w201 tee-se-itse "matkamallin" tankki
w201 tee-se-itse "matkamallin" tankki
Tuommosen väsäsin ,kun alkoi kyllästyttää joka kolmas päivä tankata autoa.
Tarvittiin yksi kappale alkuperäisiä w201 peltinen tankki,omassa on muovia,ja elimen luovuttajaksi e30 bemarin tankki.Semmonen oli valmiina kuleksimassa.
Seuraavaksi vähän rälläkkä hommia
Sitten vaan sopiva kolo mersun tankkiin,ei kannata tehdä turhan suurta,loiskuu vähemmän tankissa.
Mikillä hitsasin "repun" selkään.Laitoin vielä sauma kohtiin runsaasti sikaa,ei ole vuotanut.Siellä lepää.
Ja vielä vanerista sopiva levy,siihen huopa kiinni.Tavaratila pieneni hieman,mutta eipä tällä tule kuskattua työhaalareita/hanskoja kummempaa.
Tarvittiin yksi kappale alkuperäisiä w201 peltinen tankki,omassa on muovia,ja elimen luovuttajaksi e30 bemarin tankki.Semmonen oli valmiina kuleksimassa.
Seuraavaksi vähän rälläkkä hommia
Sitten vaan sopiva kolo mersun tankkiin,ei kannata tehdä turhan suurta,loiskuu vähemmän tankissa.
Mikillä hitsasin "repun" selkään.Laitoin vielä sauma kohtiin runsaasti sikaa,ei ole vuotanut.Siellä lepää.
Ja vielä vanerista sopiva levy,siihen huopa kiinni.Tavaratila pieneni hieman,mutta eipä tällä tule kuskattua työhaalareita/hanskoja kummempaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Itseasiassa juuri nyt on venäjällä käyminen halvempaa kuin koskaan .kondivo kirjoitti: Kun venäläiset korottavat vuosiviisumin hintaa ja nostavat muita maksujaan rajalla,
Vuoden viisumi 85 €,ja ei muita pakollisia kuluja.
Tulikin mieleen vuosi 1996,oli kovaa vääntöä tullin kanssa,kun hiluxissa vähän isompi tankki,tais olla 105 litraa.
Ei mennyt jakeluun,kun sanoin,että eikö ole parempi,kun tarviaa käydä harvemmin ruuhkauttamassa rajaliikennettä (siihen aikaan suomalaisia kävi paljon enemmän tankkausmatkoilla kuin nykyään).
No otin sitten asiaksi käydä aina kuin töiltä ehti,ja kävin 22 kertaa kuukauden aikana.Ja aina pari lootaa olutta,litra väkeviä,viinit ja pakolliset savukkeet.Oli muuten häkkivarasto täynnä olutta,ja kirjahylly notkui votkapullojen alla.Mutta tälleen se tullilaitos varmaan halusi asian menevän .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mitä se tulli muuten sanoo suurennetusta tankista? Kotkan pojilla oli joskus mielessä pensavene kuution tankilla. Pakettiautoon ei sellaista mahda saada laittaa, mutta missä menee raja paljonko saa suurentaa vai saako laisinkaan, jos reissaa rajan yli. Sellaistakin olen kuullut, että olisi kokeiltu laittaa dieselpakuun pensavepastolle monen sadan litran tankki, ettei sen kokoa olisi rajoitettu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ei kai tullilla ole mitään yhtenevää linjaa tuossa asiassa.Olen kyllä kuullut juttuja vaneista,joissa vebastolle isommanpuoleinen tankki.
Tiiä sitten,kerran kävin Lappeenrannan tullissa kysymässä asiasta,niin esittivät vastakysymyksen:"Miksi pitää autoon laittaa vebasto."
Eli en tullut silläkertaa yhtään viisaammaksi.
Kaverilla oli hiluxissa kaksi vakiotankkia,ja kun pystyi todistamaan,että jossain austraalian vientimallissa ollut vakiona tuplatankit,niin ei ongelmaa.
Joillakin on tullut verot maksettavaksi toisen tankin sisällöstä.
Joskus 90-luvulla oli bensamersussa vähän turhan suuri tankki,tuli reilusti vararengaskotelon päälle.Silloin ex-eukolle sanoivat tullissa,että tämän tankin kanssa ei tarviais tulla enää tänne.Kerran ne jopa irroittivat sen,kun eivät uskoneet,että laajennus on tehty polttoainetta varten.Joutui myymään sen pohjoiskarjalaan.Hyötykäyttöön meni.
Mutta muulloin ei ongelmaa omavalmisteista ollut,ja aikoinaan tuli käytyä venäjällä paljonkin.Ennää ei jaksa .
Tiiä sitten,kerran kävin Lappeenrannan tullissa kysymässä asiasta,niin esittivät vastakysymyksen:"Miksi pitää autoon laittaa vebasto."
Eli en tullut silläkertaa yhtään viisaammaksi.
Kaverilla oli hiluxissa kaksi vakiotankkia,ja kun pystyi todistamaan,että jossain austraalian vientimallissa ollut vakiona tuplatankit,niin ei ongelmaa.
Joillakin on tullut verot maksettavaksi toisen tankin sisällöstä.
Joskus 90-luvulla oli bensamersussa vähän turhan suuri tankki,tuli reilusti vararengaskotelon päälle.Silloin ex-eukolle sanoivat tullissa,että tämän tankin kanssa ei tarviais tulla enää tänne.Kerran ne jopa irroittivat sen,kun eivät uskoneet,että laajennus on tehty polttoainetta varten.Joutui myymään sen pohjoiskarjalaan.Hyötykäyttöön meni.
Mutta muulloin ei ongelmaa omavalmisteista ollut,ja aikoinaan tuli käytyä venäjällä paljonkin.Ennää ei jaksa .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
ei saa tilattua kahta tuon kokoista tankkia. Ei mahdu enää alle,suurin koko on kyllä tuo 165l mutta ei sinne alle mahdu kuin yks semmoinen(omassa subessa juurikin tuo 165l,ja on melkein perämurkulassa kiinni) mutta joissakin fordin malleissa on sitten tuommoinen tuplatankki systeemi alkuperäisenäkin(muistaakseni 2x125l)kondivo kirjoitti:Noista isoista polttoainetankeista.
Minulla häilyy muistin syövereissä muistikuva, että Suburbanin sai tilattua tehtaalta 2*165 ltr polttoainetankeilla. Muistinko oikein?
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55