Kaarikarieksen karkoitusta

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Kaarikarieksen karkoitusta

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Viime viikonloppuna tuli tehtyä pitkästä aikaa remongia myös emännän ajokkiin. Aloitin ruostesavotan pahimmasta pesiytymästä oikeassa takakaaressa. Kaari oli joskus muinoin jo kertaalleen vaihdeltu, eikä vielä pari vuotta sitten ollut mitään hälyyttävää näkyvissä. Kaari käytännössä biohajosi viimeisen vuoden aikana. Kuvat jatkakoot tarinaa:

Kuva
Alkutilanne ja Ruoskalta ostetut vanteet.

Kuva
"Kurahyllyn" muotoilua millisestä.

Kuva
Korjauspalat räkästynä sinnepäin. Alareuna koriliimalla ja muutamalla hitsillä.

Kuva
Tinat niskaan, etureuna vielä ilman.

Kuva
Liiat pois lamellilla.

Kuva
Laastia päälle.

Kuva
Pohjaväri

Kuva
Ja Motipin sinnepäinsävy-deodorantti ja valuva lakka pintaan sekä hieman ruiskumassaa kaaren alle ja kotelosuojat onkaloihin.

Maalihommat pitää varmaan tehdä uudelleen päiväsaikaan ja selvitäpäin. Pari koloakin jäi kittaamatta, yhtään olutta ei. :oops: :lol:

Kommentaatiota. Mitä teen ensi kerralla toisin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Se on kyllä viime talvena ollut tuo suola aikamoista jankkeroa, meikäläisen lintassa kun tyrkytin viime syksynä leimalle(ei kyllä pitäny leimata) niin ei löydetty mitään suurempaa ruosteongelmaa, nytten kun kattelee niin sehän on ihan reikäjuustoa koko auto, noin 30 000km sitä tuli nelostietä sahattua eestakasi sillä, taisiis emäntähän sillä enimmäkseen sahasi. Wanhempi autokin jäi jo marraskuussa ruostelevolle kun jarruputket haihtu ja palkeista tippu massat 5x5 paloina, piällepäin kuitenni ihan siisti. Onhan tuosta suolasta muutkin valittanut.

Niin asiaan, hianostihhan tuo näyttää taipuvan tuo kaarenvaihto. Miten sie törkkäsit tuon kurahyllyn kiinni tuohon pintapuolen peltiin ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Malm kirjoitti: Miten sie törkkäsit tuon kurahyllyn kiinni tuohon pintapuolen peltiin?
Koriliimalla/-kitillä vaimitäkumimönjääsenyton ja muutamalla tuluppahitsillä. Hommasin oikeen sellassen paineilmakäyttösen rei'ittimen/pokkaajan ja pellinnakertajan tuohon rojeksiin. Niillä oli hyvä muotoilla ja kantata tuo yläsauma limiin ja napsauttaa tuluppahitseille reiät.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

niin se vaan on että monet tekävät näitä pelti hommi, ja saavat loppu tuloksen näyttämään hyvältä. On hapot / epoksit, pohjamaalit, välimaali, pintamaali, jopa lakat, ja toiselle puolelle lyödään pensselillä paksu massaa, kyllä se sielä kestää kun ei edes näy. Vuoden kestää suht hienosti, ja sitten "helvetti repeää" :shock: .

No nyt näyttää taas hyvältä, ammattimiehenä teet toisenkin puolen hyväksi, niin taas kestää yhen mersun iän. :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä kuvasarja !

Itse en ole korikorjauksen taitaja, omien romujen kanssa värkätessä on kuitenkin tullut selväksi että korjatut kohdat pitää saada huolellisesti maalattua / suojattua molemmin puolin tai korjaus jää harmittavan lyhytikäiseksi.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niin jäi mainihtemata, että näkymättömille peltipinnoille vetelin pensselillä ruosteenestopohjamaalia ja paksua alustamassaa ennen ruiskumassaa. No siitäpähän tuo jää nähtäväksi miten tulee kestämään, edellinen korjaus oli tehty noin viisi vuotta sitten. Toisen puolen kaari on melko siisti, etusiivissä on sen sijaan sanomista, niitäkin on vaihdeltu joskus. Etulamppujen takana on myös pari pesiytymää. Tunkinreiät korjattiin pari vuotta sitten ja akkukotelon muurasin viime kesänä leimalle. Kaaresta tuli jo silloin mutinaa. Neljäsataatonnia pk-seudun suolasohjossa vaatii veronsa, vaan voisihan tuo pahempikin olla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”