narinanivel

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
boorizz
Viestit: 122
Liittynyt: 02.2.2014 13:25

narinanivel

Viesti Kirjoittaja boorizz »

Mi on narinanivelen oikea nimi? Motonetissä ei ollu myyjät sellast ikin kuullukkaa :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Taka-alatukivarren ulompi nivel / hela. Jos katsot Motonetin autosi varaosalistaa, niin sieltä se löytyy sanalla "narinahela". Ilmeisesti eivät osanneet etsiä omilta sivuiltaan. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
boorizz
Viestit: 122
Liittynyt: 02.2.2014 13:25

Viesti Kirjoittaja boorizz »

Kävin nyt ostaa tuon narina helan ja säätötangon helan ku on rengad vinossa ja ottaa päähän, mut nyt aloib miettii mikä niistä tangoista on säätötanko ja missä narinahela on ? :D
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Säätötanko on alempi vinossa oleva tanko navasta koriin, toisessa päässä nivel ja toisessa pultti. narinanivel on alatukivarren ulommassa päässä eli siellä mikä on navassa kiinni, pääsee käsiksi kun aukaisee pultin ja vääntää tukivarren irti navasta.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuosta vähän kuvallista osviittaa:

viewtopic.php?p=287340
Kein siknatuur
boorizz
Viestit: 122
Liittynyt: 02.2.2014 13:25

Viesti Kirjoittaja boorizz »

Paljonkos maksaisi tuon narinahelan vaihto liikeessä? yritin kaverin pikkunosturilla vaihtaa mutta kiinnostus loppu kun pitäs kaikki jousut, iskarit sun muut irrottaa.. ei itellä taito riitä
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ei kait siihen iskareita ja jousia tarvi irrottaa? Mikäli näkymä on yhtään samanlainen kuin lankussa (124-kori), pitää pudottaa vain alatukivarsi pois renkaan puoleiselta sivulta, perämurikan puoleiseen kiinnitykseen ei tarvitse kajota. Siinähän se nivel sitten loistaakin. Sitten vain valmistaa ulosvetäjän pitkästä pultista, parista sopivasta hylsystä ja läjästä muttereita & prikkoja. Tein tästä mekkaan joskus kuvallisen tarinankin, mutta se hävisi foorumin Big Bängin yhteydessä.

Pariin kertaan on tullut vaihdettua maajalasta ja voin sanoa, että joskus ovat aika lujassa. Menee enemmän harrastelun puolelle eikä siinä palkoille pääse jos ei ole mutterikonetta.

Korjaamossa aikaa menee varmaan puoli tuntia puoli jos sitäkään. Jos ei hikoilu kiinnosta, niin suosittelen lämpimästi korjaamoa. Itsekin vien nykyään sinne, jos pitää narinat hiljentää. Sen verran hikistä hommaa tuo on.
Kein siknatuur
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Oulussa meni n. 50min liikkeessä kun vaihtoivat kummallekin puolelle narinat, hintaa tuli 100e.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”