Osaako joku kertoa varmuudella, mikä on W201 ASD + ABS-isoperään sopivan vetoakselin pituus? Onko se luokkaa 60,5 cm vai jotain muuta? Olen kuullut, että W124 300-24:n vetoakselit kävisivät, mutta haluaisin varmistaa oikean pituuden.
tomant
W201 ASD-vetoakselin pituus?
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07.9.2006 16:12
- Paikkakunta: lahti
mulla on w201 2.0d asd lukkoperällä ja siinä on vetari poikki, vaan aiempi omistaja sanos ettei varaosa vetari sovi sinne ku liian pitkä????
eli onko kokemusta siitä että jollekki ois vaihettu kys vetari ja varaosa vetari olisi mitattu oikeaan mittaan, sitten leikattu poikki ja hitsattu !!!??
Hitsi sauma tulis kuulema ilmeisesti renkaanpuoleiseen päähän????
eli onko kokemusta siitä että jollekki ois vaihettu kys vetari ja varaosa vetari olisi mitattu oikeaan mittaan, sitten leikattu poikki ja hitsattu !!!??
Hitsi sauma tulis kuulema ilmeisesti renkaanpuoleiseen päähän????
En oikein usko tuohon hitsaukseen, se voi aiheuttaa ongelmia akselin suoruuden suhteen ja lämpökäsittely voi vaikuttaa kestävyyteen. Jos vetoakselin paksuus riittää, voisi akselin katkaista ja työstää uudet rihlat. Kannattaa kysyä konepajoilta.touhou kirjoitti:mulla on w201 2.0d asd lukkoperällä ja siinä on vetari poikki, vaan aiempi omistaja sanos ettei varaosa vetari sovi sinne ku liian pitkä?...eli onko kokemusta siitä että jollekki ois vaihettu kys vetari ja varaosa vetari olisi mitattu oikeaan mittaan, sitten leikattu poikki ja hitsattu?...Hitsi sauma tulis kuulema ilmeisesti renkaanpuoleiseen päähän?
tomant
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Justiilleen vetarin päälle sopeva paksuseinänen ja luja putki tulppahitseillä ja päistä hitsaten vetarin päälle niin pitkästi kun sopii, eli kumista kumiin, ja akseliin keskelle se katkos. Tämmösen virityksen olen nähnyt ja päässyt koeponnistamaankin, ei hajonnut mullakaan eikä edes vatkannut ja suorat oli. Kokeile jos sulla on ylimääräisiä vääränmittasia. Kardaaneissa tarkempi homma ja tasapainotus ja ristikot pitää sattua kohalleen. Offipeleissä se tasapainotus ei oo sitten niin tarkkaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.