m103 moottorin kipinä kateissa

Vastaa Viestiin
Roki
Viestit: 40
Liittynyt: 31.10.2010 14:10
Paikkakunta: Kouvola

m103 moottorin kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja Roki »

Tekniikka vaihdettu m102 -> m103 moottoriin ja sähköjä vaille valmis.Ecu, sytkäboksi, puola ja johtosarja vaihdettu.Startti ja bensapumppu pyörii mutta kipinää ei tule,mistä siis alkaa sitä etsimään??
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Joko on kipuna löytyny? Mikäs vauhtipyörä siellä on? Jotta löytyykö kampuran asentotunnistimelle ne läpsykät vauhtipyöraltä.
Roki
Viestit: 40
Liittynyt: 31.10.2010 14:10
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Roki »

Yhä on kipinä hukassa,vauhtipyörä ja kytkinasetelma on tuosta m102 moottorista.Tosin jostain kuulin että ottaisi vauhtipyörältä vaan jenkataululle lukemat?? :O
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei pelaa m102 rattaalla. Sieltä se kipinän lukee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roki
Viestit: 40
Liittynyt: 31.10.2010 14:10
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Roki »

Noi voi v.... Elikkäs se olisi pakostakin vaihdettava isompi vauhtipyörä?Ja mikäs tämä moottorin keulilla oleva kampiakselille tuleva tunnistimen paikka sitten on?Siellä kun pyörii kanssa jokin nasta :shock:
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Se etummainen asentotunnistin ei vaikuta vehjeksen toimintaan millään tappoo. Se johto mänöö suoraan siihe diaknostiikka pistokkeelle. Asiaan osittain liittyen onko kuka kokkeillu laittoo neloskonneen v-pyörälle niitä läpysköitä? Jos vaikka laikkais turbiinista ne irti ja asettelis nätisti ne siihe v-pyörälle. Onko miten arka tuosta kohasta?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tokihan se on helevetin tarkka. Minä laittelin 280 vetolätkästä 320:n perään CrMo rattaaseen nuo segmentit. Meni usiamman vuojen, vaan nyt Kahilalla hajos ja oli ongelmia saada takas kohalleen että lukee oikein.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Helvetin tarkka on suhteellinen toleranssi;) Pitänee kokkeilla joskus miten ne siihe sais istumaan. Tuntus sen verran mielenkiintoselta. Myynti ilimotuksia äkkiä sellaillessa näytä liikoo käypäsiä kiekkoja olla jouten, sen puoleen ei näyttäs olevan purussakaan bensa manuaalejakaan hyvin paljoo.
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

täällä kanssa sama ongelma, tekniikka vaihdettu 2.0:sta 2.6:seen. sähköt ja kaikki muu mahdollinen vaihdettu mutta kipinää ei löydy. Korjaus oppaasta luvin jotain just tästä EZP sytytysjärjestelmästä että voisko se vika olla siellä koska virranjakajan kantta käytetty irti. Kertokaas fiksummat että miten tätä vikaa nyt lähetään korjaamaan?

kiitos.
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

Itse mitä olen koneita vaihdellu, tosin megaruutalla bensapuolta ohjannut ja kahdesti ollut vikaa ettei kipinää löydy. Toisella kerralla piti luovuttaja autosta hakea se syttyboksi josta lähtee ne kaks moninapasta sähköjohtoa ja toisella kerralla ei kipinää antanu kun ei tullu tietoa starttikehällä olevalta anturilta ku vaihtu vauhtipyörä joten anturi liian "lyhyt"

MB190 kirjoitti:täällä kanssa sama ongelma, tekniikka vaihdettu 2.0:sta 2.6:seen. sähköt ja kaikki muu mahdollinen vaihdettu mutta kipinää ei löydy. Korjaus oppaasta luvin jotain just tästä EZP sytytysjärjestelmästä että voisko se vika olla siellä koska virranjakajan kantta käytetty irti. Kertokaas fiksummat että miten tätä vikaa nyt lähetään korjaamaan?

kiitos.
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

mulla vauhtipyörä pysyny samana eli siinä se varmaan ei voi olla. vois kokeilla tuosta toisesta sataysikympistä sitä syttyboksia että mitä se siihen tuumaa?
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

Voiko virtalukonpohjat olla erinlaiset, ja tästä johtus se kipinä ongelma? Kiire?!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”