2.5D at

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
mb_timber_mb
Viestit: 15
Liittynyt: 22.9.2011 9:00
Paikkakunta: turunseutu

2.5D at

Viesti Kirjoittaja mb_timber_mb »

elikkä ongelmana on että kylmänä laatikko vaihtaa tosi myöhään...kaasua saa painaa 5000rpm asti että lähtee liikkeelle

vaihtaessa arpoo hetken ja tuntuu semmonen sahaus liike persien alla

mistähän nuita vikoja vois akaa metsästämään....auto on 87" ajettu noin 450tkm...pumppu kuulemma säädetty joskus mynädieselillä

kiitos jo etukäteen vastauksista
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

jospa laatikon öljyt olis tiensä päässä,ne nyt ensin kannattais vaihdella.
mihinä kuhuna mies
mb_timber_mb
Viestit: 15
Liittynyt: 22.9.2011 9:00
Paikkakunta: turunseutu

Viesti Kirjoittaja mb_timber_mb »

kyllä se on tässä jo mielessä ollu jo kauan että vois laatikko öljyt vaihaa...onkos tietoa monta litraa sinne sitä menee..koitin ettiä jotain käyttö/huolto opasta mut ei tullu vastaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Seitsemällä litralla luulisin pärjäävän.
J-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.12.2011 14:32

Viesti Kirjoittaja J- »

Luulisi jo kuudella litralla pärjäävän..

Vaihda suodatin kans samalla :)
mb_timber_mb
Viestit: 15
Liittynyt: 22.9.2011 9:00
Paikkakunta: turunseutu

Viesti Kirjoittaja mb_timber_mb »

nyt on liemet ostettu...mitenkäs se vaihto tapahtuu...onko jotain hyviä vinkkejä?

joskus pyörin auton alla ja zuumailin laatikkoa mut ei silmään osunu mitään pohjaroppua...että miten sieltä saa ne öljyt ulos...sisään saa kai siitä mittatikun reijästä
Avatar
Attee
Viestit: 104
Liittynyt: 03.11.2010 0:43
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Attee »

roppu pois -> laatikon pohja pois -> suodatin irti -> uus paikalleen -> pese laatikon pohja hyvin -> kuivaa sitäkin paremmin -> pohja paikalleen -> öljyä mittatikun reiästä sisään aluksi n. 3l -> auto käyntiin ja käytä vaihteet läpi -> loput öljyt laatikkooon -> n.5km lenkille -> auto jätetään käyntiin, vaihde P -> tikku ylös ja kurkkaat onko hyvä :)
Tosiaa kannattas tehä kierrättämällä tuo vaihto jos laatikko noin kanittaa... joku muu saa antaa ohjeet siihen :D

Nii ja tosiaa siihe laatikon pohjaan uus tiiviste :)
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ja kannattaa se öljymäärä kattoa ihan täysin oikeaan kohtaan vasta kun oot käyny ajamassa laatikon varmasti lämpimäksi..on tuo vähä nuuka joskus tuosta öljymäärästä kun pitäs ihan kuumasta laatikosta kattoa. :D
C250TDT -98
mb_timber_mb
Viestit: 15
Liittynyt: 22.9.2011 9:00
Paikkakunta: turunseutu

Viesti Kirjoittaja mb_timber_mb »

no juu u...lähdin sitten vaihtamaan öljyjä niin tuli niin paha mäki vastaan että jäi mese siihen...yhtäkkiä vaan kierrokset nousi ja veto hävisi...

valutin vähän taaksepäin niin näkyi vaan öljy lätäkkö maassa (laatikko öljyä)

mikähän siitä nyt meni pahkaks? :shock:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Oisko takapään stefa antautunu?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
mb_timber_mb
Viestit: 15
Liittynyt: 22.9.2011 9:00
Paikkakunta: turunseutu

Viesti Kirjoittaja mb_timber_mb »

alko tuo loota homma kiinnostamaan niin paljon jos vaikka ottai koko laatikon pöydälle ja alkais tutkailemaan

mitenkäs se laatikko on siellä kiinni..että onko kovinkin iso homma, että viitsiikö sitä pihalla alkaa irroittelemaan?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onhan siinä hommaa, voi tulla kylmä jos pihalla alkaa irroittelemaan :D Kaverin autosta nostettiin kone+laatikko pois, yks laatikko vaihdettiin auton alla ja se riitti :D Nopeempi oli nostaa koko kone pois ja ennenkaikkea helpompi.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
mb_timber_mb
Viestit: 15
Liittynyt: 22.9.2011 9:00
Paikkakunta: turunseutu

Viesti Kirjoittaja mb_timber_mb »

juuu..siinä tapauksessa tuossa kunnossa myyntiin..jos ei mene niin palaa keväämmällä asiaan =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”