Peräöljyistä kymysys?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Peräöljyistä kymysys?

Viesti Kirjoittaja daerok »

Niin tuota, ostin tuossa syksyllä tuohon pikkumersuun peräöljyt (2litraa),ne on ostettu paekalliselta Hartikaesen korjaamolta ja on asd perään tarkoitetut.
Kysymys: Voiko nuita mersun alkuperäis öljyjä käyttää myös ns. tavallisessa perässä?
Öljy purnukoissa ei ole mitään merkintöjä asd:stä,on vain mersun logo? :roll:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Minähän en nyt aivan satavarma ole mutta jos tuotekoodi on A001989170310 niin tämä on käsityksen mukaan universaali hypoidiööliä joka käy niin lukottomaan kuin lukolliseen peräänkin. Tosin itse laittaisin lukottomaan perään lisäaineellista esim. Mobilube HD-A 85w-90 ööliä.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sattupa väärältä puolelta purkkia tuo kuva. :happy:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mitä takapuolelle lukkee...onko siellä tommosta koodia viivakoodin alla vai lukkeeko siellä että 235.7 tai piste jottain muuta ? :)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Ja tuossa toenen puoli purkista: http://i13.tinypic.com/44v1rwo.jpg
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jos se on ASD-perään tarkoitettua öljyä niin sittenhän se käypi tavalliseenkin.

Tavallinen peräöljy ei sensijaan käy lukkoperään koska siitä puuttuu kitkalevyjen tarvima lisäaineistus. Lukko alkaa lipsumaan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä tuo on ASD-perään tarkoitettua öljyä ja kuten Melitos kertoi, käy tavalliseenkin perään.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

No onpas hyvä,kun olis tarkotus tuohon "mustikkiin" vaehtaa murikan öljyt----->ei tartte ostaa ku litra lisää. :lol:
Mesejä ainoastaan
Viestit: 63
Liittynyt: 01.5.2006 15:58
Paikkakunta: L-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mesejä ainoastaan »

Entäs jos vähän säästettäs ???

Traktori huoltoyrittäjä myi Sell Donax 10w-30 ;stä irtotavarana 2.14.- litralta.. kun hinnat jo nouseet.

Olisi paras öljy --- mm. märkäjarruille tarkoitettu ja laaja v-indeksi (oltava myös hytrauliöljynä) ja kovat paineenkestot. -- superin m-laatikkookin kai ...

Mielestäni pikkupurkki + varaosahintoja turha maksaa kun sisältö ei kuitenkaan mitään superia...
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Eikös perään pidä olla aina hypoidi-öljyä eli GL-5:sta.

Donax (GL-4) ei ole HYPOIDI öljyä eli ei ole paras mahdollinen öljy perään.

Mersun perään menee noin 1,5 l eli eikö ole ihan sama minkä hintasta öljyä sinne tunkee ?
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Kyllä en äänettömään perään menis kokkeilemaan mitä sattuu,jos on valmiiks perä jo "lunastuskunnossa",niin sitten....
Perään laitettava öljymäärä on muistaakseni 1,2l. :wink:
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Ja sehän taitaa on niinpäin tuo lisäaineistus peräöljyissä, että LS lisäaineistettu öljy sallii kitkalevyissä sen verran luistoa ettei murra tiukoissa käännöksissä. Jos siis laittaa tavallista öljyä, kitkalukko yrittää olla 100% lukossa ja tämän takia perä alkaa napsuun ja paukkuun. Ja kaikkihan osaa kuvitella lopputuloksen... :D
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”