ruuvista. Vaihda öljyt ja suodatin. Jos vielä luistaa niin sitten loppuu helpot kotikonstit.
tatu90830
Viestit: 6
Liittynyt: 25.8.2011 16:18

Re: Automaattilaatikko luistaa!?!? ( 2.6 sportline )

Viesti Kirjoittaja tatu90830 »

AK47 kirjoitti:
tatu90830 kirjoitti:Auttakaa kokematonta!
Eli alko luistamaan kun vähän enempi polkasee kaasua hitaassa vauhissa. Onko mahollisuutta säätä tjms? Minkälainen homma vaihella osia jos tarttee?
Luistaako kylmänä enempi?

Nosta painetta. Paineensäätö laatikon sivussa olevasta ruuvista. Vaihda öljyt ja suodatin. Jos vielä luistaa niin sitten loppuu helpot kotikonstit.

Joku puhui että joissakin on joku vaijerisäätö mutta liekkö huhupuhetta.. En oo aatellu luistaako enemmän kylmänä... Löytyyk paineensäätö helpolla ja kuinka tarkasti pyöritellään? Suodatin vaihtuu vissii helposti kun ottaa laatikon"öljypohjan" irti?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Paineensäätö on vasemmalla takaa katsoen. Siihen pitäisi mennä yksi alipaineletku, siinä keskellä on sitten semmoinen hattu mikä pitää ottaa pois ja sen alla on ruuvi mistä voi ruuvata lisää paineita. Muistaakseni kun sitä käänsi vastapäivään paineet kasvoi.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tatu90830
Viestit: 6
Liittynyt: 25.8.2011 16:18

Viesti Kirjoittaja tatu90830 »

Multiviri kirjoitti:Paineensäätö on vasemmalla takaa katsoen. Siihen pitäisi mennä yksi alipaineletku, siinä keskellä on sitten semmoinen hattu mikä pitää ottaa pois ja sen alla on ruuvi mistä voi ruuvata lisää paineita. Muistaakseni kun sitä käänsi vastapäivään paineet kasvoi.
Ok kiitoksia.... Katsotaan jos onnistuis....
tatu90830
Viestit: 6
Liittynyt: 25.8.2011 16:18

Viesti Kirjoittaja tatu90830 »

Paljonko vaihelaatikko vaatii öljyä oikeasti? Öljyä ostaessa myyjä sanoi että 6 litraa kun katsoi koneelta... Laitoin 4 litraa ja tuntuu että tikussa näkyvä raja aivan liian ylhäällä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Multiviri kirjoitti:Paineensäätö on vasemmalla takaa katsoen. Siihen pitäisi mennä yksi alipaineletku, siinä keskellä on sitten semmoinen hattu mikä pitää ottaa pois ja sen alla on ruuvi mistä voi ruuvata lisää paineita. Muistaakseni kun sitä käänsi vastapäivään paineet kasvoi.
Myötäseen. Se T-tappi hatun alta ulospäin ja kiertää puolikierroksittain kiriämmälle. Öljynvaihdossa kannattaa vaihtaa K1 paineakun tjsp. jousisarja, mikäli 2-3 vaihto venyttää pahimmin. Ihan simppeli homma jos meisseli pysyy käpälässä, ja miks ei pysysi jos saa öljytkin sinne vaihetuks. Alta 10 eur osa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

tatu90830 kirjoitti:Paljonko vaihelaatikko vaatii öljyä oikeasti? Öljyä ostaessa myyjä sanoi että 6 litraa kun katsoi koneelta... Laitoin 4 litraa ja tuntuu että tikussa näkyvä raja aivan liian ylhäällä.
Laskikko turnipsinkin tyhjäksi? Sielon kans roppu, mutta näkkyy tietysti vaan kun sen kääntää kohalleen. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
tatu90830
Viestit: 6
Liittynyt: 25.8.2011 16:18

Viesti Kirjoittaja tatu90830 »

Easy Rider kirjoitti:
tatu90830 kirjoitti:Paljonko vaihelaatikko vaatii öljyä oikeasti? Öljyä ostaessa myyjä sanoi että 6 litraa kun katsoi koneelta... Laitoin 4 litraa ja tuntuu että tikussa näkyvä raja aivan liian ylhäällä.
Laskikko turnipsinkin tyhjäksi? Sielon kans roppu, mutta näkkyy tietysti vaan kun sen kääntää kohalleen. :D
ÖÖ siis minkä ja missä on roppu :D
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

turbiinin :wink:
tatu90830
Viestit: 6
Liittynyt: 25.8.2011 16:18

Viesti Kirjoittaja tatu90830 »

potox kirjoitti:turbiinin :wink:
Ahaa... Roppu on vissiin sen mustan muoviosan alla? Ilmeisesti se just on viallinen kun luistaa? näin kuulin,,,
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”