Vauhtipyörä ja laatikko m103

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
jmt
Viestit: 3
Liittynyt: 25.6.2015 17:11
Paikkakunta: joutseno

Vauhtipyörä ja laatikko m103

Viesti Kirjoittaja jmt »

Eli käykö m102 vauhtipyörä ja laatikko m103 manuaali siis kyseessä

Tietämätön kyselee kiitos
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kymymys on kyllä todella epäselvä mutta m102 vauhtis ja laatikko käy fyysisesti m103 perään!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

M103 tarvitsee kammenanturilleen sopivat segmentit luettavaksi, eli ei ihan kaikistele mene vauhtipallot ristiinsä. Rakkineissa on lisähöysteenä sekä 1-, että 2-massaisia pyöriä eri kytkimineen, jotka haluavat erimittaisen kytkinakselin lootaan.

Hommaa oikea ratas ja kirstu, ellet halua keksiä pyörää uudelleen.. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Häh, ookkonä varma? Eikö tuo jakopään puolelta kampea kuuntele?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Juuei. Jakopään / hihnapyörän anturi on vain diagnoosia varten. Piuha menee vain sille pyöreälle pistokkeelle lokasuojassa. Kampiakselilta tulee syttyboksille tieto, milloin pitää liipaista. Neloskoneessa on kaksi segmenttiä (kipinä iskee kaksi kertaa per kierros), kun taas kuutoskoneessa on kolme.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

No höh, liika vähän on sitten tullu pellin alla möyrittyä, kun en siltä seudulta vielä ole anturia havainnu :lol:
Viimeksi muokannut Teddy, 29.11.2017 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Puhutko, Teddy nelosesta vai kuutosesta? Sinun -83 M102:ssa voi olla vielä se vanhan mallin systeemi (olikose TSZ), joka ottaa syttytiedon muistaakseni virranjakajan sisältä eikä koneen takapäästä. Se on krantumpi virranjakajan asennon kanssa kuin "uudempi" EZL. Siinä jakaja on yhtä tyhmä kuin M103:ssakin eikä niin tarkka asennolleen ja näissä tulee signaali moottorin takapäästä.

Etupään limpussa on muistaakseni vain yksi nasta ja sillä saa tiedon ykkösen YKK:sta tjsp.

Eli jos et ole löytänyt tenavasta vauhtipyörältä tulevaa johtoa, niin ei välttämättä vielä tarvi lähteä optikolle. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Juu, tuossa vanhassa raadossa on triggeröinti "normaalisti" jakajan sisällä. M103:sta puhun ja otan kyllä silmän käteen jahka kotio kerkiän; ei käy laatuun tämä tietämättömyys.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
jmt
Viestit: 3
Liittynyt: 25.6.2015 17:11
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja jmt »

juu tota löysin jo m103 käypäsen kaksoismassa vpn joten nyt sitten lueskelin että pitäisi saada lyhyt kytkin akselinen loota ni tietääkö joku mitkä laatikot kävis jatkoksi?
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Teddy kirjoitti:Juu, tuossa vanhassa raadossa on triggeröinti "normaalisti" jakajan sisällä. M103:sta puhun ja otan kyllä silmän käteen jahka kotio kerkiän; ei käy laatuun tämä tietämättömyys.
Taas olis joutanu jättää päänsä aukaisematta, mutta tulipahan opittua jotain. Pahoittelut topikin sotkemisesta.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Teddy kirjoitti:
Teddy kirjoitti:Juu, tuossa vanhassa raadossa on triggeröinti "normaalisti" jakajan sisällä. M103:sta puhun ja otan kyllä silmän käteen jahka kotio kerkiän; ei käy laatuun tämä tietämättömyys.
Taas olis joutanu jättää päänsä aukaisematta, mutta tulipahan opittua jotain. Pahoittelut topikin sotkemisesta.
Parempi näitä on sotkea, kun junanvaunuja ja alikulkuja. Jotapaitsi tässä mitään oo sotattu, tietoa tuli aiheeseen heti roppakäjellä.

Satakolmosia on muistini mukaan tehty vain alkuun lyhyen aikaa yksimassaisella pallolla, kaikki loppupään 2,6-3,2 lootat käynee. Dieseleistä löytyy myös, mutta onko välitetty erisortille, kuten ehkä eri pensaperversiotkin...

Pitkäakselisen, esim Cossien Getragin saanee paikoilleen leikkaamalla ja koneistamalla romuaskista spacerin ja asentamalla salkun pidemmillä ruuvipulteilla. Kardaanin sopivuus, vaihdevipujen säädöt jne, yms...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”