190E Sportlinen muutos vakioksi/A.T.T.=Anti Teini Tuning xD

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
sammy88
Viestit: 13
Liittynyt: 18.9.2013 10:42

190E Sportlinen muutos vakioksi/A.T.T.=Anti Teini Tuning xD

Viesti Kirjoittaja sammy88 »

"Sportti alusta"/madallettu alusta saattaa ehkä näyttää hyvältä, mutta itse en henkilökohtaisesti pidä niinkin hankalasta ajokokemuksesta. Joka töyssyn tuntee takaraivossaan, hidasteet pelottaa :D ja se autoon änkeytyminen reilu 100kg ukolta on kaikkea muuta kuin kaunista xD Siitä idea alkaa remppaamaan parempaa alustaa.

Satuinpa kivasti saamaan kaverilta hyvässä kuosissa olevat vakkari- iskarit. Vahvistetut vakio jouset ostin Autoala- nimisestä varaosaliikkeestä hintaan 158€ (Fixus- jälleen myyjä). Jousipuristimet lainasin paikallisesta nyrkkipajasta hyvä veljmieshintaan. Sporttijousiin, ei edes etujousiin, tarvii puristimia sikäli tietää mitä tekee. Uudet etujouskarit oli sen verta pidempiä, että päätin olla leikkimättä hengellä ja suosiolla lainata puristimet. Takaset laskeutuu ja puristuu paikoilleen ilman puristimia hyvin ja turvallisesti.

Tässä kuva mistä lähdettiin:


Kuva

Mitat lattiasta lokakaareen:
-Edessä 23mm kumit, korkeus: 61,5cm
-Takana 18mm kumit, korkeus: 63,0cm

Edellisiä jousia oli jäljistä perustellen joku katkonu joskus (en tiedä mikä järki). Aikoinaan asensin paksuimmat kumit helpottamaan mataluuden ongelmia= renkaat hankas kaariin ja öljypohja raapi kivetyksiä. ON MAHDOLLISTA ETTÄ JOUSET JA ISKARINI OLIVAT LOPUSSA. Urakkaa oli, mutta puristimien ansiosta homma sujui näppärästi ja kun oli työpaikan nosturit + työkalut käytössä. En lähtis tekemään välttämättä ilman kunnon työkaluja (miun näkemys, mut kukin tyylillään ;) ).

Yritän saada rempan jälkeisen kuvan piakoin.

Mitat rempan jälkeen:
-Edessä 13mm kumit, korkeus: 69,6cm
-Takana 8mm kumit, korkeus: 70,8cm

Testiajon jälkeen huomattava ero ajomukavuuteen. Nyt pyörien suuntauksiin ajanvaraus ja sit auto kulkee suoraan :) Remontin yhteydessä ensiapua sikamassalla muutamiin reikiin kaarissa. Keväällä ois tarkoitus käydä autosta suurimmat ruosteet läpi, massata pohja ja antaa tuoretta maalia pintaan.
sammy88
Viestit: 13
Liittynyt: 18.9.2013 10:42

kuva

Viesti Kirjoittaja sammy88 »

https://www.dropbox.com/s/ek7d5m5vxpmi0 ... 184101.jpg

Siinä rempan jälkeinen kuva. Ei antanut ladata tähän viestiin kuvaa, en tiedä. Tuli samalla korjattua pyyhkijä ku edellinen sano itsensä irti just ennen reissua. Alumiininen runko oli säpäleinä. Mikähän sen oli rikkonu? :S onneks oli varastossa yksi ylimääräinen runko moottoreineen päivineen. Aaton alla avasin joka kohan, poistin vanhat rasvat, jotka oli ruskeaa siirappimaista paskaa, uudet synteettiset rasvat sisään ja hyvä tuli :) Jos pyyhkijä mekanismin kanssa on ongelmia niin suosittelen kaikille tekemään sen rasvauksen. Tuossa kuva hajonneesta rungosta:

https://www.dropbox.com/s/msce6ylzmal2x ... 202008.jpg
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minä tehin kanssa vaimon satalankkuun antimadalluksen, uutta vakiojousta ja korkeinta kumia alle. Lisäksi laitoin vielä pohjapanssarin, niin nytten ei enää jännitä Rouvan varsin huoleton suhtautuminen hidastetöyssyihin :D
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
sammy88
Viestit: 13
Liittynyt: 18.9.2013 10:42

oikein

Viesti Kirjoittaja sammy88 »

Kyllä meidänki emäntä tykkee nyt ajaa :D Eka oli vähä projektia vastaan, mutta otin riskin ja en joutunut nukkumaan sohvalla ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”