M104 moniurahihnan vaihto
Terve,
Tässä taitaa olla jo se ilman ulkoista vaimenninta oleva kiristin, jos siinä ves'pumpun seutuvilla ei sitä holkkimutteria nävy.
Ainakin 124:ssa on lähestulkoon toivotonta vaihtaa hihnaa tuulitunneli ja tuuletin paikoillaan. Ei sinne kädet ja työkalut mahdu. Suosittelen irrottamaan.
Sen jälkeen pitäisi päästä käsiksi kiristimeen. Kiristinrullassa (vesipumppu-tehostaja-kampiakseli -kolmikon keskellä) on 15 millin mutteri, josta systeemiä pitäisi kammeta myötäpäivään hihnan löysyttämiseksi. Samalla hihna pullautetaan pois joltain hihnapyörältä – vesipumppu lie helpoin.
Asennus suurinpiirtein käänteisessä järjestyksessä.
t.
Risto
Tässä taitaa olla jo se ilman ulkoista vaimenninta oleva kiristin, jos siinä ves'pumpun seutuvilla ei sitä holkkimutteria nävy.
Ainakin 124:ssa on lähestulkoon toivotonta vaihtaa hihnaa tuulitunneli ja tuuletin paikoillaan. Ei sinne kädet ja työkalut mahdu. Suosittelen irrottamaan.
Sen jälkeen pitäisi päästä käsiksi kiristimeen. Kiristinrullassa (vesipumppu-tehostaja-kampiakseli -kolmikon keskellä) on 15 millin mutteri, josta systeemiä pitäisi kammeta myötäpäivään hihnan löysyttämiseksi. Samalla hihna pullautetaan pois joltain hihnapyörältä – vesipumppu lie helpoin.
Asennus suurinpiirtein käänteisessä järjestyksessä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Siis mutterin näkökulmasta kiristävään suuntaan. Jos väännät vastapäivään, lähtee mutteri irti. Kiristimessä on sisäinen jousi, jota vastaan tuossa kammetaan. M112:n kiristimissä oisi vissiin joku reikä johon tapin työntämällä sen saisi lukittua löysälle-asentoon. Tässä ei kaiketi ole.AK47 kirjoitti:Siis kun se kiristinrulla saadaan näkyviin niin sen keskeltä 15mm avaimella koko rullaa käännetään löysyttävään suuntaan?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)