käsijarrusta....????help.

Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

käsijarrusta....????help.

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

se oisi sitten leima setää käyty moikkaamassa.
kaikki muut oli ok ja loistavasti. ja katsastus tohtori vielä kehui
tenavan maasta taivaaseen. :D :D :lol:
se ääni/kolahdus mitä ihmettelin/etsiskelin niin eivät löytäneet sille järjellistä syytä. jopa kaksi katsastus miestä yritti etsiä vikaa. mutta ei mitään löytynyt. siinä sitten kehuivat kilpaa tenavaa. :D :D

mutta kuskin puoleinen käsijarru ei tie mitään.
vaikka kuinka säädelty... :( alta että renkaasta. se ei ala pitämään.
repsikan puoli oli erit. hyvä.
mutta miksi ihmeessä tuo kuskin puoleinen ei toimi.?
olisko se säätörulla sitten paskana? se kyllä pyörii ja kiristää käsijarrua...
mutta tämä toinen kenkä ei tie silti mitään.
molemmin puolin kun on vaihettu kengät/vaijerit...


se katsastus aseman kone kertoi täysin 0:llaa kuskin puolen käsijarrulle.
eli ei tie yhtään mitään.
vaijerit on ok, ja linkku pelaa niinku pitää.

eli tähän ainoaan ja yhteen ja pieneen käsijarrun kenkään siis kaatui koko homma. eli sen takia vaan hylätty. :cry: :cry:
että yhden puolen käsijarru kengän takia on vielä käytävä näyttämässä. :?
kumpa vaan keksisi mikä sitä riivaa, kun ei löydy pitoo yhtään. murrrrr... :evil:
JukkaK
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2006 21:14
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

käsijarruista

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Tää ei auta yhtään sun käsijarruongelmaa mutta jos kuitenkin lohduttais ettei ne katsaastus miehet kaikkea osaa ainakaan kauhavalla.

Oli nimittän rättisitikan katsastuksen aika ja minä päätin tehdä sen kauhavalla kun lapualla ei silloin ollut katsastuskonttoria ja seinäjoen hemmot ei rättäreistä tiedä mitään (näin luulin). Ajoin vuorollani sisään ja hyppäsin ulos ja katsastusmies sisään. Hetken aikaa se oli sisällä ja avas oven "mistä tää käynnistyy?". Mä näytin punaista startnappia kojelaudasta. No se sai käyntiin kulkimen ja laittoi ykkösen sisään ja nosti kytkintä, auto lähti peruuttamaan. Sitten näin kauheaa sompaamista sateenvarjo vaihdekepin ympärillä kunnes inssi löysi oikean vaihteen. Nooh hän ajoi dynamometriin ja kokeili etujarruja ja sitten taka jarrujen vuoro. Tämän jälkeen kuulin kun inssi veti käsijarrua. Minä olin aivan hiljaa kun tiesin että käsijarru ottaa eturenkaisiin. Ei kehdannu inssikään sanoa mitään eikä peruuttanut eturenkaita uudetaan dynamometriin vaan ajoi sen perinteisen lenkin. Tiesin siinä vaiheessa että läpi taitaa mennä koska tohdin väittää ettei inssi kehtaa enään ton jälkeen sitä hyljätä. Tais olla eka kerta kun rättäriä pääs ajamaan se inssi.

Tätä on naurettu usein ja pitkään.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Liikkuukko se keskellä oleva vaijerien yhdyskappale kuten pitääkin ?

Onko kuskinpuolella se käsijarrun levitin oikein päin ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lady kirjoitti:vaikka kuinka säädelty... alta että renkaasta. se ei ala pitämään...
säätörulla ... kyllä pyörii ja kiristää käsijarrua...
molemmin puolin kun on vaihettu kengät/vaijerit...vaijerit on ok, ja linkku pelaa niinku pitää...
Jos viitsit purkaa, tarkista näin:

Kengät, linkut, rullat, kaikki jouset ovat paikoillaan molemmin puolin.
Siis kaikki osat paitsi rummut.
Jarrua ei ole painettu päälle.

Onko molemmista linkuista keskiosa näkyvissä ulkopuolella, niin paljon kuin se voi tulla näkyviin ?
Luultavasti ei, eli vaijeri on liian kireällä.

Säädä näin - voit tehdä tämän myös purkamatta jarruja, tottakai, mutta linkkujen ja vaijerien pitää oikeasti olla toimivat / palauttaa :

1) Löysää auton alta vaijeria ja kunnolla, pyöritä säätöruuvia niin paljon kuin voit että se pysyy vielä paikoillaan.

2) Varmista että seisontajarrupoljin on yläasennossa.

3) Säädä pultinrei`istä kengät lähelle; pyöritä rullaa kunnes pyörä on jumissa, sitte löysää vain senverran että pyörii vastustelematta.

4) Sama toiselle renkaalle

5) Tarkista vielä ettei kumpikaan jarru laahaa

6) Säädä auton alta vaijerin pituutta niin että polkimen liikematka on sopiva.

7) Kas kummaa, jarrut pitävät :D

Oikea järjestys säädössä on ensiarvoisen tärkeää :idea:
JuhaE
Viestit: 333
Liittynyt: 05.11.2005 10:50

Viesti Kirjoittaja JuhaE »

dealer kirjoitti:
.

2) Varmista että seisontajarrupoljin on yläasennossa.
tarkoitat varmaan että käsijarrukahva( seisontajarrukahva ) on alhaalla :lol:
V8
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

tarkoitat varmaan että käsijarrukahva( seisontajrrukahva ) on alhaalla
Joo :pappa: just sitä. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 jarrut”