Isoon perään lukkoa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Isoon perään lukkoa

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Saako mistään kitkalukkoja isoon perään :?:

Kaveri tarvis lukon ku ei kuulemma kestä perä ku 4-5 lähtöä :roll: :twisted:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Paras vaihtoehto olisi toi ASD, siinähän on 30% kitkalukko ja 100% hydrauli.
Tosin konversiossa pääsee hieman askartelemaan, pumppu+säiliö,
venttiili+putket.
Pro HVM
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Eikös siihen käy 2.3-16:n lukko? Vai onko niissä ASD?
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

ASD oli kyllä tiedossa mut nyt tarvis tietää et mistä sais kitkalukon tuohon perään vai pitääkö ostaa semmonen perä missä se on jo valmiiksi :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Taitaa olla helpointa ettiä ASD-perä. Siihen on tosin pakko rakentaa joko alkuperäinen paineenvarausyksikkö tai vastaava patentti joka pitää jatkuvan 33 barin paineen ja lukittaessa perä isomman, muistaakseni noin 100barin paineen. Eli ASD-perässä ei ole lukkoa ilman hydrauliikan painetta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Nonnii,ja tuota tietoa olet sitten pantannut etkä kertonut minulle :evil: No en kyllä kysynytkään mutta kuitenkin :lol: Eli tuota olen miettinyt onko asd:ssä tuo 30% lukko toiminnassa ilman paineita...eli ei näköjään.

Mites olisi ASD perä ja kojetauluun paineensäätöventtiili ja mittari 8) Saisi säädellä lukkoa millaiseksi haluaa 8)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Mites olisi ASD perä ja kojetauluun paineensäätöventtiili ja mittari 8) Saisi säädellä lukkoa millaiseksi haluaa 8)
Tuon tapaista ratkaisua oon kans miettinyt mutta yhdessä hydr.putiikissa asiaa esiteltyäni en saanut mitään apuja että minkälaisia venttiileitä heiltä löytyisi niin jäi sillä kertaa vaiheeseen :cry:

Siihen pitäis laittaa paineenrajaaja joka pitäis sen 33baria koko ajan. Sitten sen ohitus cabiinista säädettävällä kytkimellä jolla sais täyden paineen. Lisäksi vielä joku vaikka sekunnin em kytkimen irrottamisen jälkeen päällä oleva paluulinja joka päästää paineen nollaan ja sitten rajaaja antaa taas sen 33baria. Näin oon miettinyt vaikka parempi olis että sinne jäis ainka tuo 33baria mutta en oo keksinyt miten sen toteuttais. Tuon kytkimen vois tehdä myös mikrokytkimellä niin että lukko olis päällä aina 1-2 asennossa liikkeellelähtiessä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä luulisi olevan mahdoton homma ainakaan näin maallikon silmin.Laiskuutta vai ammattitaidottomuutta hydr.firmassa :lol:

Kai siihen löytyisi joku sähköohjattu paineensäätöventtiili,mittari vielä lisäksi.En tiedä miten sitten tuo ohjaus esim. pakkovaihteiden kautta,pitääkö tehdä oma linja paineensäätöventtiilin ohi johon sitten solenoidi täräyttämään kunnon paineet perään.Paineenrajoitin vain lisäksi ettei mene kuin 100bar..vai lykkääkö pumppu edes enempää.Ei pitäisi olla ihme homma toteuttaa,jos vaan löytyy joku joka noista ymmärtää/viitsii suunnitella.Voin kyllä kysellä veljeltä jos tuollaista vielä suunnittelet?

Mites se ASR,eli luistonesto perä?Siinähän kans 30% lukko,toimiiko hydraulikalla vaiko ihan mekaanisesti?Sellainenhan olisi helppo laittaa jos on mekaaninen lukko...
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

XUX63 kirjoitti:Taitaa olla helpointa ettiä ASD-perä.
Onko lukkoperässä ja ASD perässä minkälaiset hinta erot, onko nuo normi lukot niin harvassa ja kalliita ettei semmosta kannata laittaa :?:

Onko 2.3-16v tai 2.5-16v ASD onko sitä muissa malleissa :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin,en edes tiedä onko mersulla näihin muita lukkoperiä kuin ASD ja ASR...Ja onko tuo ASR siis hydraulikalla vai ilman toimiva :? Eipä tietoa?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Eipä luulisi olevan mahdoton homma ainakaan näin maallikon silmin.Laiskuutta vai ammattitaidottomuutta hydr.firmassa :lol:
Laiskuutta ja haluttomuutta kun ei saisi myytyä suunnittelemisen ja vääntämisen jälkeen kuin muutamalla kympillä sälää :cry:
AM kirjoitti:En tiedä miten sitten tuo ohjaus esim. pakkovaihteiden kautta,pitääkö tehdä oma linja paineensäätöventtiilin ohi johon sitten solenoidi täräyttämään kunnon paineet perään.
Ajattelin että mikrokytkimen laittaisin ihan siihen vaihdevivustoon ja se ohjaa nimenomaan tuota paineensäätöventtiilin ohittavaa linjaa magn venttiilillä. Ja siinä vaiheessa perälle menis täydet paineet = 100% lukko.
AM kirjoitti:Voin kyllä kysellä veljeltä jos tuollaista vielä suunnittelet?
Joo, jos kokemusta ja tietoa on tarjolla niin kaikki otetaan ilolla vastaan. Vois nuita mennä useampaankin autoon...
AM kirjoitti:Mites se ASR,eli luistonesto perä?Siinähän kans 30% lukko,toimiiko hydraulikalla vaiko ihan mekaanisesti?Sellainenhan olisi helppo laittaa jos on mekaaninen lukko...
Minun mielestä ASR ainoastaan jarruttelee :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No ainakaan meikäläisen ässän ASR-perässä ei käsittääkseni ole lukkoa. Perään on sitäpaitsi laitettu tavalliset synteettiset peräöljyt, eikä pauku. :roll:

Ja jarruttelee ihan harmiksi asti. :?
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu... :?: Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.S kirjoitti:Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu... :?: Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen :roll:
Jos meinaatte alkuperäisen kaltaisen järjestelmän rakentaa niin juuri noin. Mulla on ollut ajatuksena käyttää tuota hiukan eri tavalla niin siitä syystä omintakeinen lähestymistapa aiheeseen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

XUX63 kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:Mitäs kaikkea sinne sitten tarvii jos sinne rakentaa ASD:n vetarit,hydr. linja, pumppu... :?: Varmaan helpoin ostaa joku 190 raato varaosiksi jossa on ASD ku ruveta ostaan osat erikseen :roll:
Jos meinaatte alkuperäisen kaltaisen järjestelmän rakentaa niin juuri noin. Mulla on ollut ajatuksena käyttää tuota hiukan eri tavalla niin siitä syystä omintakeinen lähestymistapa aiheeseen :lol:
Minä ainakin laittaisin ensin tuon alkuperäisen kaltaisen systeemin niin silloin ei pitäis olla ongelmia, sen jälkeen sit ruveta värkkään niitä sääjettäviä ja 100%sia lukkoja :lol: :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja sitten tietenkin ABS systeemi jos sellaista ei jo ennestään ole,niistä antureitahan se tunnistus tapahtuu..eli kokonainen auto purkuun niin voi onnistua :wink:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:Ja sitten tietenkin ABS systeemi jos sellaista ei jo ennestään ole,niistä antureitahan se tunnistus tapahtuu..eli kokonainen auto purkuun niin voi onnistua :wink:
Tuokin vielä :lol: Se on semmonen puolen tunnin homma :lol: :lol: :lol: :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

XUX63 kirjoitti:
AM kirjoitti:Ja sitten tietenkin ABS systeemi jos sellaista ei jo ennestään ole,niistä antureitahan se tunnistus tapahtuu..eli kokonainen auto purkuun niin voi onnistua :wink:
Tuokin vielä :lol: Se on semmonen puolen tunnin homma :lol: :lol: :lol: :wink:
Muistaakseni autossa on jo ABS nii ei tarvi sen kanssa ruveta vehtaamaan

Pitääpä välittää terveiset et hommaa ASD :roll:
Melitos kirjoitti:Eikös siihen käy 2.3-16:n lukko? Vai onko niissä ASD?
Mitenkäs onko nuissa ASD vai normi lukko :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
LB 500
Viestit: 13
Liittynyt: 03.11.2005 20:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LB 500 »

Asiaan pikkasen liittyen olisi tälläinen pieni muotoinen kysymys herroille jotka asiasta tietää toivottavasti enempi kun minä eli kun mulla on nyt tuosta 2,3 cossusta poistettu käytöstä tuo peränkorkeudensäätö kokonaan niin voisiko moista valmista pakettia käyttää ohjaamaan asd perää koska autossani ei moista ole??Eli riittääkö paineet sun muut vai tarviiko sinne lisätä/poistaa jotain että homma toimisi niinkuin pitääkin??
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 280CE-83
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

LB 500 kirjoitti:Asiaan pikkasen liittyen olisi tälläinen pieni muotoinen kysymys herroille jotka asiasta tietää toivottavasti enempi kun minä eli kun mulla on nyt tuosta 2,3 cossusta poistettu käytöstä tuo peränkorkeudensäätö kokonaan niin voisiko moista valmista pakettia käyttää ohjaamaan asd perää koska autossani ei moista ole??Eli riittääkö paineet sun muut vai tarviiko sinne lisätä/poistaa jotain että homma toimisi niinkuin pitääkin??
Mulla ainaki oli tuommonen patentti, ja hyvin toimi. Paitsi että mulla oli tasonsäätöiskaritki paikoillaan. Eli: iskarille menevä putki poikki, haarotuksella letku asd:lle :arrow: ei muutako kovaa suttailua :lol:
Avatar
LB 500
Viestit: 13
Liittynyt: 03.11.2005 20:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LB 500 »

Kiitoksia vastauksesta..Eli eiku kokeilemaan vaan miten se sit tossa omas kotterossa toimii ja kuinka hyvin se sitten jaksaa sutia.. :wink: :lol:
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 280CE-83
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”