Keskuslukituksen kauko-ohjaaminen

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Keskuslukituksen kauko-ohjaaminen

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Hei.

Miten olette asentaneet w201:een keskuslukon kauko-ohjauksen?
Ovet lukittuvat alipaineella, muta kai sitäkin toimintoa sähköisesti jostain ohjataan, mutta mistä??

T: kokematon tämän korimallin kanssa
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kurkkaappa tämän topikin loppupäähän:

HII-O-HOI!
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Tosiaankin, vaikka tuossakin W201 on alipaineella toimiva keskuslukitus, on siinä myös sähköä mukana, jolla ohjataan alipainepumppua. Kaikessa yksinkertaisuudessaa, kauko-ohjaimella ohjataan juurikin tuota alipainepumppua. Tuosta minun selostuksesta nyt saa jonkinmoisen kuvan, siitä miten homma tapahtuu, tosin nuissa kauko-ohjaimien keskusyksiköiden kytkennöissä ja asetuksissa on eroja. VDO:ssa, joka minulla oli edellisessä mersussa, piti asennuksen jälkeen ohjelmoida keskusyksikköön pitempi viive lukituksen ohjaukselle, koska sähköinen lukitus tarvitsee vain n. 0,5sek ohjauksen ja alipainetoiminen n. 3,5sek ohjauksen. Yleensä noiden ohjainyksiköiden mukana tulee kattavat kytkentä-ohjeet joiden avulla homma rulettaa :wink:

P.S. Kaveri joka on laitellut työkseen näitä ohjaimia, mainitsi joskus että vanhempiin mersuihin voi joutua lisäämään kuskinoveen ovimoottorin, tuon kaukosäädön lisäyksen takia :?
Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

eipä mennyt kuskin oveen kuin kolme johtoa, kaksi mustaa(arviolta jonkun tee-se-itse-ja-säästä-miehen asentamat kaiutinjohdot) ja yksi ohuempi harmaa joka oli kytketty defan varashälyttimeen.

Alipaine pumpussa sen sijaan on kolme ohjausjohtoa(sininen, keltainen ja vihreä). Sinisessä tuntuisi olevan jatkuvasti 12v, vihreässä ainoastaan 12v kun avaimella käännetty auki asentoon ja keltanen kai maa, kun ei koskaan sähköä...

Miten tuonne nyt sitten asennetaan ohjaus, kysyn mä vaan??

Ohjaimeni on sellainen stiletti malli g51-keyless entry. Viimeksi kun se oli asennettuna buickiin niin se antoi toisesta painikkeesta ohjausplussaa kun haluttiin ylös ja toisesta painikkeesta ohjaus plussaa kun haluttiin alas. (tietenkin vaihdettavissa maadoitusohjaukseen jos tälle on tarvetta)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
pystyvalo
Viestit: 211
Liittynyt: 09.8.2006 16:00
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Kiitos tuo auttaa jo jonkin matkaa eteenpäin. Tuo rampen ohjaimen kaavio on vastaava kuin mun laitteessa(vaikka merkki on eri).

Eli sininen johto poikki ja kaksi johtoa kytketään niihin päihin, ilmeisesti tuon pneumatical diagrammin mukaan??
RaneMaster
Viestit: 13
Liittynyt: 19.11.2012 10:13
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RaneMaster »

Laitetaan tähän jatkoa kun samasta aiheesta on kysymys.


Elikkä koitin asennella kaukokeskuslukitusta, mutta sormi meni suuhun. Virrat sain ohjainboksille ja se kyllä avaa ja sulkee kuten pitääkin, mutta mihin ja mitkä johdot asennellaan ovien avaus/sulku toimintoihin?

Itselläni on linkin mukaiset ohjeet, paitsi että red/black on trunk release ja pink on siren. http://img217.imageshack.us/img217/5362/keylesspg2.jpg
Täytyykö tuosta "central control lock assorted wires" johdoista jokainen kytkeä johonkin?

Ja nyt pitää vääntää aivan rautalangasta ja kädestä pitäen, sillä en löydä mitään järkeä näistä ohjeista jotka minulla edessäni on...
Netistä löytyi, että maaginen johto olisi sinisen värinen, mutta mitä siihen liitetään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”