MB 190 1.8 -93 Kipinä katosi
MB 190 1.8 -93 Kipinä katosi
Hellouz !
Poika osti syksyllä perheeseen otsikon mukaisen tenavan joka jätettiin sitten hankeen odottelemaan ajokortin saamista. No, kortti tuli ja poika kaivoi mersun hangesta ja pisti käyntiin. Kunhan kone oli saatu lämpimäksi, se alkoi röpöttämään kuin pahanen 2-tahti lynx. (ja haisi pahalle)
Tänään hain tarvikkeista uuden lambdan ja sytytyskaapelit.
Ennen niiden täydellistä vaihtoa, kokeilin vielä konetta käyntiin. Hyvin käynnistyi kylmänä mutta, kävi vain n. puoli minuuttia ja sammui. Muutaman startin ja sammumisen jälkeen, ei enää sitten luvannut mitään.
Pienen ihmettelyn (mitä -ttua) ...jälkeen selvisi että kipinä puuttuu täysin.
Kaapelit ja lambda nyt kuitenkin vaihdettiin koska olivat sopivasti saapusalla.
Mutta siis kipinään... Kipinää ei löydy edes puolalta tulevalta johdolta. YJ-rele kolvattu ja testattu mittaamalla=> toimii...
Käytimme puolan irti ja teimme pojan kanssa testikytkennän, jolla totesimme puolan olevan OK. (ehkä aavistuksen hengetön kipinä)
Elikkä siis...
Pyytäisimme nyt siis hieman apuja, jos asiaan vihkiytyneet voisitte kertoa omista kokemuksistanne kun on kipinät olleet hukassa.
1. Akun takana olevat purkit sininen ja musta .. mitä ne on ?
2. Entäpä missä sijaitsevat muut sytytykseen liittyvät purkit ja thinksit?
3. Ottaako sytytys tietonsa kampiakselin tunnistimelta?
4. Mistä tunnistin tässä koneessa löytyy?
5. Onko 190:ssä suunnilleenkaan samanlaiset sähköt kuin 124:ssa?
6. Muita hyviä ideoita?
Poika osti syksyllä perheeseen otsikon mukaisen tenavan joka jätettiin sitten hankeen odottelemaan ajokortin saamista. No, kortti tuli ja poika kaivoi mersun hangesta ja pisti käyntiin. Kunhan kone oli saatu lämpimäksi, se alkoi röpöttämään kuin pahanen 2-tahti lynx. (ja haisi pahalle)
Tänään hain tarvikkeista uuden lambdan ja sytytyskaapelit.
Ennen niiden täydellistä vaihtoa, kokeilin vielä konetta käyntiin. Hyvin käynnistyi kylmänä mutta, kävi vain n. puoli minuuttia ja sammui. Muutaman startin ja sammumisen jälkeen, ei enää sitten luvannut mitään.
Pienen ihmettelyn (mitä -ttua) ...jälkeen selvisi että kipinä puuttuu täysin.
Kaapelit ja lambda nyt kuitenkin vaihdettiin koska olivat sopivasti saapusalla.
Mutta siis kipinään... Kipinää ei löydy edes puolalta tulevalta johdolta. YJ-rele kolvattu ja testattu mittaamalla=> toimii...
Käytimme puolan irti ja teimme pojan kanssa testikytkennän, jolla totesimme puolan olevan OK. (ehkä aavistuksen hengetön kipinä)
Elikkä siis...
Pyytäisimme nyt siis hieman apuja, jos asiaan vihkiytyneet voisitte kertoa omista kokemuksistanne kun on kipinät olleet hukassa.
1. Akun takana olevat purkit sininen ja musta .. mitä ne on ?
2. Entäpä missä sijaitsevat muut sytytykseen liittyvät purkit ja thinksit?
3. Ottaako sytytys tietonsa kampiakselin tunnistimelta?
4. Mistä tunnistin tässä koneessa löytyy?
5. Onko 190:ssä suunnilleenkaan samanlaiset sähköt kuin 124:ssa?
6. Muita hyviä ideoita?
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Hellouz.
Heh he.. tottahan toki täältä arvoitukseen vastaus tulee.. Sinänsä hyvä arvaus jäsen Fentonilta...
..niitä aikoja kun itselläni väyrynen oli.. vastauksia ja arvauksia tipahteli foorumilta puolen tunnin välein...
Nooh..
Se oli tämä tässä:
Zytkäboksi
Sitä kun heilutti ja ravisti sekä sekoitti, niin sisältä kuului kolinaa, kilinää, helinää sekä rutinaa.... joten ilmiselvästikin jotain oli irti.
Ja niin .. kun se nyt kuitenkin oli jotenkin köykänen, niin suolestettiin se tämän näköiseksi: (pakko nähdä mitä se oli syönyt.. ja ...tietokonehan siellä oli)
Ei ollut palanut (ei haissut radiolle) eikä irto-osia löytynyt????
Nooh.. tässä vaiheessa oli ihan selvää että tuo looda ei enää toimisi, joten lähdimme pojan kanssa Romarin setien puheille (lauantaina). Josko heiltä löytisi "romarin uusia" vastaavia.
Kyllä löytyi.
Löytyi C-mallin 180:stä vm. -94 melkein sama purkki. 40 € ja kaupat oli tehty... antoi vielä kaupantekijäisiksi puolan ja notta että vaihtakaa varmuudeksi tuokin.
Siellä se kököttää ...
Kone hörähti käyntiin välittömästi.
ja kuten kuvasta huomaa niin kaikki tämä tehtiin taas Pohjola-hallissa... pimeää ja kylmää (kylläpä -tuttaa.....), mutta seinät ja katto ah, niin mahtavan kaukana
Heh he.. tottahan toki täältä arvoitukseen vastaus tulee.. Sinänsä hyvä arvaus jäsen Fentonilta...
..niitä aikoja kun itselläni väyrynen oli.. vastauksia ja arvauksia tipahteli foorumilta puolen tunnin välein...
Nooh..
Se oli tämä tässä:
Zytkäboksi
Sitä kun heilutti ja ravisti sekä sekoitti, niin sisältä kuului kolinaa, kilinää, helinää sekä rutinaa.... joten ilmiselvästikin jotain oli irti.
Ja niin .. kun se nyt kuitenkin oli jotenkin köykänen, niin suolestettiin se tämän näköiseksi: (pakko nähdä mitä se oli syönyt.. ja ...tietokonehan siellä oli)
Ei ollut palanut (ei haissut radiolle) eikä irto-osia löytynyt????
Nooh.. tässä vaiheessa oli ihan selvää että tuo looda ei enää toimisi, joten lähdimme pojan kanssa Romarin setien puheille (lauantaina). Josko heiltä löytisi "romarin uusia" vastaavia.
Kyllä löytyi.
Löytyi C-mallin 180:stä vm. -94 melkein sama purkki. 40 € ja kaupat oli tehty... antoi vielä kaupantekijäisiksi puolan ja notta että vaihtakaa varmuudeksi tuokin.
Siellä se kököttää ...
Kone hörähti käyntiin välittömästi.
ja kuten kuvasta huomaa niin kaikki tämä tehtiin taas Pohjola-hallissa... pimeää ja kylmää (kylläpä -tuttaa.....), mutta seinät ja katto ah, niin mahtavan kaukana
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...