korokumet
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42
korokumet
perää pitäs saaha ylös mersusta ja ajattelin kokeilla kumilla ensteks. minkä verran mikäki kumi nostaa/laskee perää? ja mikkä kumit mahtas olla 16 venasessa vakiona?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei taida olla "vakiota", jouset on tehtaalla ponnistettu ja lajiteltu, jousivoiman ja varusteiden mukaan on valittu kumit. Mm. nimimerkissäsikin löytyvä kattoluukku on voinut vaikuttaa kumien korkeuteen. Kattoluukullisissa perusmalleissa saatto olla jäykemmät vakaajankumetkin, 16v 190:ssä lie muutenkin. Onkos niissä muuten kattoluukku optiona vaiko vakiovaruste?
Onkos autossasi tasonsäätö ja toimiiko se? Onko siinä säätövaraa? Mikäli varuste on ollut ja riisuttu pois, eikä jousia ole vaihdettu normaalisiin, niin varmasti roikkuu kontti.
Onkos autossasi tasonsäätö ja toimiiko se? Onko siinä säätövaraa? Mikäli varuste on ollut ja riisuttu pois, eikä jousia ole vaihdettu normaalisiin, niin varmasti roikkuu kontti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42
jees no kokeilen nyt kuiten kumia ensin onko niistä mitään apua jos ei niin jouet kai se täytyy ostaa. ja tuosta tasonsäädöstä niin voiteleeko pumppua säädön oma hydrauliöljy vai moottorin öljy? hydraulisäiliö näyttäs aika kuivalta. pelottaa että hajottaako se nyt tuon pumpun jos sitä joskus laittelis sen tasonsäädön takas.
Mulla on läjä takajousen kumeja, tarviitko erikokoisia? Näyttää olevan 2 ja 3 nystyisiä. 2 nystyisiä (13mm) uusia kl:n kumeja ja moponetin 3 nystyiset uuvet. on myös näemmä mersun orkkikset mutta käytetyt 3 nystyiset.
Jos nuista ois jousijumppaan apua. Uudet 2e/kpl ja käytetyt ilmasia.
Makuasia varmaan mutta itse laittaisin tasonsäädön kuntoon jos auto muutoin hyväkuntoinen.
Perähän nousee enemmän kuin mitä kumien korkeusero on.
Jos siellä on ykkösen kumet (8mm) niin perä nousee kolmosen tai nelosen kumeilla jo ihan mukavasti.
Jos nuista ois jousijumppaan apua. Uudet 2e/kpl ja käytetyt ilmasia.
Makuasia varmaan mutta itse laittaisin tasonsäädön kuntoon jos auto muutoin hyväkuntoinen.
Perähän nousee enemmän kuin mitä kumien korkeusero on.
Jos siellä on ykkösen kumet (8mm) niin perä nousee kolmosen tai nelosen kumeilla jo ihan mukavasti.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42
Hydrauliöljy voitelee pumppua, joten öljyä säiliöön ennenkun pumppu sanoo työsopimuksensa irti.kattoluukku kirjoitti:ja tuosta tasonsäädöstä niin voiteleeko pumppua säädön oma hydrauliöljy vai moottorin öljy? hydraulisäiliö näyttäs aika kuivalta. pelottaa että hajottaako se nyt tuon pumpun jos sitä joskus laittelis sen tasonsäädön takas.
Kannattaa laittaa letkut siten että öljy kiertää kokoajan säiliön ja pumpun välillä, kun ei siellä ole enää niitä tasonsäätöiskareita jotka sitä öljyä tarvitisisi.
Mikäli tästä ei saa mitään selvää, niin voin laitella kuvia huomenna toteutuksesta.

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42
ei riitä että tuluppaa letkujen päät jotka menee iskareille? näin tein kesällä. siellä oli kyllä perhana puoli pönttöä öljyä ennenku iskarit otettiin pois käytöstä en hoksinu valahtiko se noin kuiville heti oton jälkeen vai onko sitten vuotanu jostain pikkuhiliaa. jos viittit kuvia niin tack so mycket!
En lähtisi tulppaan niitä. Itsellä tällä hetkellä juurikin niin kun aikaisemmassa viestissäni selitin, auto on tosin -84 S123 300TD (vaparifarkku) mutta sama periaate molemmissa.kattoluukku kirjoitti:ei riitä että tuluppaa letkujen päät jotka menee iskareille? näin tein kesällä. siellä oli kyllä perhana puoli pönttöä öljyä ennenku iskarit otettiin pois käytöstä en hoksinu valahtiko se noin kuiville heti oton jälkeen vai onko sitten vuotanu jostain pikkuhiliaa. jos viittit kuvia niin tack so mycket!

Otan huomenna kuvia.

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hyvä pointti!Easy Rider kirjoitti:Onko ASD vai kitkaperä? Jos ASD, niin ei voi ottaa pumppua huilille kokonaan. Tai voi kai sen, mutta sitten ei lukko pure.


EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42
Kuvia toteutuksesta:eseestie kirjoitti:Hydrauliöljy voitelee pumppua, joten öljyä säiliöön ennenkun pumppu sanoo työsopimuksensa irti.
Kannattaa laittaa letkut siten että öljy kiertää kokoajan säiliön ja pumpun välillä, kun ei siellä ole enää niitä tasonsäätöiskareita jotka sitä öljyä tarvitisisi.
Mikäli tästä ei saa mitään selvää, niin voin laitella kuvia huomenna toteutuksesta.
Pumppu + imuletku

Imuletku + säiliö

Painepuolen letku + iskareiden paluupuolen putken pää


Eli tuo säiliön päällä oleva korkki on tällä hetkellä yhdistettynä iskareille menevään painepuolen letkuun, kun sen pitäisi olla yhdistettynä iskareilta tulevaan putkeen.
Iskareille menevää painepuolen putkea ei näy kuvissa, koska se on auton alla (vielä tällä hetkellä).
Tällä toteutuksella öljy kiertää kokoajan pumpun kautta takaisin säiliöön, eikä mene iskareille.

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 29.11.2010 20:42