W201 raidetanko

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
niitty
Viestit: 19
Liittynyt: 29.12.2010 21:24

W201 raidetanko

Viesti Kirjoittaja niitty »

Olen vaihtamassa raidetankoa otsikon autoon. Keula on pukeilla, eturenkaat ilmassa ja jousitus siis ala-asennossa. Kävi ilmi, että uuden osan (Mapco, Motonetistä) nivelten liikeradat ovat pienemmät kuin orkkisosan. Eli uuden tangon niveliä ei saa käännettyä niin paljoa, että tanko menisi paikalleen nyt kun pyörä on ilmassa. Jos tunkkaan pyörää ylemmäs, saan tangon varmaan paikalleen. Uskaltaako niin tehdä - tangostahan tulee samalla ulosjouston rajoitin?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

:shock: :shock: ja viä kerran :shock: ... en kyl välttämättä laittaisi tuommosta itelleni :?

minä tässä nyt mietin että mikä siellä mättää muualla tai että osan kuuluuisikin olla tuommoinen jostain syystä kun se vaan on uusi.. mutta en keksi selitystä.. vahvistakaas ny joku vielä ettei tuommosta saa olla autossa(saati edes myynnissä)?? :? mä en oo jostainsyystä tänään niin varma siitä :roll: kestäähän se olla siellä ja ajella normaalisti muttakun sn pitäs kestää ajella hyppyreistäkin jne :shock: kuinkahan se rajottaa myös "pohjaanlyöntiä"? :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kauppaan takasi saatekirjelmän kera ettei kellee satu mittää, mikäli auton ulosjouston rajotus alkujaan kunnossa ja osat asennettu niinku pitää. Ei saa ykskää pallo kinnata kyllä missään jouston asennossa. Sitten suunta kauppaan josta löytyy Febi/Bilstein tai Lemförder tms. OEM-laatuinen osa. Ne on muutenki nuo Mapcot ja Topraanit rahamiesten pelejä, eli jos on varaa laittaa alusta uusiks joka öljynvaihossa. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
niitty
Viestit: 19
Liittynyt: 29.12.2010 21:24

Viesti Kirjoittaja niitty »

Kiitoksia vastauksista.

Hommasin sitten Febin osan. Siinä ei ollut liikeratamurheita. Tosin olivat jättäneet niveltapeista kuusiokoloavaimen paikat pois, joten mutterin kiristäminen vaati ylimääräistä virittelyä.

Harmi vain, että välys jäi. Vanhan raidetangon sisänivelen rasvat olivat melkein kaikki lähteneet, joten vaihto ei ollut turha, mutta ei siis korjannut vikaa. Eli oikeassa pyörässä vaakasuuntaan heilutellessa tuntuu selvä välys. Vasemmalla puolella vastaavaa ei ole. Mitähän seuraavaksi katselisi?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Apusimpukkaa :D
niitty
Viestit: 19
Liittynyt: 29.12.2010 21:24

Viesti Kirjoittaja niitty »

Ok, niin arvelinkin.
Auton alla ryömiminen ei kuulu mielipuuhiin, mutta kaipa sinne on mentävä ja kaivettava se pohjamuovi pois, että pääsee tekemään tuttavuutta apusimpukan kanssa.
niitty
Viestit: 19
Liittynyt: 29.12.2010 21:24

Viesti Kirjoittaja niitty »

Nyt on apusimpukan korjaussarja paikoillaan ja välys poissa. Kiitoksia vinkistä.

Tuo osoittautui sellaiseksi hommaksi, mihin ei kannata itse ryhtyä ellei käytössä ole nosturia/monttua ja pulttipyssyä. Kuvittelen, ettei asiaa tuntevan ammattilaisen nokka vaihdossa kauaa tuhise. Pukkien päällä tehtynä kirosanoja ja aikaa kuluu niin paljon enemmän, ettei tuntipalkoille pääse.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”