MB 220D -95 pumpun korjaus?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Latvela
Viestit: 4
Liittynyt: 07.1.2008 8:26

MB 220D -95 pumpun korjaus?

Viesti Kirjoittaja Latvela »

Eli oireet alkavat näkyä jo, pienellä pakkasella auto lähtee käyntiin ja käy todella huonosti ja useimmiten sammuu keltaisen EDC valon sanelemana. Myös käy silloin kun jää käyntiin, tosi huonosti. Jo -5 asteessa joutuu pitämään lämmityksessä että lähtee hyvin käyntiin. Ajossa lämmin kone toimii ihan hyvin, paitsi isommilla vaihteilla nypyttää välillä.

Olen lukenut pumppuun liittyvät topicit läpi ja ilmeisesti pumpun vaihto boschiin olisi paras vaihtoehto? Autolla on ajettu ~200tkm. Kävin paikallisesta Diesel pajalta kysymässä vikaa ja ehdottivat että vaihtaa pa-suodattimen ja o-renkaan ensin pumppuun. Auttaako tuollainen operaatio sitten mitään ja paljonko mahtaa kustantaa? Kysyttiin myös että voiko laittaa boschin pumppua niin sanoi ettei ole laittanut niitä eikä tiennyt että voi muuta pumppua laittaa kuin mikä sinne kuuluu.

Täytyykö se sitten lähteä PP Dieselille viemään autoa, vai onko jossain lähempänäkin paja (Etelä-Suomessa). Täytyy ensin hiukan kartoittaa ongelmaa, jos o-renkaan vaihdoilla pääsisi, ellei sekin ole saman hintaista lystiä kuin koko pumpun vaihto?
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Tere,o-rinkuloiden laitto on melk. ilmaista menikö niitä 4kpl,,siinä suodattimen jalassa on 2kpl,yks pini ja 1 isompi ja pumpulla oli kans muistaakseni 2kpl,ne ei montaa centtiä maksa,en vaan muista kokoa.Imusarja pitää irroittaa että saa ne pumpulla olevat vaihdettua.Ei vaikea homma.Sittehän siellä imarin alla kannessa on naftan esilämmittäjä jonka kautta nafta kulkee siinä on 1 mahdollinen ilman saanti paikka,klemmareita voi koittaa kiristää.Tuon homman tekee nopeasti eikä ole paha,,ulkona tietty talvella hankalaa. ps ota siitä suodattimelta letkut irti ja siitä o-renkaat malliksi ja johonkin kumiliikkeen ostaan muutama kumpaakin kokoa.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Niin ja sellaista vielä lisäisin, että tervetuloa foorumille! :D
Kein siknatuur
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Niinhän mun piti myös sanoa,että tervetuloa vaan.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Latvela
Viestit: 4
Liittynyt: 07.1.2008 8:26

Viesti Kirjoittaja Latvela »

Juu kiitos vaan, täältä näyttää saavan asiantuntevaa tietoa. Miten kun jotkut ovat ohittaneet tuon polttoaineenlämmittimen, onko se viisas operaatio? Itse tuskin aletaan renkaita vaihtamaan, kun ei saa autoa tähän hätään talliin. Onko tuo työmäärällisesti kuinka iso homma vaihtaa renkaita?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

O-renkaat on helppo vaihtaa, polttoainelämmittimen ohittamista voi kokeilla jos ilmavaivoja on edelleen uusillakin O-renkailla.
jkkinnari
Viestit: 36
Liittynyt: 30.9.2005 20:42
Paikkakunta: suncity

Viesti Kirjoittaja jkkinnari »

Ei työssä tuntia enempää saa menemään edes tupakkamies,imuputki eka irti,sitte imusarja,sitte saakin jo nyppiä ne suodattimen putket irti ja samanmoist pumpulta,o-rinkulat on niiden putkien muoviosissa sellasia pieniä,jotain 10-13mm:ä.oli ne kootkin jossain ylhäällä,mutta arvaappas löytyykö enään.Kannattaa samalla putsata se imuputki ja imusarja sisältä,on varmaan sottusia,jos pakpkaasujen takaisin kierrätys on ollut toiminnassa ps noita o-renkaita saa KL:stä motonetistä ja tietty merkkiliikkeestä,ite oon hakenu kumiliikkeestä,kun vaan mainitsee,että pitää kestää naftaa.
kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei oo päällimmäisenä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”