201 vs 124 etu alatukivarsien puslat

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

201 vs 124 etu alatukivarsien puslat

Viesti Kirjoittaja epk »

hohhoijaa, onkos joku edessä alatukivarren TAKIMMAISIA puslia vaihdellut onnistuneesti, 201:sen siis ?


on meinaan täysin utopiaa niitä vaihtaa onnistuneesti :evil: , nehän on halkaistu ja pultin holkki on niissä kumiseoksella kiinni, kiinni kun yrität laittaa niin ei onnistu, ellei tee jotain megasuper keskittäjää mikä ajais puslan kädestä pitäen tukivarteen sisälle. Kumma miksi tenavassa on typerä ja heikko tuo takimmainen pusla, 124:ssahan puslat ovat samanlaiset.

Katselin että 124 puslat menee suoraan noihin, joten sellaiset täytyy hakea siihen ! ihan vaan vinkkinä muille ;)
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep jep , 124:sen puslat nyt paikalla, sinnehän ne meni heittämällä ja on varmasti pitkä ikäisemmät mitä noin 201:sen rimpulat :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: 201 vs 124 etu alatukivarsien puslat

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuskin tuosta haittaa on. Osien hinta ei ainakaan maalta merelle vie. :D
epk kirjoitti:Kumma miksi tenavassa on typerä ja heikko tuo takimmainen pusla, 124:ssahan puslat ovat samanlaiset.
124:ssa on takapuslia kolmenlaisia. Yhdet taitavat olla samanlaiset kuin mainitsemasi "rimpulat". Toinen on semmoinen yhtenäinen pusla, joka istuu tukivarressa kuin tatti, koska sen ulkopinta on terästä. :ttu: Sitten on ne kaksiosaiset samannäkoiset kuin etupuslat. Nämä on ne uusimmat ja muita ei taida enää saadakaan. Nekään eivät ole identtiset etupuslien kanssa, vaan niissä on jotain pehmeys- tms.eroja. Käteen tuntuivat eri materiaalilta lisäksi niissä on erimäärä nappuloita. :nocando:

t.
Nimim. toissa kesänä rassasin oman (toivottavasti pian ex-) auton puslia.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Make H.
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2014 14:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: 201 vs 124 etu alatukivarsien puslat

Viesti Kirjoittaja Make H. »

Roisto kirjoitti:Tuskin tuosta haittaa on. Osien hinta ei ainakaan maalta merelle vie. :D
epk kirjoitti:Kumma miksi tenavassa on typerä ja heikko tuo takimmainen pusla, 124:ssahan puslat ovat samanlaiset.
124:ssa on takapuslia kolmenlaisia. Yhdet taitavat olla samanlaiset kuin mainitsemasi "rimpulat". Toinen on semmoinen yhtenäinen pusla, joka istuu tukivarressa kuin tatti, koska sen ulkopinta on terästä. :ttu: Sitten on ne kaksiosaiset samannäkoiset kuin etupuslat. Nämä on ne uusimmat ja muita ei taida enää saadakaan. Nekään eivät ole identtiset etupuslien kanssa, vaan niissä on jotain pehmeys- tms.eroja. Käteen tuntuivat eri materiaalilta lisäksi niissä on erimäärä nappuloita. :nocando:

t.
Nimim. toissa kesänä rassasin oman (toivottavasti pian ex-) auton puslia.
Nostellaas vähän vanhaa topiccia. Eli 190 vm. -85 ja etutukivarren puslien vaihto. Etummaisen puslan otin pois toholla polttamalla kun oli hapettunut pultti keskiholkkiin kiinni. Takimmaisesta puslasta lähti pultti ehjänä irti mutta aika kulahtanuhan tuokin on ku lienee orggis.

Varaosana tuli ostettua lemförderin korjaussarja, jossa siis "sport"-mallin nuo molemmat puslat 2-osaiset. En niissä päällepäin huomannu mitään muuta eroa kuin eri määrä niitä nystyröitä. Tais olla ulospäin tulevalla kehällä 90 asteen välein toisessa puslaparissa 4 nystyrää ja toisessa parissa 1 nystyrä 180 asteen välein ja 2 nystyrää 180 asteen välein, 90 asteen välein keskenään, jos tuosta nyt kukaan enää mitään selvää ottaa :D.

KYSYMYS: Miten nuo nyt kuuluu asentaa sitten, kummat on etummaiset ja kummat takimmaiset ja onko puslien asennolla jotain väliä?

Aiemmin harrastanut kaikkia muita saksalaisia takavetoja ja sattuman kautta eka 190 nyt uus tuttavuus nää mersut :D...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tästä kuvasta voinee ottaa osviittaa, kummat tulee kumpaankin päähän ja miten päin:
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Make H.
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2014 14:28
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Make H. »

Tattista, tuostahan se aika hyvin selviski.

Nuo puristunnee ilmeisesti ihan ruuvipenkissä kuivana paikoilleen :roll: ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Taitaa mennä paikoilleen ilman voidettakin. Kannattaa olla jotkut holkit joilla puslan voi painaa reunasta paikoilleen. Sitten sitä keskihelaa litistäessä, voipi ruuvipenkissä puristaa puolikkaat yhteen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Make H.
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2014 14:28
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Make H. »

Roisto kirjoitti:Taitaa mennä paikoilleen ilman voidettakin. Kannattaa olla jotkut holkit joilla puslan voi painaa reunasta paikoilleen. Sitten sitä keskihelaa litistäessä, voipi ruuvipenkissä puristaa puolikkaat yhteen.

t.
Risto
Juu saippuvettäkin käytettäessä lienee riski että hela jää pyöriin tuosta välistä sitten mistä sen ei käsittääkseni tarvi/saa pyöriä :roll: ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Make H. kirjoitti:Juu saippuvettäkin käytettäessä lienee riski että hela jää pyöriin tuosta välistä sitten mistä sen ei käsittääkseni tarvi/saa pyöriä :roll: ?
Saippuahan kyllä aikalailla kuivuu / liukenee pois, joten ei liene ongelmallisin liukastusaine. Tuossahan kuitenkin on reunassa se teräsrengas, josta se tiukimmin tarttuu tukivarteen kiinni.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”