Virtalukon pohjan vaihto
Virtalukon pohjan vaihto
Virtalukon pohjahan on tuo S2/1
Sehän on kiinni kait kolmella ruuvilla virtalukossa. Onnistuuko pohjan vaihto irroittamalla pelkästään kojelaudan alaverhous vai joutuuko purkamaan jotain enemmän? Minusta siellä näytti aika ahtaalta. En onnistunut näkemään, onko siellä ruuvit tai niitit?
Tuo S2/1x1 on kait se johtoliitin ja sen pitäisi lähteä ihan vetämällä irti vai onko siinä jotakin lukitusta?
Mahtaako mittariston irroituksella olla mitään helpotusta tuon virtalukonpohjan vaihdon kanssa (polttimoiden vaihto sujuisi sitten samalla)?
Sehän on kiinni kait kolmella ruuvilla virtalukossa. Onnistuuko pohjan vaihto irroittamalla pelkästään kojelaudan alaverhous vai joutuuko purkamaan jotain enemmän? Minusta siellä näytti aika ahtaalta. En onnistunut näkemään, onko siellä ruuvit tai niitit?
Tuo S2/1x1 on kait se johtoliitin ja sen pitäisi lähteä ihan vetämällä irti vai onko siinä jotakin lukitusta?
Mahtaako mittariston irroituksella olla mitään helpotusta tuon virtalukonpohjan vaihdon kanssa (polttimoiden vaihto sujuisi sitten samalla)?
Viimeksi muokannut pjj53, 28.4.2012 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos on alkuperäinen vanha virtalukko nii avain pitää olla 1-asennossa et lähtee liitin irti... Siellä on sellanen typerä ankkuri (jonka ite hajotin ku lukko oli jumissa)... Suosittelen ottaa koko lukon irti sieltä (rattiakseli puottaa alas, mittaristo ehkä pois) nii saa tarvittaessa ruuvit/niitit poikki jos tiukassa....
EDIT: Dealer kerkes...
EDIT: Dealer kerkes...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Rattilukko?
Joutuuko sitten tuon rattilukkoputken kanssa temppuilemaan? Jos koko virtalukon joutuu irroittamaan, samalla vaihtaa kait lukkosylinterin. Onko tarvikesylinterin kanssa jotain ongelmaa (90eur >< 40 eur)?
Vastauksia tulee nopeammin kuin kerkee kirjoittamaan.
Joutuuko sen kojelaudan yläpuolisen verhouksen irroittamaan, että pääsee käsiksi siihe virtalukon sylinteripuoleen?
Onkos nää Motonetin osat käyttökelpoista tavaraa?
48-2278 Virtalukon pohja MB124/201 D/i
48-8649 Nimike Virtalukkosyl MB-W124/201
ettei tarvitse mitään viilailla tai abiko-virityksiä tehdä?
Autohan on 201.126 eli 190 2,5D
Vastauksia tulee nopeammin kuin kerkee kirjoittamaan.
Joutuuko sen kojelaudan yläpuolisen verhouksen irroittamaan, että pääsee käsiksi siihe virtalukon sylinteripuoleen?
Onkos nää Motonetin osat käyttökelpoista tavaraa?
48-2278 Virtalukon pohja MB124/201 D/i
48-8649 Nimike Virtalukkosyl MB-W124/201
ettei tarvitse mitään viilailla tai abiko-virityksiä tehdä?
Autohan on 201.126 eli 190 2,5D
Viimeksi muokannut pjj53, 28.4.2012 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Virtalukon pohja
Pääongelma on virtalukon pohja. Toistaiseksi lämmityslaitteen puhaltimen toiminta vaatii virta-avaimen heiluttelua. Saattaisi hoitua pelkän pohjan putsauksella, mutta samalla työllä vaihtais kyllä 40 euron pohjan, niin ei tarvitsisi heti ensi viikolla purkaa uudestaan!
Lukkosylinterin vaihtamiseksi ei tarvitse irrotella muita osia.Jos koko virtalukon joutuu irroittamaan, samalla vaihtaa kait lukkosylinterin. Onko tarvikesylinterin kanssa jotain ongelmaa (90eur >< 40 eur)?
Koko lukko lähtee samalla purkamisella kuin sähköpohja vaihtuu.Joutuuko sen kojelaudan yläpuolisen verhouksen irroittamaan, että pääsee käsiksi siihe virtalukon sylinteripuoleen?
Re: osat
Ehjä käytetty , mb logo ja nrosarja = 124 462 03 93 ( nrosarja = s2 / 1 osan päässä)pjj53 kirjoitti:Uudet vai purkuosat? Originaali vai tarvike? Originaalissahan löytyy se varaosanumero elikkä millä varaosanumerolla?
Ei kiinnosta kuin originaali ja oikealla varaosanumerolla.
osa ostettu
Tuossa Merteilin ohi ajaessa ostin uuden virtalukonpohjan, jotta olisi vapuksi jotain tekemistä
Virtalukonpohja vaihdettu
Nyt on pohja vaihdettu. Yritin selvitä ensin alakautta, mutta ei ne ruuvit auenneet sieltä, kun ei löytynyt sellaista peiliä, että olisi nähnyt ruuvien kannan mallin.
Mittaristo piti irroittaa, ja sittenhän se olikin helppoa. Ruuvien takaisin saaminen mietitytti vähän aluksi, mutta sitten keksin käyttää puolentoista sentin pätkiä pissapojan letkua. Työnsin ruuvit paikalleen ja liimatipalla letkunpalat ruuvien eteen. Pohja paikoilleen ja vaijeriruuvarilla ruuvien kiristys letkunpätkien läpi.
Lopuksi vielä vaihdoin mittariston kaikki polttimot uusiin, kun kerran taulu oli sylissä.
Ei tarvinnut irroittaa rattia eikä pudottaa rattiputkea alas. Lämmityslaitteen putkenkin annoin olla paikoillaan.
Aikaa meni kahvitaukoineen kolme tuntia, mutta eipä tuo vappuna minnekään kiire ollut.
Mittaristo piti irroittaa, ja sittenhän se olikin helppoa. Ruuvien takaisin saaminen mietitytti vähän aluksi, mutta sitten keksin käyttää puolentoista sentin pätkiä pissapojan letkua. Työnsin ruuvit paikalleen ja liimatipalla letkunpalat ruuvien eteen. Pohja paikoilleen ja vaijeriruuvarilla ruuvien kiristys letkunpätkien läpi.
Lopuksi vielä vaihdoin mittariston kaikki polttimot uusiin, kun kerran taulu oli sylissä.
Ei tarvinnut irroittaa rattia eikä pudottaa rattiputkea alas. Lämmityslaitteen putkenkin annoin olla paikoillaan.
Aikaa meni kahvitaukoineen kolme tuntia, mutta eipä tuo vappuna minnekään kiire ollut.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15.11.2011 22:16
- Paikkakunta: Espoo
Mikäs on tämä pieni, jousella varustettu osa ja lieneekö kuinka elintärkeä? Vaihdoin rikkinäisen virtalukon sylinterin & samoilla tulilla ajattelin vaihtaa myös virtalukon pohjan ja alaverhousta kunolin irroittamassa, niin tämmöinen osa löytyi irrallaan verhouksen sisäpuolelta. Kun katsoo tuota jälkimmäistä kuvaa virtalukon rungosta, niin voi nähdä rungon kyljestä pilkistävän samannäköisen osan..