190E Pyyhkijän mekanismi

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Drifter
Viestit: 6
Liittynyt: 25.2.2008 14:07

190E Pyyhkijän mekanismi

Viesti Kirjoittaja Drifter »

Tervehdys, tuli viime vuoden lopulla hommattua tuollanen tähtönen ja silloin jo ilmeni takkuilua tihku nopeudella jos tuulilasi oli liian kuiva. Ongelma on pahentunut entisestään ja nyt toimii enää suurin nopeus käytettäessä tuulilasin pyyhkijää.

Tein hieman alkututkimuksia ja olettaisin että vika on yksinkertaisesti siinä ettei sulkaa liikuttavaa mekanismia ole rasvattu. Kokeilin iroittaa sulan päässä olevaa muoviläpyskää tuloksena yksi puukon kärki poikki ja vääntynyt meisseli. Nyt kysynkin että miten tämän muoviläpyskän saa pois jotta pääsee pumppuu käsiksi. Läpyskän alla tuntuu mielestäni 4 kpl ruuveja ja koko systeemi on mitä ilmeisemmin BOSCH:in.

Ohessa on kuva vielä varmistukseksi että olenko käsittänyt oikein mistä pumppu löytyypi:

Kuva
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Onko sulan varressa "huoltoluukkua"? Jos on, niin se auki ja aseöljyä, lukkosulaa tms. paljastuvaan pumppuvarteen. Jos ei, niin nosta sulkaa niin pystyyn kuin saat ja suihkauta öljyä varren sisään. Laita jotain suojaa tuulilasiin ennen rasvaustoimenpiteitä.

Muut huolto-ohjeet täältä.

Niin, tervetuloa Meselle :!:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Drifter
Viestit: 6
Liittynyt: 25.2.2008 14:07

Viesti Kirjoittaja Drifter »

Emmä kyllä siitä mitään huoltoluukkua löytäny, joten rasvasin sitä vartta niin että tuntuu mutta silti tihkua ja toista nopeutta ei edelleenkään löydy.

Seuraava veikkaus osuu sulakkeisiin, koska muutaman kerran on käyny niin että sulka on jumittanut keskelle lasia ja kun on ollut niin paha paikka niin ei ole heti päässyt sitä liikuttelemaan niin on alkanut sisällä haista palanut.

Sulake on kerran jo vaihdettu, mutta itse en ollut silloin paikalla. Yhden palaneen sulakkeen löysin, mutta ei mun kaviot mahtunu sinne sulakerasian alle. Se on kans yks perkele ottaa se kansi pois. Jos tämä sulakkeen räpläys ei auta niin sitten siirryn monitoimiviikseen.
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Käsittääkseni uudemmissa on huoltoluukku, vanhemmissa se läpyslä pitää longistaa alareunoista sivulle ja ylös. Sieltä se pumppu paljastuukin. Oli muuten ihka samat jumimisoireet. Kun suojalämiskää panee paikalleen, pitää olla tarkkana että muovikynnet todella lukkiutuvat, muuten se lentäåä jossain vaiheessa huitsin Nevadaa. On muuten yllättävän halpa orginaaliosanakin, jotain 6 eggee.
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Mullakin tuli palanutta käryä sisälle ja pyyhkijät jumi keskelle lasia pystyyn, syy oli valoihin kiinni jäätyneet umpion pyyhkijät koputtelin jään pois niin jopa alkoi pelata.
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

pyyhkijän mekanismi

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Selvennys: se voideltava pumpun varsi ei ole siellä pyöreässä läpyskässä, siellä on sen käyttömekanismi. Voideltava kohde on sitä seuraavan suorakaiteen muotoisen muovin alla. Irtoaa alareunoja sivullepäin longistamalla. Ei ole kallis osa jos sattuu särkymään, ei edes originaalina. :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”